30 dagen Vietnam van Noord naar Zuid

Discussie in 'Vietnam' gestart door Herbert-jan, 19 mrt 2013.

1. Herbert-jan

Herbert-jan New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Herbert-jan Kuijers, 24 jaar en van plan dit Oktober naar Vietnam op vakantie te gaan met mijn vrouw. Ons plan is om een retour ticket naar Hanoi te boeken. Rond Hanoi de bezienswaardigheden bewonderen om vervolgens langzaam richting het zuiden te trekken om uiteindelijk met een binnenlandse vlucht vanuit Ho Chi minhstad weer terug te vliegen naar Hanoi. We zijn geen type van luxe hotels. We zijn nog nooit in Vietnam geweest en ik vraag me af of dit idee haalbaar/verstandig is? De bekende trekpleisters ben ik al tegen gekomen zoals Halong bay, dorpje Bac ha, het nationaal park Phong Nha-Ke Bang, en de Mekong Delta. Zijn er ook nog andere dingen (misschien wat minder toeristisch) die we zeker niet over moeten slaan? Ik hoop op wat reacties en tips voor we misschien een onhandige reis boeken! Alvast bedankt!

2. Beeninasia

Beeninasia New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Herbert Jan,
    Je kunt prima van Noord naar Zuid reizen. Je kunt heen een ticket naar Hanoi boeken en terugvliegen vanuit Ho Chi Minh City (is niet nodig om weer eerst terug te gaan naar Hanoi).
    Oktober is een prima tijd om de prachtige bergvolken in het Noorden te zien. Sapa is een beetje toeristisch, maar snel daarbuiten is het erg authentiek. Voor Halong Bay is oktober ook een prima tijd en kans op helder weer. Als je minder toeristisch wilt, kun je uitwijken naar de Central Highlands (Kontum, Buon Ma Thuot). Succes met plannen !

3. Na

Na New Member

Lid geworden:
    8 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

I have a few tips for your travelling. and hope you enjoy your stay in Vietnam. You can also add: Sapa, Da Nang + Hue (old capital)+ Hoi An (ancient town) (they are closed to each other), Nha Trang(lot of wonderful islands), da Lat to your travel itinerary. Below you can find information in Ha Noi, Hoi An, Ho Chi Minh (i have made for my colleague.

1. HA NOI
    Activity
    - Văn Miếu-Quốc Tử Giám – the 1st university of VN
    - One pillar papoda
    - Sword lake
    - Old city
    - Ho Chi Minh monument
    - Puppet show (if you don’t have a chance to watch it in Saigon)
    Restaurant
    NGON restaurant

2. HOI AN
    Activities
    Take one day to make a city tour, you can choose:
    - Buy a city tour package (available at the hotel reception)
    - Or walk/cycle around (the city is very small, so it is possible to do so). Do not forget to ask for a city map at the reception. What you need to see is CHUA CAU (Cau pagoda), PHUNG HUNG ancient house the city itself along the river, get into any temples/pagodas/ nice houses/local markets on the way (pay attention to your dress code: no short or top is allowed). Ask the receptionist for more information, they are very friendly.
    Surrounding hotspot
    - Hue
    - Ngu Hanh Son
    - Thanh dia My Son
    Food
    - Mi Cao Lau (Cao Lau noodle)
    - Many dishes made from flour (banh beo, banh nam) you can find everything in the city center along the riverside.

3. HO CHI MINH
    Activity within the city:
    - Walking around the city center
    - Having a puppet show (ask the hotel receptionist, if you have not done it in Ha Noi)
    - Go to the DUC BA church (nha tho DUC BA)
    - Having coffee/drinks anywhere in the city center (or even closed by DUC BA church)
    - visit local market Ben Thanh (you msut be a master of bargaining if you want to buy anything here)
    - war museum

Outside the city
    - Cu Chi tunnel
    - My Tho city (book a tour)(Mekong delta tour)

Enjoy!
    Nina

4. Herbert-jan

Herbert-jan New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo bedankt voor jullie informatie! ik sla het allemaal op;) de retourticket naar Hanoi hebben we al geboekt, was vrij goedkoop dus konden we niet laten. Is het verstandig voor de tijd de binnenlandse vlucht ook al te boeken?

5. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen eveneens naar Vietnam....ik wil er ook graag meer van weten: waarom op hanoi vliegen en niet eerst op Ho Chi min en daar een binnenlandse vlucht naar Hanoi? IS Hanoi goedkoper?
    Via welke site heb je geboekt?

6. Beeninasia

Beeninasia New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet zoveel uit of je van Noord naar Zuid of van Zuid naar Noord vliegt. Tickets zijn vergelijkbaar. Als je in oktober gaat kun je qua weer misschien beter van Noord naar Zuid gaan. In het Noorden is het najaar en loop je naar de winter toe, in het Zuiden wordt het juist droger en koeler naarmate het einde van het jaar nadert.Binnenlandse vluchten maken niet uit qua prijs in welke richting je boekt. Je kunt het beste rechtstreeks boeken op de site van Vietnam Airlines.

Mocht je inspiratie nodig hebben, kun je dat vinden op www.beeninasia.nl.

Deel Deze Pagina