4 doden in 8 dagen bij berovingen in Fortaleza

Discussie in 'Fortaleza' gestart door f.lemson, 23 dec 2006.

1. f.lemson

f.lemson New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    No quarto latrocínio de grande repercussão, em apenas oito dias, o inglês David Nigel Peacock, 63, foi assassinado no final da manhã de ontem, no bairro Cidade 2000, após se recusar a entregar uma motoneta para dois assaltantes armados à faca. Na tarde da última quinta-feira, no Cumbuco, o cearense radicado em Brasília, Marcos Leandro Andrade Teixeira, 31, foi assassinado com um tiro, durante um assalto. Na noite da terça-feira, também no Cumbuco, o empresário Joaci Belisário da Silva, 39, foi morto com um tiro, no lado esquerdo do peito, depois que tentou fugir de um possível assalto. Na quinta-feira, 14, no Otávio Bonfim, o oftalmologista Waldo Pessoa, 69, foi atingido por cinco disparos, ao reagir à ação de dois assaltantes.

Bron: Opovo: http://www.opovo.com.br/

Zo zie je maar weer, dat het niet goed voor je gezondheid is om je te verzetten bij een beroving.

2. rene aland

rene aland New Member

Lid geworden:
    27 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens my was dat in cumbuco je ziet het dagenlijks op tv in brasil.Maar frans waarom kom je met dit bericht dit gebeurd gewoon ,zo weet ik ook nog wel een paar verhalen gr sok

3. f.lemson

f.lemson New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    4 doden in de laatste 8 dagen. Dit is zelfs voor Fortaleza uitzonderlijk en het betreft hier ook een buitenlander een engelsman.
    Ik wil de mensen alleen maar waarschuwen dat Fortaleza niet zo onschuldig is als het lijkt.

4. salseros

salseros New Member

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als dit gebeurd is het vaak wel je eigen schuld denk ik. Je moet natuurlijk nooit problemen opzoeken, als je je gewoon volgens de "regels" gedraagd kan er weinig gebeuren.

5. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    inglês David Nigel Peacock, 63,

no bairro Cidade 2000

Dat zegt genoeg!

6. Guest12112

Guest12112 New Member

Lid geworden:
    4 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Eddie, klopt,in die wijk ga je niet lopen. Dan neem je gewoon risico. Neemt niet weg dat het toch klote is dat zoiets gebeurt.

7. bloemenhuis3@hotmail.com

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe denken nu de ouders die hun kinderen hier zijn he
    waarom is dit nu zo nodig he
    mensen die in holland zijn maken zich alleen maar erge zorgen wat niet nodig is
    ik vind dit niet echt slim maar ja ik woon ook hier he dus

8. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Cidade 2000 staat gewoon bekend hierom zon beetje.

De tip : taxi's pakken !!!

Zeker rond kerst en carnaval is het extra opletten geblazen.

Tuurlijk blijft het kl@te maar ja...

9. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Salseros,

Er zit natuurlijk wel waarheid in wanneer je zegt "eigen schuld", maar tegelijkertijd denk ik toch dat het slachtoffer de dader niet was en de schuld ligt wel degelijk bij de dader(s)! We zijn er al teveel aan gewend dat je op bepaalde plekken niet kunt komen, dat vinden we zelfs normaal terwijl het in feite absurd is!

10. marcdeboer

marcdeboer New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    het is helaas zo, maar ga maar eens een avondje lopen in de bijlmer, eens kijken wat je kansen daar zijn.
    overal ter wereld heb je plekken waar je niet zomaar kan zijn, zonder risico's te lopen.

11. glenn_govaert_7

glenn_govaert_7 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is elke plek in Fortaleza gevaarlijk als je niet op je hoede bent. de familie van mij vrouw woont in jardim das Oliveiras, ook niet meteen de meest sjofele buurt van de stad, ik logeer er elke keer als ik daar ben en toch leef ik nog. Gewoon ja, als we op stap geweest zijn en we komen thuis in de late(vroege) uurtjes niet stoppen voor het rooie licht en voor zij uitstapt om de garagepoort open te maken eerst effe trager rijden en goed kijken of er niemand op straat loopt en zoja niet stoppen en even een extra blokje om gaan rijden. Buiten de Beira Mar(tot 22u), Dragao, Iracema en de winkelstraten(overdag) moet je eigenlijk nergens gaan wandelen daar.

Ik ben al langer dan vandaag vastberaden dat als ik ooit daar zou gaan wonen het eerste ik koop een degelijk vuurwapen zal zijn. Ik wil uiteraard niet in de bak geraken maar heb het recht mij en mijn familie te beschermen. En wie mijn huis binnen wil raken zal toch wel een paar flinke duitse herders op zijn weg tegenkomen.

12. f.lemson

f.lemson New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is nog een keer het hele artikel.

No quarto latrocínio de grande repercussão, em apenas oito dias, o inglês David Nigel Peacock, 63, foi assassinado no final da manhã de ontem, no bairro Cidade 2000, após se recusar a entregar uma motoneta para dois assaltantes armados à faca. Na tarde da última quinta-feira, no Cumbuco, o cearense radicado em Brasília, Marcos Leandro Andrade Teixeira, 31, foi assassinado com um tiro, durante um assalto. Na noite da terça-feira, também no Cumbuco, o empresário Joaci Belisário da Silva, 39, foi morto com um tiro, no lado esquerdo do peito, depois que tentou fugir de um possível assalto. Na quinta-feira, 14, no Otávio Bonfim, o oftalmologista Waldo Pessoa, 69, foi atingido por cinco disparos, ao reagir à ação de dois assaltantes.

O inglês David Nigel, que há 15 anos morava em Fortaleza, na Praia do Futuro, trafegava em uma motoneta pela rua Francisca Maria de Sousa, quando foi abordado por dois homens, próximo ao cruzamento com a avenida Santos Dumont. Na reação, o inglês foi perfurado na virilha. O ferimento atingiu a artéria aorta, o que provocou uma grande perda de sangue. Levado ao Instituto Doutor José Frota (IJF), no Centro, David Nigel não resistiu à gravidade da agressão. Os criminosos fugiram sem ser identificados. O caso está sendo investigado pelo 15º Distrito Policial (Cidade 2000). Segundo os primeiros levantamentos da Polícia, um terceiro homem poderia ter participado do crime e os assaltantes podem residir no próprio bairro.

Já as investigações sobre a morte do geólogo e paisagista Marcos Leandro apontam que o crime não possui nenhuma ligação com o assassinato do empresário Joaci Belisário. De acordo com a Polícia, os assassinos teriam sido descritos por testemunhas como pessoas de traços físicos completamente diferentes, além de terem agido de modos distintos.

O geólogo foi assassinado quando estava na companhia de sua noiva, uma brasiliense de 22 anos de idade, que veio ao Ceará para conhecer a família do futuro marido. O depoimento dela, no dia do crime, pouco acrescentou às investigações. A Polícia acredita que um novo depoimento será mais esclarecedor. "Ela estava chorando muito a perda do noivo e não conseguiu atentar para algum detalhe do crime. Como inúmeras cidadãs, também não sabe a diferença entre uma pistola e um revólver. Mas as cenas daquela noite horrível deverão surgir em sua mente, como clarões, e ela deverá nos passar as informações necessárias para as prisões dos bandidos", disse o inspetor Marcelo Fontenele.

Ik wil mensen niet bang maken. Maar ik wil hiermee wel zeggen, dat hoe lang je ook in Fortaleza woont je toch altijd op je hoede moet zijn. De engelsman woonde 15 jaar in Fortaleza. Toch verzette hij zich. Je kunt beter een briefje van 50 R$ op zak hebben voor een overval en dit afgeven dan je laten vermoorden. Je leven is meer waard dan je geld.
    Toch is Fortaleza relatief veel veiliger als veel andere steden in Brazilie.

13. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Frans,

Ik heb zelf ook wel eens stomme dingen gedaan bij 2 overvalpogingen. Op het moment word je zo woedend dat je weigert mee te werken, integendeel! Bovendien denk je dat je kans hebt, je weet niet of je gewoon met een sloeber, een pivete of een ec

14. f.lemson

f.lemson New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Flecha

Je hebt volkomen gelijk. Je weet natuurlijk nooit wie je voor je hebt. Maar heel veel overvallers zijn onder invloed van drugs. Als je wegrent ben je dood. Als je een onverwachte beweging maakt ook. En je loopt heel veel risico als je je verzet

15. anonymus_t

anonymus_t New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig kunnen de meeste nederlanders geen braziliaans dus niemand hoeft zich zorgen te maken of je moet het in het nederlands vertalen

16. Artie Veer

Artie Veer New Member

Lid geworden:
    15 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ iedereen

1 tip -> als je niet goed getrained ben in ontwapeningstechnieken, werk dan altijd mee en ga niet de held uithangen.. Het zodanig ontwapenen van iemand met een pistool dat jij ook gelijk in het voordeel bent (en dus het pistool tegen zijn ho

17. dorus1000@hotmail.com

Lid geworden:
    23 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe moet je handelen als iemand met pijl en boog tegenover je staat ?

18. f.lemson

f.lemson New Member

Lid geworden:
    23 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dorus

Dan is het prettig als je Robin Hood bent.

19. Harmeister

Harmeister New Member

Lid geworden:
    22 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ben ik niet de smalste maar zelfs bij mij wilde 3 heren een poging wagen tijdens de laatste vakantie. In tegenstelling tot hun verwachting was ik niet dronken om 2:30 uur. Was net ff wat rapper in handelen dan ze dachten. Heel ff gedacht dat ik ze wel kon hebben. Maar wat A schrijft, zonder techniek en ervaring ben je nergens.

20. rik

rik New Member

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    is het het wel veilig genoeg als ik als single alleen ga !!!!!!!!!

Deel Deze Pagina