4 doden in 8 dagen bij berovingen in Fortaleza

Discussie in 'Fortaleza' gestart door f.lemson, 23 dec 2006.

1. Harmeister

Harmeister New Member

Lid geworden:
    22 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang je niet gaat rondzwerven buiten het toeristengebied is er mijn inziens niets aan de hand. Gebruik de taxi als vervoersmiddel en doe geen sieraden om. Gewoon lol maken en een beetje info inwinnen ter plekke bij andere NL-ers hoe je de week het leukst kan inkleuren. Iedere avond valt er genoeg te beleven.

2. glenn_govaert_7

glenn_govaert_7 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus iedereen weet het: voor je de volgende keer met vakantie gaat eerst thuis een paar dvd's van Walker Texas Ranger bekijken en flink oefenen!

3. gerard de rover

gerard de rover New Member

Lid geworden:
    4 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Een plastic broodzakje in een andere stoppen (voor de stvigheid ) en die met chloor vullen. Moment als iemand je lastig valt net doen alsof je portemonnee eruit haalt en dan ineens haal je die zakje eruit en pats in zijn gezicht gooien. Zeer effectief. Lekker brandende oogjes. Gisteren gezien hoe iemand in dubbele zakjes bacardi had meegenomen (lees meegesmokkeld ) in de stadion zonder te morsen.

4. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, neem in Fortaleza een cursus Krav Maga, en dan red je het wel.
    Leuke en handige cursus ;)

Voor een cursus Kamasutra moet je in andere steden zijn.

Succes

5. Artie Veer

Artie Veer New Member

Lid geworden:
    15 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Eddie

Krav Maga in Fortaleza?? Tell me all about it!

Zit hier in Nl al 5 jaar op Krav Maga.. Het is een hele leuke en handige "sport".

6. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @ A

Op dit moment is in Fortaleza jammer genoeg, nog geen leerschool, maar zeg nooit nooit.

Het is idd een hele handige en leuke sport, je hoeft er geen spierballen voor te hebben, om iemand uit te schakelen.

Ik doe het nu al 2 jaar en een ding h

7. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @ A

Zodra het er in Fortaleza te beoefenen is , zet ik het op dit prikbord.

Nu moet je nog gewoon naar de krottewijken toe om te oefenen, oa Cidade 2000 ;)

Ik wil niet zeggen, dat je nu alles onder controle kan hebben, maar je leert zo wel een au

8. iexadressen

iexadressen New Member

Lid geworden:
    2 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Rik,

Ik zou zeggen lees het allemaal nog eens door en trek dan je conclusies. Natuurlijk is het er niet veilig. Punt.

9. iexadressen

iexadressen New Member

Lid geworden:
    2 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Rik,

Lees het bovenstaande nog eens rustig door. Misschien kun je dan jezelf op de mouw spelden dat het er veilig is. Natuurlijk is het er NIET veilig. Maar trek je eigen conclusies

10. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk moet je oppassen

11. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: tuurlijk moet je oppassen

12. windzaaier@yahoo.com

Lid geworden:
    24 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Rik,

Hoe veilig denk je dat het is? Lees bovenstaande berichten nog maar eens door. Het is dus NIET veilig. Maar beslis voor jezelf!

Joepie

13. sandernouwens

sandernouwens New Member

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bepaal je de mate van veiligheid voor een groot gedeelte zelf. Steek ten eerste wat tijd in de taal zodat je niet volkomen stupide over komt. Vervoer jezelf ten alle tijden met een taxi en stop desnoods wat extra geld in je schoen voor het moment dat je wel alles af moet geven.

Belangrijk is het om te weten dat sommige mensen niks te verliezen hebben. Valt er wat te halen, dan komen ze het halen. Als jij niks te vreten hebt zal je hetzelfde doen. Denk daar dus goed aan en schat in iedere situatie vooraf je risico in.

Ik wens je verder een prettige vakantie! Mij houden ze er niet vandaan ;) En velen met mij denk ik.....

14. Marielle m

Marielle m New Member

Lid geworden:
    20 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, ik weet niet hoor, maar jullie doen me voorkomen dat cidade 2000 een krottenwijk is.
    en ik maar denken dat ik nog nooit een krottenwijk gezien heb.
    heb hier toch echt een volle week vertoefd, zonder ook maar een slechte herinnering/ervaring.

15. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sander, als ze je schoenen dan ook maar niet willen hebben!

16. Artie Veer

Artie Veer New Member

Lid geworden:
    15 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Eddie

Jammer dat er nog geen school is.. Altijd leuk om in andere landen mee te trainen..

Als ik weer in Forta ben dan moeten we maar een oefenpartijtje houden op het strand!

17. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    cidade 2000 is de wijk waar bekende krottenwijken staan....

Jij bedoeld waarschijnlijk Porto de Futuro, of niet?

Ik wil je niet bangmaken, maar laatst stond er een artikel in de panorama , waar Nederlandse vader en dochter overvallen waren in hun hotelkamertje.

Ik heb hier de eerste keer in Brazilie ook gelogeerd....ook niets aan de hand.

Maar s'avonds kun je er beter niet alleen over straat lopen.

Dat is tevens les 1 van Krav Maga:
    Je verstand gebruiken !

@ A,

Misschien moet je het combineren met Capoeira ;)

Al wordt dat heel moeilijk :)

Een oefenpartytje op het strand is altyd leuk.....
    Een keertje met mijn vrouw gedaan, en toen stond er meteen strandbewaking mee te kijken :):)

18. windzaaier@yahoo.com

Lid geworden:
    24 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus Rik,

Conclusie duidelijk! Geld in je schoen stoppen voor als je alles af moet geven! Ze zitten onder de drugs en weten niet meer wat ze doen. Als jij geen vreten zou hebben zou je hetzelfde doen etc. Voor een 'ontspannen' vakantie moet je niet in Fortaleza zijn.

19. Marielle

Marielle New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @eddie,
    was daar veel bij mijn familie, die woonden toen in cid. 2000. straat heet alameda das verbenas. ze hielden daar idd ook wel alles goed gesloten, maar we hebben daar toch regelmatig rondgelopen en geen gekke dingen meegemaakt. ik weet niet hoe ee

20. dududu1976@yahoo.com.br

Lid geworden:
    11 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Marielle,

een favela, kan dit allemaal ook hebben...Ze hebben zelfs een brievenbus etc.
    maar je hebt wel gelijk als je zegt dat er verschillende soorten favela's zijn.

Bij de tante van mijn vrouw was wel stroom, geen stromend water, en geen riolering, maar zij woont op het platteland zon beetje..

Maar als je een onbekende bent, is het slim om alleen daar rond te gaan lopen.
    Als er familie of vrienden wonen, dan moet je nog steeds je ogen open houden, maar iets minder.

Een andere tante van mijn vrouw, woont in de buurt bij Jockei Clube, in een favela, maar heeft ook alles wat jij opnoemt.
    Alleen de wegen zijn zeer leuk om met een auto in te rijden...maar dat scheelt per straat.Hobbel hier, gat daar, ...

Krottenwijk klinkt idd raar....maar het zijn toch echt favela's.

Deel Deze Pagina