Aansprakelijkheid reizen zonder returnticket

Discussie in 'Filippijnen' gestart door Alona Beach, 2 sep 2014.

1. Alona Beach

Alona Beach New Member

Lid geworden:
    2 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    Ik wil jullie graag om hulp vragen.
    Ben laatst naar de filippijnen vertrokken zonder returnticket. Op het vliegveld werd ik daarop geattendeerd door Asiana Airlines. Ze vertelden me dat ik niet mee mocht. Ik had geen idee (ja stom, ik weet het) van deze regel en vertelde haar dat ik ook woon op de filippijnen, niet weet wanneer ik terugreis en daarom geen returnticket had. Ze vroeg me om ik bewijs had dat ik op de filipijnen woon. Ik antwoordde haar dat ik alleen het plastic kaartje (dat je na 3 maanden bij de inmmigrations office moet kopen) bij me had. Ze vroeg me dit te tonen en na overleg met haar baas vertelde ze me dat dit precies was wat ze nodig had en dit voldoende was.
    Afijn, eenmaal aangekomen in de Filippijnen bleek dat duidelijk niet voldoende te zijn en werd ik direct teruggestuurd naar korea.
    Kostte me al met al een lieve duit, want ik moest niet alleen alsnog een returnticket aanschaffen, maar ook een extraretourtje cebu-incheon.
    Ik baal hier verschrikkelijk van, want ik had met alle liefde bij vertrek een returnticket aangeschaft. Regels zijn regels, geen probleem. Doordat Asiana mij echter vertelde dat het kaartje voldoende was, ben ik onder de streep verkeerd ingelicht en (naast een extra dag reizen en een berg streas) en flink duurder uit.
    Gevoelsmatig vind ik dat asiana hiervoor (dus de extra kosten voor incheon-cebu vv) aansprakelijk is.
    Omdat ik hier echter nog nooit mee te maken heb gehad, wil ik eerst graag jullie om hulp vragen.
    Mijn vraag is dan ook: wie is aansprakelijk voor deze extra kosten en maak ik een kans als ik bij asiana mn centjes terug ga vragen?
    Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. Solar1949

Solar1949 New Member

Lid geworden:
    17 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas vind ik dit een heel vreemd verhaal ik woon hier al bijna veertig jaar in de filipijnen Ik vraag me af wat werkelijk gebeurd is .Het is heel goed mogelijk om met een enkele ticket te reizen (Is wel duurder)Maar goed moet je inderdaad een bewijs hebben dat je er langer kunt verblijven dan een jaar
    Er zal ongetwijfeld een stempel in je paspoort zijn.Maar dan een id alleen is niet genoeg D

3. Solar1949

Solar1949 New Member

Lid geworden:
    17 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas vind ik dit een heel vreemd verhaal ik woon hier al bijna veertig jaar in de filipijnen Ik vraag me af wat werkelijk gebeurd is .Het is heel goed mogelijk om met een enkele ticket te reizen (Is wel duurder)Maar goed moet je inderdaad een bewijs hebben dat je er langer kunt verblijven dan een jaar
    Er zal ongetwijfeld een stempel in je paspoort zijn.Maar dan een id alleen is niet genoeg Dat zegt niets over je verblijfplaats in de filps dan snap ik niet waar de ambetenaar in de filps vroeg naar een visum als je uit nederland komt kun je er 29 dagen blijven zonder toeristen visa niets aan de hand geen vragen vaak wordt ook de retour ticket toegestuurd via mail Volgens mij ben je ergens in gestonken De luchtvaartmaatschapij mag je ten alle tijde door laten gaan hebben ze bedenkingen laten ze je een papier tekenen dat ze van alle kosten op jouw zullen afrekenen
    Ik denk dat je zelf degene bend die fout is ben nog nooit in Manila gevraagd naar een ticket alleen paspoort en door gaan.

Deel Deze Pagina