Activiteiten in Polen

Discussie in 'Polen' gestart door bob@vanhesse.nl, 7 feb 2010.

1. bob@vanhesse.nl

bob@vanhesse.nl New Member

Lid geworden:
    7 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Aanstaande zomervakantie ga ik met een stel vrienden van mijn leeftijd (17) op reis en wij zijn nog op zoek naar een locatie. Polen lijkt mij een heel mooi land in ik heb een rondreis samengesteld waarmee we de steden Krakau, Warschau en Gdansk aandoen. Tevens ook nog een dag naar Auschwitz (vanuit Krakau). Die rondreis duurt acht dagen en bestaat een en al uit cultuur. Mijn vrienden houden ook van cultuur maar acht dagen vinden zij wel erg veel. Ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen hoe ik het makkelijkst een activiteit in die rondreis kan verwerken. Heb jij goede ervaringen met activiteiten in Polen die leuk zijn voor jongeren? Ik heb zelf gezocht maar vind het moeilijk; kano├źn op een van de mooie Poolse meren lijkt me leuk (met verblijf in de buurt) maar het is moeilijk daar te komen (we reizen met het vliegtuig naar Krakau en vanaf daar met de trein, tenten kunnen dus ook niet mee).

Goede suggesties voor activiteiten dichtbij het centrum van Krakau, Warschau of Gdansk? Heel graag!

Groeten, Bob

2. Mielczarek

Mielczarek New Member

Lid geworden:
    21 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    In Krakau is een heel leuk zwembad waar je makkelijk een hele dag kunt verbrengen. Verder zijn er veel kastelen in de buurt van de steden, discotheken waar je vanaf woensdagavond terecht kunt en heel veel mooie, kleine steden in de buurt van die grote steden. Als je vanuit Warschau de bus neemt ben je een uurtje verder in 1900 (ik ken daar mensen die nog altijd hun ploeg door een paard laten trekken, met het hele dorp hooibalen maken (met de hand hea!)) (In Krakau heb je trouwens ook een geweldige 3-dbios die niet te vergelijken is met de 3-d die we in Nederland hebben!(veel beter!))
    Wat ik een beetje mis in je lijst met steden is Wroclaw, dat is namelijk ook een prachtige stad! Treinen in Polen zijn erg goedkoop (en krakkemikkig!) dus je hoeft je in principe geen zorgen te maken over grote afstanden afleggen met de trein.

Nog even een tip: zeg niet dat je uit Nederland komt want de meeste Polen houden nogal van ons ... gras

Deel Deze Pagina