advies gevraagd investeren in Brazillie , & wonen

Discussie in 'Brazilië' gestart door Rene0031, 9 apr 2016.

1. Rene0031

Rene0031 New Member

Lid geworden:
    9 apr 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de mening van lezers dit forum over instapmoment Brazil / Fortaleza?

Ik zag dat de Real flink goedkoper is geworden.
    zijn er mooie deals te vinden nu , of rammen ze nu de prijzen flink omhoog daar?

Ik heb 12 jaar in andere zuid Americaanse landen gewoond , ik zou Fortaleza wel eens willen bestuderen.

Groet Rene

2. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Fortaleza schijnt nog redelijk betaalbaar te zijn, vanwege de hoge graad van onveiligheid.

De prijzen in grote steden als Rio en SP zijn al vele malen door het plafond.

Maar WONEN? Daar heb je een visum voor nodig denk ik, en investeren in een eigen woning is dat niet.

3. Harmen

Harmen New Member

Lid geworden:
    31 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Over de wisselkoers van de real zou ik me maar niet al te duidelijke verwachtingen hebben (mocht je daarop speculeren). De braziliaanse real is, na de amerikaanse dollar, wereldwijd de meest verhandelde munt in de FX futures markt. Die speculatieve deals gebeuren wel allemaal offshore, buiten de controle van de BCB.

Cade is in juli 2015 een onderzoek gestart naar de vermeende manipulatie (en vermeende samenspanning) door 15 grote buitenlandse banken van de koers van de real in de FX markt.

http://www.cartacapital.com.br/revista/878/a-custa-dos-otarios-7509.html

Velen zullen het enorme LIBOR schandaal nog wel kennen. Dat de koers van de real mogelijk ook gemanipuleerd wordt door al veroordeelde banken in het LIBOR schandaal werd door de BCB onmiddelijk van de hand gewezen als zo goed als onmogelijk. Maar 1 van de beklaagde partijen zou al medewerking hebben toegezegd en bewijsmateriaal overhandigd in ruil voor strafvermindering.

Deel Deze Pagina