Advies voor mijn reis in zomer 2015 WEST-CANADA

Discussie in 'Canada' gestart door nwinderickx@ymail.com, 4 okt 2015.

1. nwinderickx@ymail.com

Lid geworden:
    4 okt 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

We zijn van plan om in de zomer een rondtrip te maken in West-Canade. Op basis van verschillende voorbeeld routes op websites en vrienden die reeds hebben gereisd in West-canada heb ik zelf een route gemaakt gemaakt.

Dag 1: Vertrekken AMS, aankomen in Vancouver
    Dag 2: Vancouver
    Dag 3: Vancouver en vertrekken naar Victoria
    Dag 4: Victoria en vertrekken naar Ucluelet
    Dag 5: Ucluelet
    Dag 6: Ucluelet en vroeg vertrekken naar Whistler (8 uur rijden)
    Dag 7: Whistler
    Dag 8: Whistler vertrekken naar Clearwater
    Dag 10: Clearwater
    Dag 11: Clearwater en vertrekken naar Jasper
    Dag 12: Jasper
    Dag 13: Japser en vertrekken naar Banff
    Dag 14: Banff
    Dag 15: Banff en vertrekken naar Revelstoke
    Dag 16: Revelstoke en vertrekken naar Okanogan Valley
    Dag 17: Okanagan Valley en vertrekken naar Richmond (vancouver)
    Dag 18: Richmond (vancouver), dicht bij luchthaven voor vertrek van de vlucht in de middag naar AMS

Wat vinden jullie er van, suggesties of opmerkingen? Ik zit alleen een beetje in de knoop bij Ucluelet dat het zo'n lange reis is, is dit te doen?

Alvast Bedankt!
    Nicolas

2. Jos64

Jos64 New Member

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi Nicolas,

Leuk dat je jullie route ook op het reisforum geplaatst hebben. Ik heb je op het Canada forum reeds een antwoord gegeven, maar zal ook hier even een korte uitleg plaatsen voor wie het daar niet gelezen heeft.
    Deze route is voor het mooie net even te druk en zorgt er voor dat je heel veel tijd van de vakantie achter het stuur van de auto zal komen te zitten en minder kan genieten van het land zelf. Een iets rustiger reistempo is daarvoor noodzakelijk, of de keuze om over te gaan op een one-way route, zodat je niet in 3 dagen terug moet rijden naar Vancouver.
    Met een one-way krijg je die 3 dagen te besteden op de belangrijke plekken en heb je daar ineens wel de tijd om er voldoende van te gaan genieten. De keuze voor een Calgary Vancouver of andersom is daarvoor de beste keuze. Plekken als Banff, Jasper en Ucluelet verdienen elk minstens 2 dagen om er ten volste van te kunnen genieten.

Jos

Deel Deze Pagina