Alleen voor 3 weken naar Thailand rond kerst?

Discussie in 'Thailand' gestart door jitsketje, 28 aug 2012.

1. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo rond 15 december zou ik naar Thailand willen vertrekken voor 3 weken (heb helaas niet langer de tijd).
    Ik zou er dan met kerst en oud&nieuw zitten wat ik wel beetje raar idee vind zo in mijn eentje. Zou dat leuk zijn?
    Ik vlieg naar en terug van Bangkok en vanuit daar kan ik nog alle kanten op.
    Ik wil graag de laatste paar dagen afsluiten op een tropisch niet al te toeristisch eiland (ik dacht zelf aan ong. de 6 laatste dagen en dan eventueel 2 eilandjes aan doen).
    Chiang Mai is iets wat ik waarschijnlijk echt gezien moet hebben (lijkt me leuk om een kookcursus te doen) en verder weet ik het niet zo goed.
    Wie heeft goede tips voor een handige route voor 3 weken? met of zonder binnenlandse vluchten?
    Mijn budget ligt rond de 1500/2000 euro inclusief vliegticket.

2. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al gekeken wat vliegtickets kosten? Ik ben bang dat je ze niet vind onder de 1000 euro voor die periode.

3. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Op bmair.nl heb ik nog wel wat goedkopere kunnen vinden maar het is inderdaad wel wat lastig.

4. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Let goed op wat je tijdens de feestdagen boekt, vaak zit er een extra toeslag op de overnachting of een kerstdiner, vaak is het zo, of je nu wel of niet mee eet, je moet er toch voor betalen.

5. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oe ga niet uit vsn bmair, daar klopt nooit niets van. Dat is een lokkertje en wil je gaan boeken dan zijn net die tickets uitverkocht. Ga maar eens googlen op chase.nl ik ben bang dat je je rot schrikt. succes!

Klopt over die toeslag voor kerst en oudjaar diner. Je weet niet wat je ziet wb de prijzen. Wij waren dit jaar in montienhouse op Samui voor 1 nachtje met oud en nieuw. Het was super op het strand, giga veel vuurwerk en lucky ballonnen.

6. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0

Ik heb net even op NRV gekeken en hier kloppen de prijzen over het algemeen wel misschien dat je hier iets mee kan, het lijkt me wel gunstiger om op 14 december te vliegen en dan pas in het nieuwe jaar weer terug, dan valt het eigenlijk wel mee, als dit klopt tenminste.

Vluchten Emirates

Bangkok vanaf Amsterdam

28-08-2012 - 30-09-2012

€ 330,00 p.p. per enkele reis

01-10-2012 - 29-11-2012

€ 327,00 p.p. per enkele reis

30-11-2012 - 14-12-2012

15-12-2012 - 29-12-2012

€ 445,00 p.p. per enkele reis

30-12-2012 - 30-12-2012

31-12-2012 - 31-03-2013

01-04-2013 - 28-06-2013

€ 391,00 p.p. per enkele reis

29-06-2013 - 15-08-2013

€ 445,00 p.p. per enkele reis

16-08-2013 - 31-08-2013

€ 391,00 p.p. per enkele reis

Bangkok vanaf Düsseldorf

28-08-2012 - 15-12-2012

€ 358,00 p.p. per enkele reis

16-12-2012 - 19-12-2012

€ 505,00 p.p. per enkele reis

20-12-2012 - 30-12-2012

€ 519,00 p.p. per enkele reis

31-12-2012 - 31-12-2012

€ 368,00 p.p. per enkele reis

01-01-2013 - 30-03-2013

31-03-2013 - 21-06-2013

€ 309,00 p.p. per enkele reis

22-06-2013 - 31-08-2013

7. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, 14 december is misschien ook wel een optie en dat komt dan meteen wel wat goedkoper uit. Ik zal eens kijken op NRV.

Aan hoeveel toeslag moet ik denken voor kerst en oud&nieuw? Is dat dan ook alleen die dagen of de gehele periode?
    Ik wil gewoon in goedkope hostels gaan overnachten.

8. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker in die periode wel wat reserveren of met minder genoegen nemen. Het is echt superhoogseizoen dan.

Als je eerst je tickets boekt dan kunnen we wel een schema opstellen. Je kunt dan ook bv je nachttrein boeken online 100 dagen voor vertrek. Erg handig en je hebt zeker een bed.

9. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel Annelies.
    Ik heb bmair, 333travel en NRV gemaild over tickets en de prijzen.
    Op de "normale" websites kom ik ze eigenlijk niet tegen voor minder dan 1000 euro en dat vind ik toch wel prijzig. Al weet ik dat ik wel in duurste periode wil gaan. Dat kan helaas niet anders en dat als arme student, haha.

Hoeveel zal ik verder ongeveer uitgeven aan eten, drinken, accomodatie, vervoer, excursies voor 3 weken? Ik wil redelijk low-budget gaan reizen, dus in hostels overnachten etc..maar wel ook gewoon leuke tripjes boeken en bijv. een kookcursus doen.

10. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    100 dagen? dat was toch 60 dagen voor vertrek, of is dit veranderd.
    Ik denk ook dat er best wel hotels zijn die geen toeslag vragen, moet je gewoon even mailen voor vertrek, ik ken er in ieder geval al 1 en dat is het oriental kwai resort in Kanchanaburi.
    Hoe hoog die toeslag dan is, ik heb weleens bedragen gelezen die over een gemiddeld nachttarief gingen, maar dat waren dan al dure hotels, je kan dit vooraf gewoon voorkomen door goede informatie te krijgen, en dan zit je hier aan het juiste adres.

11. corrie

corrie New Member

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @jitsketje O onze zoon is 3 maanden geweest en heeft ongeveer 30 euro per dag uitgegeven.
    Als je met de nachttrein gaat spaar je ook een hotelkamer uit. Ook in Thailand kun je op veel dingen besparen en het toch heel leuk hebben.
    Bv een trekking in Chi

12. Bo

Bo New Member

Lid geworden:
    9 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook eens op deze site voor tickets, www.matrix.itasoftware.com
    Je kunt hier niet boeken, maar wel makkelijk verschillende opties uitzoeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel kan soms ook veel schelen.
    Als je 13 december weg zou kunnen met terugkomst op 2 januari kun je nog voor rond de €800 vliegen, in het weekend kom je inderdaad al snel op €1000 uit.

Wij gaven met 2 personen in 3 weken altijd ongeveer €1200 uit in Thailand, nu met 2 kinderen inclusief 2 binnenlandse vluchten nog net geen €2000.

Ik denk dat de kosten per dag als je 3 maanden gaat, zoals Corrie haar zoon, wel wat lager liggen dan als je 3 weken gaat, maar met €50 per dag moet je ver kunnen komen.
    Als je in goedkope hostels/guesthouses overnacht zul je waarschijnlijk geen kerst toeslag of maar weinig extra hoeven te betalen.

Het is dus wel te doen met jouw budget, maar boek wel zo snel mogelijk je ticket als je een goede prijs ziet.

13. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag inderdaad met vertrek op 13 december kom je al iets meer in de buurt van de prijs die ik in mijn hoofd had, haha.
    Ik ga gewoon alle websites/mogelijkheden af tot er een mooie optie uit komt.
    Zometeen even naar de bibliotheek om te kijken of er wat leuke reisgidsen zijn die ik kan gaan bestuderen.

14. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets eerder vertrekken en rond 1/2 januari terug keren geeft nog wel tickets van 700/800 euro.
    Lastig! Moet dan wel wat colleges missen namelijk, haha.

Is er in die periode ook nodig om dingen van te voren te reserveren? Bijv. nachttrein en binnenlandse vluchten?

15. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik wel doen, het was onwijs druk op de plekken waar wij afgelopen jaar van 25-12-11 / 7-1-12 geweest zijn. Nl Bangkok, samui en koh phangan. Zeker phangan liep naar 31-12 helemaal vol vanwege de party die dag.
    Wij hadden toen trouwens 525,00 pp voor een ticket betaald met Egypt Air! Ook ben ik toen we daar al waren op zoek geweest naar een hotel voor 1 nacht op Samui. Bizarre prijzen met enorme toeslagen voor een diner. Conclusie? De goedkope hotels/guesthouses zitten heel snel vol.

16. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.
    Ja, dat haalt wel het echte reizen op de bonnenfooi er vanaf. Ik zou liever ter plekke willen bepalen hoe ik het precies ga doen en hoelang ik ergens blijf.
    Maar wil ook niet op straat slapen of in een veel te ver boven mijn budget hotel :p
    Ook als een nachttrein of binnenlandse vlucht niet lukt dan is het weer balen dat je niet gereserveerd hebt.

Ik heb een mooi ticket gevonden met China-airlines maar wel maar mogelijkheid tot boeken t/m morgen dus snel beslissen (Eng! haha).
    Nu zijn er twee opties voor mij.
    Of vertrek op 1 januari (02.45uur) of 2 januari (02.45uur).
    Op 2 jan is het 100 euro duurder dan op 1 januari maar op 1 januari dan zit ik zo'n beetje precies rond 12.00uur op het vliegveld. Ook weet ik niet of het rond die tijd wel handig is om richting het vliegveld te moeten vertrekken zo met Oud&Nieuw.
    Wat zouden jullie doen? 100 euro is natuurlijk best een aardig bedrag voor 1 dagje verschil.

17. templeflower

templeflower New Member

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    100 euro zijn heel wat etentjes in Thailand.

Ik weet natuurlijk niet je weg naar schiphol, maar denk dat het in de ochtend uitgestorven zal zijn op 1 januari. Vele liggen dan net in bed.

18. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, lekker rustig, haha en 100 euro is natuurlijk best aardig wat. Het enige wat ik mij af vroeg of je dan met Oud&Nieuw wel goed richting het vliegveld komt of dat het dan veel lastiger zal gaan?

Is China Airlines veilig?
    Ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen namelijk googlen op veiligheid en ik schrok er soms een beetje van.
    Ze komen nou niet echt als beste uit de bus en ik met mijn vliegangst vlieg dan meteen n de stress.

19. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben het hier allemaal over €700/€800 maar bij NRV ben je dan toch maar €660,- kwijt retour, dat valt me nog wel mee eigenlijk.

20. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb NRV gemaild en er komt een toeslag overheen en daarna schrik je van de prijzen, haha.
    De prijzen die op de site staan zijn denk ik vanaf prijzen en ze hebben vaak maar heel weinig tickets in die prijsklasse. Is dus een instinker en tegenvaller.

Ik zie nu ook nog een mooi ticket met Eva Air.
    De vliegtijden zijn wel wat fijner want op 1 januari pas om 12.55uur de lucht in (dus nog Oud&Nieuw vieren in BKK) en de aankomst tijd in BKK vind ik ook fijner.
    Qua prijs scheelt het ook niet heel veel dus nog wel een goede optie ook.

Beter China Airlines of Eva air?

Deel Deze Pagina