Appartement huren in Brazilie

Discussie in 'Brazilië' gestart door ES1, 10 jan 2015.

1. ES1

ES1 New Member

Lid geworden:
    10 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

In februari ga ik voor een half jaar studeren in Brazilie. Dit zal ik doen in de staat Santa Catarina. Waarschijnlijk in balneario camboriu.

Nou heb ik van een paar studenten daar een aanbod gekregen om met hun een appartement te delen.

Heeft iemand een idee wat de gemiddelde prijzen zijn om een appartement te huren in Brazilie? Zij hebben het over ongeveer €200 per maand.

Alvast bedankt!

2. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt wel ongeveer.
    Wij huren een groot huis met drie slaapkamers, twee badkamers plus groot washok naast de andere gebruikelijke ruimtes voor 500 Real.
    Maar dat is buiten de grote stad.
    Zodra je in of vlakbij economische centra zit stijgen de prijzen of krijg je gewoon minder waar voor je geld.
    Ook zit er een groot verschil in prijzen wat luxe aangaat. Een beetje uitzicht levert ook een hogere prijs op.
    Kijk niet alleen naar appartementen maar ook naar gelijkvloerse woningen of die met hooguit enkele verdiepingen.
    Vaak zijn de eigenaars partikulieren en omdat normale huizen minder populair zijn is de prijs ook lager. Daarnaast heb je meer ruimte en privacy.

Om een huis te vinden loont het om domweg rond te gaan rijden. Dan krijg je gelijk een indruk van de buurt. De meeste huur en verkoop vindt plaats mbv. borden bij het object zelf. Kwestie van gewoon bellen en meteen afspreken. Probeer niet via de telefoon of internet iets te regelen. Dat werkt niet in Brazilië. Internet, kranten en makelaars zijn vaak voor de luxere woningen.

Succes!

Deel Deze Pagina