Aushwitz

Discussie in 'Polen' gestart door frank.sonja, 3 sep 2006.

1. frank.sonja

frank.sonja New Member

Lid geworden:
    3 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet of de mogelijkheid bestaat om in één dag met het vliegtuig op en neer naar Auschwitz te gaan.
    Of wie heeft dit ooit zo gedaan?
    Ik heb alleen interesse om Auschwitz een keer te zien.

2. arjantiessen

arjantiessen New Member

Lid geworden:
    7 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker de moeite waard: probeer een ochtendvlucht via warsaw naar krakow met Lot airlines, en weer terug...maar ik ben net in auschwitz geweest, en kan je zeker aanraden een nachtje erbij te pakken in krakow om even bij te komen...

succes!

3. be68an@wanadoo.nl

be68an@wanadoo.nl New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Frank,
    Ik deel de mening van Arjan dat één dag veel te kort is. Je zult nog een aardig stukkie moeten rijden naar het dorpje waar Auschwitz is gelegen dat ligt niet vlak naast een airport. En als je de wegen een beetje kent dan is rijden in Polen een leuke maar tijdrovende bezigheid.
    Dus gewoon een weekje plannen hoewel ik misschien zou overwegen met de bus te gaan de tijd die je uitspaart is niet zo bar groot t.o.v. de kosten die het met zich meebrengt.
    Eurolines is goedkoop bij vooruit plannen en eurotrans is prima voor de korte termijn.
    Auschwitz en Birkenau is op één dag wel erg veel.

Groetjes Johan

4. sofie.baert@gmail.com

Lid geworden:
    20 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jammer om zo'n vervuiling te maken voor een daguitstap.
    Polen is echt de moeite waard om langer dan een dag te blijven.

5. Ania Litawinska

Ania Litawinska New Member

Lid geworden:
    20 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Frank,
    Ik ben Ania en ik heb een reisbureau Real Travel Poland. Ik ben geboren en getogen in Krakau dus ik kan je veel over Polen vertellen.
    Als eerste za ik je vertellen dat auschwitz wel dicht bij Krakau dus ook het vliegveld ligt (vanaf het vliegveld ongeveer 20 minuten)
    Ten tweede aan een of 2 dagen heb je niet genoeg en ik kan je garanderen dat je spijt zal hebben dat je zo'n korte vakantie geboekt hebt. Aischwitz is een unieke plaats en Krakau is een geweldige stad die bija 24 uur per dag leeft en er zijn mogelijkheden waar je wel een paar keer voor terug wilt komen.
    Ik wil je graag helpen met het organiseren van een reisje als je dat wilt (heb leuke programma voor met Kerst met een bezoek aan Auschwitz).
    Als je meer informatie wilt kun je contact met mij opnemen via info@realtravelpoland.nl
    (www.realtravelpoland.nl wordt gebouwd)

M.v.g.

Real Travel Poland
    Ania Litawinska
    info@realtravelpoland.nl

6. volerenavion

volerenavion New Member

Lid geworden:
    3 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan misscheen naar Katowice vliegen. Katowice is niet als mooi als Krakau, maar staat dichter van Auchwitz dan. Probeer de vluchten op www.flynatic.com vienden
    goede reis!

7. michel8282

michel8282 New Member

Lid geworden:
    6 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Krakau Airport lijkt me een betere optie, je kunt dan zoals Ania ook al zegt een bezoek aan Auschwitz combineren met een bezoek aan Krakau. Dit heb ik ook gedaan, is zeer goed bevallen!

Informatie over Krakau Airport: www.vliegveldinfo.nl/polen/krakau-airport

Deel Deze Pagina