auto rijden op het eiland

Discussie in 'Fuerteventura' gestart door judith_smit, 27 mei 2008.

1. judith_smit

judith_smit New Member

Lid geworden:
    27 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik wil graag weten hoe het rijden op het eiland is. Is het er goed rijden, of doet iedereen maar wat!! Vorig jaar Op Rhodos was dit namelijk wel het geval, waardoor we geen auto hebben gehuurd. we willen dit dit jaar wel doen.

alvast bedankt voor jullie antwoord

2. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Judith,

Fuerteventura is een geweldig eiland om een wagen te huren.Vermits het een lang uitgestrekt eiland is waar ook een bepaald gedeelte bergachtig is.Maar helaas is er buiten vele stranden weinig te bezichtigen.
    Mijn vraag is feitelijk nu aan u wat is u vakantie bedoeling.
    Francisco

3. judith_smit

judith_smit New Member

Lid geworden:
    27 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bedoeling van de vakantie is om het een en ander van het eiland te zien, maar ook lekker een dagje aan het water door te brengen. We hoeven niet elke dag op pad te gaan.
    Waar het mij eichenlijk om ging in het berichtje was, of het goed te doen om een auto te huren. met name dan of het niet te moeilijk rijden is, ivm andere regels enz

4. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hé Judith,

Fuerteventura is een strandparadijs waar je ook veel wind hebt(vele surfers zul je tegen komen)ik weet niet welk plaatsje hebt verkozen
    om heen te gaan.Corralejo heb je een kleine haven waar 2 ferry maatschappijen gevestigd zijn waar je met de boot naar Lanzarote kunt oversteken daar kom je in Playa Blanca(ongev.
    een half uurtje varen)of wel huur je daar een wagen of op Fuerteventura zelf die je meeneemt in de overtocht en dan kun je prachtige domeinen bezichtegen o.a. de Timafaya(half uurtje van Pl.Blanca)EL Golfo en dergelijke.IK moet zeggen toen ik voor de eerste maal naar Fuerteventura ben geweest is
    meer dan dertig jaar geleden toen was Corralejo een klein vissersdorpje en 4 km daarvan daan waren er toen maar twee hotels
    die juist voor prachtige duinen lagen dit was echt geweldig nu is het vissersdorpje volgebouwd en heb je er duizenden toeristen vertoeven.Vermits het voor mij nu ook al meer dan 15 jaar geleden is dat ik er nog geweest ben.Omdat ik Lanzarote boven Fuerteventura verkies.Ik daar 15 jaar lang mijn vakantie's doorgebracht(private vakantiewoning).
    Op Fuerteventura herinner ik me alleen voor te bezichtigen en dan in het gebergte het plaatsje Bétancourt.En voor de rest maar stranden en naaktstranden).Toch in ieder geval een prettige vakantie gewenst en laat me iets weten.
    groetjes,Francisco

5. manon

manon New Member

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Judith.

Wij zijn 2x op Fuenrtaventura geweest en beide keren hebben we een auto gehuurd. Het is goed rijden en zo zie je wat van het eiland. Er is genoeg te zien.
    Veel plezier.

Groetjes Manon.

6. maaikeneijenhuis

maaikeneijenhuis New Member

Lid geworden:
    9 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

Ben zelf afgelopen jaar 28 september t/m 5 oktober naar Fuerteventura geweest. We zaten in Caleta de Fuste en hadden op het vliegveld een auto gehuurd.
    Ik was dol blij dat we die hadden want we hebben heel veel van het eiland gezien.

Ze zeggen dat je er heen gaat voor de stranden is ook wel zo maar het is veeeel mooier dan dat.
    Vooral de westkust vonden we erg mooi. Afgesleten rotsen en mooie golfen.

Maar ook dromerige haventjes. zeker voor herhaling vatbaar.

En het rijden echt druk is het eiland niet.

Groetjes Maaike

7. Ronald Roosendaal

Ronald Roosendaal New Member

Lid geworden:
    6 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een vraag of het in September in de avond koud is? Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Ronald

Deel Deze Pagina