Autoreis naar Turkije

Discussie in 'Turkije' gestart door Wilma en Herman, 16 mei 2007.

1. Wilma en Herman

Wilma en Herman New Member

Lid geworden:
    16 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    Wie kan ons tips verstrekken i.v.m. onze reis met de auto naar Turkije 2 september a.s.

2. turkije_side

turkije_side New Member

Lid geworden:
    23 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo wilma en herman,
    Wij hebben zeer recent de trip van turkije naar nederland gemaakt. Als je vragen hebt kun je die altijd stellen.

vriendelijke groet,
    Esmeralda

3. marco.timmer

marco.timmer New Member

Lid geworden:
    16 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben eigenlijk op zoek naar dezelfde info, wil met de landrover en mijn honden naar Turkije reizen om vandaar de boot naar Cyprus te nemen, Ga daar een half jaar heen omdat mijn partner daar dan werkt.

Dus alle info en tips zijn welkom

4. Anja Bongers

Anja Bongers New Member

Lid geworden:
    28 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij willen ook met de auto naar Turkije. Hebben ook graag info welke landen zijn jullie doorheen gegaan en b.v. overnachten, wij reizen naar Alanya.

Alle informatie is welkom.

Anja

5. Volkan Duvan

Volkan Duvan New Member

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee iedereen die naar Turkije wil gaan met de auto. De beste weg die ik kan aanraden is de weg via duitsland (autobahn nummer 3) tot aan oosterijk. Eenmaal in Oosterijk volg je Wenen. Eenmaal voorbij Wenen zal die vanzelf Budapest aangeven. Eenmaal in Hongarije volg je de borde naar Budapest. Vlak voor Budapest geeft die Sezeged aan. Eenmaal voorbij Sezeged geeft die vanzelf Belgrado aan. Na de grens van Servie kom je op een 2-baansweg. Men is bezig met een snelweg aanleggen. Na Belgrado heb je weer een snelweg voor je en volg je Nis, Voorbij Nis zal die Sofia aangeven. In Bulgarije is mijn aanbeveling om daglicht te gaan omdat de wegen nogal slecht zijn. Vooral aan de grens tot Sofia is het zeer slecht met veel gaten in de weg. Na Sofia is er een snelweg. Na Sofia volg je Slavingrad. Hierna zal die Istanbul aangeven. Je begeeft je nu op een wederom op een weg vol gaten dit houd zeker 200 km aan tot de grens aan Turkije. Na de grens van Turkije rij je op een snelweg met 4 banen heen en terug. Dit is naar mij idee de beste weg. Wil je via andere wegen gaan zoals: na Oostenrijk naar Slovenie Kroatie en dan Servie kan ook. Alleen denk er wel aan dat je veel grensovergangen hebt waar je in drukte lang kunt wachten. Ook betaal je meer geld aan snelwegen. In Kroatie ben je 35 euro kwijt. Ik wens de mensen die gaan veel plezier en het is zeker een leuke reis vooral het stuk tussen Nis en Bulgarije is echt prachtig wat je nooit zal vergeten.

6. Herman en Wilma

Herman en Wilma New Member

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Volkan,
    Bedankt voor de info.
    Er zijn goeie tips bij.
    Is er misschien iemanddie rond 2 september vertrekt, kunnen we misschien samen rijden, is toch veiliger.

Wij nemen ook de hond mee

Groetjes Wilma en Herman en Santos(de hond)

7. Rexa

Rexa New Member

Lid geworden:
    26 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Herman en Wilma,

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen over de autoreis naar Turkije. Was het makkelijk om onderweg een overnachtingsplek te vinden? Honden ook toegelaten? Ben zeer benieuwd, want ook wij zullen in de toekomst gaan overwinteren in Turkije met onze 2 honden.

Groetjes,

Rexa

8. c.v.d.brandt

c.v.d.brandt New Member

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn in mei 2004 met de auto naar Turkije gereden. Heen via Oostenrijk en Italie. In Bari (Zuid Italie) de nachtboot naar Griekenland, en dan door de bergen naar de kust gereden en bij Eceobat de veerboot over de Bosporus genomen. In 6 dagen (heel rustig gereden) naar Marmaris. teug naar Cesme, vandaar met de boot naar Ancona en weer naar huis. Het complete verslag van deze reis kunt u vinden op onze website. www.brandtjes.nl onder Turkije 2004

9. Wilma en Herman

Lid geworden:
    16 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Rexa.
    Hier een verslag van onzo reis na Turkije.
    We hebben in het totaal drie dagen er over gedaan.Via Duitsland,Oosterijk, Joegoslavie,en Bulgarijen zijn we Turkije aangekomen.Hotels hebben we geen ervaring mee we zijn met de camper gegaan,dus tankstation,s
    met een grote verlichte parkeerplaats was voor ons goed en ging ook prima er stonden ook veel auto,s.In Slovenie,en Kroatie moet je de tolweg betalen dat gaat goed met de euro.Servie kan je beter geld omzetten anders betaal je te veel.Dan Bulgarije betalen kan je er ook met de euro,als het kan rij er dan over dag door heen de wegen zij erg slecht en wij vonden het geen prettig land om door terijden.De grensovergang Bulgarije, Turkije ging snel de auto word ingevoerd,vergeet niet hem uit tevoeren als je terug komt onders moet je terug en opnieuw in de rij aansluiten.Dan komt Turkije het was heel mooi. De wegen zijn er heel goed te berijden.Met de hond was het ook goed gedaan zorg wel dat je alles hebt zo als de bloedtest,gezondheidsveklaring en het legaliseren let er wel op dat de gezondheidverklaring en het legaliseren op een dag gebeurt anders is het niet geldig.
    Heb je nog vragen laat het dan weten misschien hebben we een antwoord.
    Groetjes Herman en Wilma. Goede reis.

10. anitadupuis@hetnet.nl

Lid geworden:
    2 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo wij willen met de camper richting marmaris heeft u aub een goede routeen weet u of daar plekken zijn of campings waar we kunnen overnachten?
    we gaan heen met 2 volw en terug met 2 volw en 1 kind onze dochter gaat op vakantie 2 weken en de terugreis willen we onze kleindochter meenemen voor nog eens 3 weken

11. Wilma en Herman

Lid geworden:
    16 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anita.

We hebben op geen camping gestaan buiten Oosterijk in Servie hebben we op een grote parkeerplaats voor vrachtwagens gestaan gaat prima zijn ook wel een paar voorzieningen maar primitief Grote tankstations gaan ook prima Hongarieen kan je beter door rijden er slapen is niet aanteraden.Reisroutes hebben we ook als je via Bulgarije bij Erdine Turkije in gaat. Ga je naar het zuiden richting Kesan en de neem je bij Geilibolu naar Canakkale. Vervolgens zak je langs de kust naar Izmir ( geen snelweg). Van daar uit snelweg E87 richting Aydin dan ga je over na de 550 richting Mugla en danover na de 400 richting Marmaris Hoop dat je er iets aan hebt goede reis en veel plezier Wilma

12. muzzie_terminater

muzzie_terminater New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hi ik wil ongeveer over een maand naar turkije rijden. is er iemand die ook ongeveer volgende maand gaat dan rijden we tegerlijkertijd

13. geuri v d beek

geuri v d beek New Member

Lid geworden:
    14 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo wie kan ons helpen,wij willen graag overwinteren in turkije met de camper.
    mijn vraag is kan ik met de schotel ook nederlandse zenders ontvangen in turkije.

14. Maarten en Tonie

Maarten en Tonie New Member

Lid geworden:
    6 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen in 3 dagen met een busje naar Bulgarije rijden. Wie kan ons helpen / tippen aan goede overnachtingsplaatsen. Wij kunnen niet camperen of op parkeerplaatsen overnachten. Wat zijn goede plaatsen om deze reis te onderbreken?

15. studio_romantic

studio_romantic New Member

Lid geworden:
    20 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga met de auto naar turkije(istanbul) wie wil er mee rijden?

vertrek datum= vanaf 15 juli
    kost=gratis..
    maximaal=2 pers
    groetjes
    ersin
    06-47-30-71-26

16. Laurentina

Laurentina New Member

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik wil met de auto via Turkije naar Bulgaria.
    Wie kan mij vertellen welke documenten ik bij me moet hebben, is de controle streng aan de overgangen,zijn er lange wachttijden enz

alvast bedankt

17. Laurentina

Laurentina New Member

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry vergat te vermelden dat ik van Portugal kom en naar Bulgaria wil reizen met de auto, vandaar uit met 2 personen naar Nederland reis. Daar ik door meerdere landen moet rijden wil ik graag goed voorbereid op weg gaan.

18. Quven

Quven New Member

Lid geworden:
    7 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik wil jullie 1 hele belangrijke tip geven!
    Bel de Bulgaarse ambasade op, zeker mensen met Nederlandse orgine!
    Meld dat mensen ziek worden van de wachtrijen aan de grens.
    Ze zijn nu lid van de EU maar toch hebben ze er schijt aan.
    Mij is overkomen dat ik 1000 piek boete moest betalen om dat ik die K.. geld van hun hadt (met aantoonbare bankbewijs van ABNAMRO, dat ik het daar hadt ingewisseld). Heb een hekel aan Bulgaarse ambtenaren oh ja... en Servische!

Groetjes en veeeel SUC6

Quven

19. Miek

Miek New Member

Lid geworden:
    10 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik ga half augustus met me man samen met de auto naar turkije. Hoeveel dagen is de route via Oostenrijk, Bulgarije naar Turkije. Ook om een berekening te maken welk dagdeel het beste is van nederland te vertrekken ivm overdag te rijden in Bulgarije.

ik zou graag willen weten hoe de ervaringen zijn van de mensen die deze route hebben gereden ivm de veiligheid van wegen en maatschappij:)

dankje

20. Moeries

Moeries New Member

Lid geworden:
    17 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allen die in augustus naar Turkije met de auto gaan reizen.
    Volgens velen is het verstandig te rijden via Hongarijen, Servie en Bulgarijen. Ik lees veel verhalen over Bulgarijen. Misschien een tip voor diegene die dit jaar met de auto gaan -> neem de route , Duitsland, Oosterijke, Hongarijen, servie, macadonie, Griekenland en als laatst Turkije. Ik heb een kleine van 1,4 maanden en heb echt geen zin om mijn vakantie te verpesten door anderen.

Deel Deze Pagina