Autoreis naar Turkije

Discussie in 'Turkije' gestart door Wilma en Herman, 16 mei 2007.

1. schipperlilian

schipperlilian New Member

Lid geworden:
    20 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag mee willen reizen naar turkije, waar en wanneer maakt mij niet uit...
    Alhoewel, hoe sneller hoe beter....
    Ik ben het zat steeds zoveel te moeten betalen voor alleengaand + hond dus misschien is samen reizen een idee.

2. Mithat

Mithat New Member

Lid geworden:
    27 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Wij willen op de terugweg niet via servie rijden. Weet iemand misschien hoe we dan het meest optimaal kunnen rijden of is het dan erg om? Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes

3. mignon

mignon New Member

Lid geworden:
    21 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,wij rijden in september naar kusadasi,we nemen n hond en kat mee,weet iemand hotels op de route waar ook dieren binnen mogen?

4. Ingrid Clemens

Ingrid Clemens New Member

Lid geworden:
    1 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo aan iedereen die met de auto naar Turkije wil!
    Wij, een gezin met 3 kinderen van 12, 9 en 7 jaar zijn in augustus met de auto naar Alacati/Cesme geweest en dat is ons allemaal prima bevallen!!
    Wie vragen heeft kan ze gerust stellen!!

5. matthijsbernelotmoens

Lid geworden:
    7 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Inge zou je mij asjeblieft kunnen vertellen hoe jullie gereden zijn. ga ergens in de komende maand vanuit istanbul naar nederland rijden en zit nogal in met de veiligheid van sommige routes. ben dus nog steeds op zoek naar de ideale route. als iemand die weet zou ik die graag horen. heb al gezien dat het ongeveer 2800km is en wil natuurlijk niet kilometers omrijden en de kosten mogen ook zeker niet te hoog zijn.

6. Ingrid Clemens

Ingrid Clemens New Member

Lid geworden:
    1 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Matthijs. Wij zijn gereden via (vanuit turkije) Bulgarije-Servië-Kroatië-Slovenië-Oostenrijk-Duitsland.
    Wij hebben ons nergens onveilig gevoeld, in Bulgarije werden we wel een keer aangehouden omdat we te hard reden. (maar die agent was om te kopen...)
    Afgelopen week sprak ik een turkse man en die zei weer dat je beter via Hongarije kunt rijden... Daar durf ik niks over te zeggen! Het is wel zo dat je voor Oostenrijk, Slovenië en Servië een vignet nodig hebt en dat je ook wel tolwegen tegenkomt op de route die wij reden. Hoe dat is als je een andere route kiest zou je moeten informeren. De kosten voor brandstof (in ons geval diesel) schelen eigenlijk nergens veel met wat we hier gewend zijn. Wij hebben voor vertrek op deze site gelezen van mensen die op verlichte parkeerplaatsen oid overnacht hebben. Dat hebben wij niet gedaan, wij hebben voor elke overnachting een hotel gezocht. Ja, dat kost wel meer maar met 3 kinderen langs de snelweg slapen zagen wij niet zitten!!
    Veel succes en goede reis!!

7. ldemeynisol

ldemeynisol New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    Heeft iemand ervaring met:het naar Turkije reizen met de auto met inboedel(huisraad)
    we zouden graag een deeltje van onze huisraad(decoratie,pers.spullen) mee nemen om in Turkije te wonen.weet iemand of dat gemakkelijk gaat en of daar kosten aan verbonden zijn?
    dank je voor de reactie.

8. e1polman

e1polman New Member

Lid geworden:
    9 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    wij overwinteren in Turkije (FINIKE) en wij zoekken leuke mensen die dat ook doen on mee in contact te komen.
    Groetjes
    Emiel en Katya

9. e1polman

e1polman New Member

Lid geworden:
    9 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    wij overwinteren in Turkije (FINIKE eigen huis) en wij zoekken leuke mensen die dat ook doen on mee in contact te komen.
    Groetjes
    Emiel en Katya

10. netty en bulent

netty en bulent New Member

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben onze hond bij de VWA gelegaliseerd,we gaan met de auto naar turkije wie weet of die legalisatie ook in de landen geldig is waar wij doorheen moeten rijden dank u,

groetjes netty en bulent

11. netty en bulent

netty en bulent New Member

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen ik was in mei vakantie met me vrouw naar turkije gevlogen voor een week 080808 zijn we in huwelijk getreden en :)op huwelijks reis geweest voor 4 weken met auto echt een leuke vakantie gehad en morgen 15102008 gaan we emigreren naar turkije gaan weer met auto ivm met hond die we graag in turkije willen hebben dus gaan we morgen weer 3051 km rijden over en weer terug dan ga ik met vliegtuig en blijf daar pfffffffffffffff hele mond vol maar wel waardt
    groetjes

vraag maar raak

12. martien en corry

martien en corry New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wijwillen in september 2009 met de auto naar turkeije rijden, is er iemand die rond de zelfde tijd gaat dan kunnen wij contact maken en wellicht samen rijden is zeker zo veilig

13. martien en corry

martien en corry New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wijwillen in september 2009 met de auto naar turkeije rijden, is er iemand die rond de zelfde tijd gaat dan kunnen wij contact maken en wellicht samen rijden is zeker zo veilig

14. rudy

rudy New Member

Lid geworden:
    8 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ook wij willen eind juni vertrekken met de hond naar turkije kemer (antalya)
    wat moet er juist gebeuren om met de hond de reis te maken wat bedoeld men met de auto in-en uitvoeren hoe pak je de eventuele politiecontroles aan in landen als servie en bulgarije is er een internationaal paspoort verreist en koop je de wegenvignetten aan de douane of vooraf ???
    is het niet zo dat er geregeld overvallen op toeristen onderweg zijn?

15. lufames

lufames New Member

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Wij plannen om te overwinteren (nov - maart) in Kusadasi. Omdat wij 2 honden hebben, zit er niets anders op dan met de auto naar Turkije te gaan. Voordeel is dan ook dat we in Turkije een auto hebben en veel meer kunnen zien van de omgeving.

Wij gaan met de auto naar Ancona. Daar nemen we de boot naar Igoumenitsa (Griekenland). Tussen 4 nov en 31 mrt zijn de prijzen zeer gunstig. De prijs voor auto/ 2 pp/ 2 vliegtuigstoelen/ 2 honden is 184 Euro retour!
    Door deze nachtelijke overtocht besparen we ons 2 overnachtingen in een hotel!
    De overtocht duurt 15,5 uur.

In de ochtend komen we aan in Griekenland en rijden dan door Griekenland naar Turkije. We hebben al een aantal hotels gevonden waar honden worden toegelaten. We gaan naar Eceabat en nemen het veer naar Canakkale en dan naar Kusadasi.

Nu weet ik niet of de honden in een kooi moeten zitten. Weet iemand hoe streng men is?

Hallo Herman en Wilma,

Ik had veel eerder willen reageren op jullie lange verslag, maar door vervelende omstandigheden hebben we Turkije lange tijd moeten vergeten. Nu zijn we weer volop bezig met voorbereidingen. De hele reis met de auto zien we niet zitten. Zeker nu de prijs van het veer zo gunstig is, doen we dat.

Groetjes, Rexa

16. lufames

lufames New Member

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Rudy,

In verband met onze reis eind 2009, heb ik een aantal dingen uitgezocht. Ook wij gaan met de auto en een hond en plannen 5 maanden in Kusadasi te blijven.

Omdat wij de veerboot nemen in Ancona naar Griekenland vermijden we een aantal landen. Wij zouden niet graag door die landen rijden en daarbij is de overtocht met het veer helemaal niet zo duur.

Het toeristenvisum is 3 maanden geldig, maar de auto mag maximaal 6 maanden in Turkije blijven. Het toeristenvisum kan 3 maanden verlengd worden. Dit kan door bijv met de boot naar een Grieks eiland te gaan en weer terug te komen. MAAR .... als je met auto naar Turkije bent gegaan, mag je zonder auto het land niet uit. Er zijn 2 oplossingen: je gaat met een veerboot met auto naar een Grieks eiland en weer terug of je stalt je auto bij de douane op een speciale parking en je mag dan zonder auto het land uit om zo het toeristenvisum te vernieuwen.

Wij zijn nog gegevens aan het verzamelen ten aanzien van onze 2 honden. Ze hebben al een internationaal paspoort en minstens 30 dagen voor vertrek is een rabies-spuit nodig en maximaal 15 dagen voor vertrek een gezondheidsverklaring van de dierenarts. Ze moeten een registratienummer hebben (chip of tatouage).

Onze honden gaan achterin de auto met een veiligheidsrek. We moeten nog uitzoeken of dit voldoende is. Ik mag hopen van wel!

Rexa

17. patrick v ingen

patrick v ingen New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mijn naam is patrick ik ga in mei 2009 met de auto via duitsland ,oosterrijk,hongarije,bulgarije naar griekenland naar het plaatsje feres dat is bij alexandroupoli ongeveer 45km vn turkse grens (ipsala)(erdime) ik heb een griekse vader en die woont nu voorgoed in griekenland ik ga de reis nu voor de tweede keer maken, als er iemand ook in mei deze kant op gaat, dan hoor ik dat graag kunnen we mischien samen rijden wel zo veilig groeten patrick (petros)

18. rudy

rudy New Member

Lid geworden:
    8 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste rexa
    bedankt vvor je reactie, wij zouden niet met de boot gaan maar via servie naar thessaloniki de griekse kust volgen naar turkije.
    een internationaal paspoort voor de hond waar verkrijg je dat?
    onze hond is een kleine schnauzer zou deze niet los in de auto meemogen?

19. lufames

lufames New Member

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Rudy,

Het internationaal paspoort kun je bij de dierenarts aanvragen.
    Ik heb begrepen dat men wel naar de papieren van de hond vraagt bij de Turkse grens, maar ze maken er geen punt van als de hond los in de auto zit. Omdat jullie hond klein is, zou ik voor alle zekerheid een tuigje kopen met een veiligheidsgesp (wordt gekliklt zoals een weiligheidsriem. Dit wordt in de EU gezien als de veiligste wijze van trasport. Het kost niet veel en je kunt de hond voor de grens zo vastmaken. Wij kunnen dat niet, omdat wij 2 middelgrote honden hebben.

Hoelang blijven jullie in Turkije? Het rijden naar Turkije zonder boottocht hebben we ook overwogen, maar door een aantal landen reizen we liever niet per auto.

Rexa

20. rudy

rudy New Member

Lid geworden:
    8 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Rexa
    Wij gaan nu op 26 feb. voor 1 week met het vliegtuig en eind juni met de auto voor amper 2 weken maar omdat de kids deze zomer niet meegaan en we de hond als gezelschap meewillen ;) maar ook voor wat te zien onderweg en het avontuur op zich willen we nu met de auto gaan er wacht geen hotel op ons we hebben er een eigen appartementje dus het maakt niet uit welke dag of uur we aankomen,
    ik heb alleen wat schrik voor Servie daar hoor je weinig goeds over, ook over Bulgarije dit is ook de reden dat we over Griekenland willen, de wegen zijn er naar verluid ook veel beter.
    Vele groeten
    Rudy

Deel Deze Pagina