Autorijden in Ijsland

Discussie in 'Ijsland' gestart door Stasia, 9 jan 2012.

1. Stasia

Stasia New Member

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij willen dit jaar naar Ijsland op vakantie, en zijn al wat aan het rondkijken. Informatie over wanneer de wegen er goed begaanbaar zijn heb ik al gevonden. Wat ik graag wil weten is hoé goed de rondweg van Ijsland is. Wij hebben in het dagelijkse leven geen auto voor de deur staan, dus de wegen voor de 4 wheel drive zullen we niet opgaan ( niet genoeg rij ervaring voor denk ik ) Is er veel hoogteverschil, is de weg een beetje relaxed te rijden, zijn plaatsen en bezienwaardigheden goed aangegeven?

Bedankt! Stasia

2. Isabelle_Dm

Isabelle_Dm New Member

Lid geworden:
    29 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Stasia,

Wij zijn net enkele weekjes terug uit IJsland! We zijn in 3 weken het hele eiland rondgeweest (16 juli t/m 7 augustus). Ik kan je zeggen dat wij eigenlijk niet zoveel reiservaring hadden in de zin van individuele reizen ondernemen en toch heeft mijn vriend het er zeker niet slecht vanaf gebracht!

De rondweg is een goed berijdbare weg, de Westfjorden kan voor problemen zorgen als je geen extreme hoogtes gewend bent! Ook de Oostfjorden is het uitkijken geblazen (iets minder dan die van het Westen, maar op sommige stukken rijd je hier en daar in de wolken). In sommige bochten (bv. bij Egilsstadir) kan je maar 40 km rijden of je vliegt bijna van de weg af. Niet echt iets om je zorgen over te maken, gewoon goed uitkijken en rustig rijden! Ons is het heel goed bevallen en mijn vriend had ook geen ervaring met die extreme hoge wegen langs de fjorden etc. (wij hadden trouwens ook een economy car - dus geen 4WD - en we verbaasden ons hoe ver je tot op sommige stukken nog kan komen eigenlijk). De plaatsen en bezienswaardigheden zijn héél goed aangegeven, wat eigenlijk beetje boven onze verwachtingen was aangezien men telkens spreekt van het afgelegen en ruige IJsland.

Deel Deze Pagina