Backpacken Vietnam Juli 2009

Discussie in 'Vietnam' gestart door jolienheerkens, 24 okt 2008.

1. jolienheerkens

jolienheerkens New Member

Lid geworden:
    24 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Vorig jaar ben ik 5 weken in Noord Vietnam / Maleisie geweest. Het was de bedoeling om in Vietnam te blijven, maar vanwege de overstromingen in die periode, en veel gecancelde activiteiten, gekozen om ook nog door te gaan naar Maleisie. Vietnam was wel zo fantastisch, dat ik aankomende zomer weer terugwil om kort noord vietnam, midden en zuid te bezoeken. Ik heb hier ruim 3 weken de tijd voor en wil dit backpackend gaan doen.

Mijn vraag - Wie heeft er ervaring met 'trekken door Vietnam'

2. Guest16449

Guest16449 New Member

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    En de vraag is?

3. erwin.roef

erwin.roef New Member

Lid geworden:
    7 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan,

wat voor een beu venteken ben jij toch? Zo eenjte die denkt het warm water uitgevonden te hebben !
    Ben jij het trouwens die op het Thailand forum 'De Vries Reizen' weer aangehaald hebt?

Jongens toch, kan jij nu eens niet gewoon antwoorden op wat de mensen vragen?

4. Chantal van Aert

Chantal van Aert New Member

Lid geworden:
    29 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Jolien,

Ik ga in Juli voor een maand backpacken in Vietnam. Ben er nog niet eerder geweest.

5. erwin.roef

erwin.roef New Member

Lid geworden:
    7 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jolien en Chantal,

wij gaan ook in juli voor een maand naar Vietnam. Ook de eerste keer voor ons. We regelen wel alles zelf maar backpacken is niet meer voor ons. Daarom lezen wij hier gewoon mee, op zoek naar goeie tips (vervoer, binnenvluchten, wat zeker doen, leuke ressorts, stranden, enz...).

Grts,

Karine en Erwin

6. krabbendam

krabbendam New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb ervaring in backpacken door Vietnam maar het is moeilijk mijn ervaringen daar in te delen als er niet specifieke vragen worden gesteld want anders wordt het wel een heel lang verhaal.
    Wel kan ik je vertellen dat vervoer, verblijf en trips zeer eenvoudig zelf te regelen zijn en dat je daarmee echt niet zoveel tijd mee kwijt ben. Zoek op het internet van te voren uit in welk hotel je zou willen verblijven met daarbij een tweede en eventueel een derde keuze zodat je weet waar heen te gaan mocht de eerste keuze je niet bevallen of als het volgeboekt is.
    Vervoer regel je in de meeste grote plaatsen bij 1 van de tientallen zo niet honderden reisbureautjes. De trein regel je op het station mocht je die willen nemen als je van noord naar zuid of visa versa reist. Ga voor een trein ticket naar Sapa wel naar een reisbureau want die trein is al gauw volgeboekt. Een vliegticket regel je bij een boekingsbureau van een vliegtuigmaatschappij zelf of ook via een reisbureautje.
    Ik hoop dat dit jullie al een beetje op weg helpt.

7. hans.krabbendam@hotmail.com

Lid geworden:
    19 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens zit ik er volgend jaar ook in de maanden juli-augustus. Kunnen we misschien afspreken voor een gezamelijk biertje.

8. hallotony

hallotony New Member

Lid geworden:
    21 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik kom nooit op deze forum dus als ik niet reageer op vragen of opmerkingen dan is dat om die reden( plus ik heb een hele zogenaamde drukke leven)Niks persoonlijk dus. Zelf ga ik begin juli tot eind augustus met 4 andere Nederlandse vrienden naar Vietnam. Ik weet niet wat de vraag is maar zal hieronder wat korte info doorspelen.

Ho chi minh stad(saigon) is op zich niet zo indrukwekkend, behalve dat het een inmens drukke stad is; veel cyclo's en brommers. Alles rijd daar ook kriskras door elkaar. Levensgevaarlijk, maar die mensen zijn het daar gewend. Mensen in deze stad zullen vaak proberen geld aan jou te verdienen, eigenlijk proberen zij gewoon hun brood te verdienen. Je doet jezelf een plezier als je gaat af dingen op datgene wat jou wordt aangeboden, doe dit dan groots, vaak zitten zij heel hoog op de standaard prijs. Dit heb je minder in Sapa, de bevolking is hier anders. In Vietnam heb je verschillende etniciteiten.In Sapa is het tevens koeler en aangenamer qua temperatuur. Om te klimatiseren of als je echt voor het cultuursnuiven gaat, raad ik u allen Sapa aan.Voor witte stranden en een blauwe zee moeten jullie bij Nha trang zijn. je heb hier enkele meters voor de stranden hotels die niet duur zijn. Je kan hier ook boottochtjes maken langs de ontelbare kleine eilandjes.

Wanneer je naar Nha trang gaat en met een groep reist, is het voordeliger om een bus te huren. De laatste keer waren dat wij met zijn 5-en daar waren, koste een week lang een busje huren plus prive chauffeur, persoonlijke gids,hotelovernachtingen, dit alles bij ekaar rond de 400 euro Dit was inclusief de bezienswaardigheden en de 24 uur beschikbaarheid van de privechauffeur en gids.
    Wanneer je van alle gemakken wilt voorzien raad ik je dus zoiets aan.

Veel plezier in Vietnam peeps,

Ciao,

Ton

Deel Deze Pagina