backpacken

Discussie in 'Marokko' gestart door nienkevandendriest, 23 apr 2007.

1. nienkevandendriest

nienkevandendriest New Member

Lid geworden:
    23 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hee hallo,
    ik ben van plan om in de zomer van 2008 (end weg, ik weet t) samen met een vriendin voor een maand of iets langer door marokko te trekken. ben opzoek naar iemand die ook zoiets gedaan heeft en mij aan wat informatie zou kunnen helpen. wil je ons helpen, mail me! nienkevandendriest@hotmail.com

dankjewel!

2. Sjors van den Berg

Sjors van den Berg New Member

Lid geworden:
    31 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je wat over Marokko wilt weten, kan je dat hier rustig op het forum vragen.

3. lora

lora New Member

Lid geworden:
    8 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi!
    Heb je hier al een reactie op gehad? want ik zelf zit ook te denken gaan backpacken met mn vriendje, of een vriendin door marokko!

heb je wat handigs binnen gekregen?

4. suus_an@hotmail.com

suus_an@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    5 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik vertrek 11 juli voor 3 weken naar Marokko om daar te gaan backpacken, ik heb ook nog niet veel gelezen over backpackers in Marokko.

www.suus-anrijborz.nl

5. info@elizabeth-ontheroad.nl

Lid geworden:
    25 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi allemaal,
    Ik heb vorige zomer voor 2 weken door marokko gereisd samen met een vriendin. Wat willen jullie weten? Je kunt het gerust aan mij vragen!
    Marokko is echt een fantastisch mooi land! Er is heel veel te zien!
    Een leuke tip is in ieder geval een dromedarissentocht (kamelen) in de sahara voor 2 dagen. Je slaapt in een tentenkamp. Erg bijzonder.
    Als jullie meer willen weten vraag het gerust.
    info@elizabeth-ontheroad.nl
    (later hoop ik op mijn website www.elizabeth-ontheroad.nl een reisverhaal te plaatsen!)

heel veel plezier allemaal!
    groeten elizabeth

6. n_spitsbaard

n_spitsbaard New Member

Lid geworden:
    30 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Marokko is zo'n fantastisch land (naar mijn mening dan he) Ik ben er al meerdere malen doorheen getrokken en blijf er terug gaan. Ook als vrouw alleen kun je dat goed doen. De Lonely Planet komt om de paar jaar met een nieuwe gids va marokko dus erg handig. Wat ik aan Marokko geweldig vind is dat je er alles hebt, cultuur, religie, natuur, woestijn, zee, bergen. Juli augustus is wel erg heet maar met goed insmeren en beschermen is het te doen voor wie goed tegen hitte kan. In het noorden moet zeker gezien worden Asillah, Chefchouen, dan afdalen naar Fes met de grootste souk ter wereld, Meknes, het liefste door de Atlas (wat echt een van de mooiste gebergten op aarde is (ook mijn mening ;-) )Beni Mellal en dan Marrakesh (moet je gezien hebben maar wel erg toeristisch) In de omgeving van Marrakesh heb je een heel mooi natuurgebied dat heet Ourika Valley ook erg aan te bevelen, wat je echt moet zien is Essaouira, dat is 2 uur op afstand van Marrakesh en is zo anders met rastafari's en een kunstcultuur. even voor Ouarzazate ligt Ait benhaddou en daar werden veel films opgenomen is erg leuk om te zien en heeft een weg van 10 km die heel mooi is om te bewandelen (voor de wandelliefhebbers)Ouarzazate is mooi, niet zo heel veel om te zioen maar de sfeer en van daar uit kun je de sahara bezoeken en de Todra gorge. De Todra gorge is erg mooi alleen erg jammer van de weg die ze er inmiddels hebben gemaakt die was er 8 jaar geleden nog niet. Marokko is heel divers en er gaan veel backpackers naar toe. de treinen (rijden tot aan marrakesh) zijn gezellig en goed te doen de bussen zijn goed en de Grand taxi zijn niet duur die brengen je van stad naar stad mocht je budget het toelaten en je maakt een rit door de bergen koop dan de 2 voorste plaatsen de taxi vertrekt als er 6 passagiers zijn, 4 achter 2 voor en door de bergen in die hitte is het niet fijn, wel decadent maar je wil echt niet op iemand hoeven zitten 4 uur lang.Mocht je nog meer vragen hebben mail me gerust. n_spitsbaard@hotmail.com Ik heb ook info over de cultuur en bepaalde gebruiken mocht je daar in geinteresseerd zijn.
    Heel fijne vakantie

7. jpkuiters

jpkuiters New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat iemand toevallig vanuit Den Haag of omgeving naar Meknes of Khenifra?
    Voor de kerst was ik in Marokko en ik heb een goede tijd gehad :) Ik heb ook aardige mensen ontmoet, o.a. een student in Meknes. Hij studeert Engelse taalkunde met veel toewijding, maar ik was nogal geschrokken van de Engelse boeken die hij had: een linguistiekboek uit '92, een Reader's Digest uit '73, een boeketroman en nog 2 soortgelijke dingen. .
    Nu ben ik in contact met een vrouw uit Den Haag, zij heeft wel 2 kilo boeken of meer. Zou jij bijvoorbeeld 1-2 kilo kunnen meenemen, dan zou je die persoolijk aan de jongen in Meknes kunnen geven! Of in Khenifra, waar zijn ouders wonen. Op de terugweg heb je dan ruimte voor je souvenirs :)
    Laat maar weten: jpkuiters@hotmail.com

8. leonoor

leonoor New Member

Lid geworden:
    17 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf ook van plan om komende zomer te gaan reizen door Marokko. Ik vroeg me af hoe hoog de prijzen ongeveer liggen. Hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn in drie weken? Daarnaast vroeg ik me af in hoeverre het reizen makkelijk of moeilijk is mbt busvervoer of auto huren? Alvast heel erg bedankt. En ook voor de leuke bovenstaande tips

9. Boereloeder

Boereloeder New Member

Lid geworden:
    25 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Leonoor je bent niet goed bij hoofd.

10. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi leonoor,
    Ik weet niet precies meer hoeveel ik kwijt was voor 2 weken. Maar de hotels kosten ongeveer 15 a 20 euro (budget) Eten was zo rond de 4 euro.
    De bussen waren goed, en je kan op veel plaatsen komen. Ook de treinen tussen casablanca en fez waren ook prima te doen.
    Veel plezier!
    (inmiddels is het verslag geplaatst samen met foto's op mijn website www.elizabeth-ontheroad.nl)

11. infoliamarokko

infoliamarokko New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw gevarieerd wandelprogramma voor de wandelaar die op zoek is naar een buitengewone wandelvakantie.
    Wandelen in een ongerepte natuur met rondom stilte en ruimte, kamperen midden in de natuur en tijd hebben om alles op het gemak te doen.
    De reis is geheel verzorgd en kan ook op maat gemaakt worden.
    Kijk voor alle reisinfo en reisdata op www.marokkowandelingen.nl

12. infoliamarokko

infoliamarokko New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilt u een wandelreis maken zonder opgejaagd te worden?
    Voelt u zich niet op uw gemak in een grote groep en wilt u tijd en ruimte voor uzelf?
    Staat het u tegen om geen tijd voor uzelf te hebben?
    Ben u uitgekeken op de reguliere aanbiedingen?
    Vindt u het vervelend om het strakke tempo van de gids te moeten volgen?

Dan is een wandelreis met ons een prima keuze.
    Bekijk de website www.ontspannen-wandelreizen-marokko.com. Hier vindt u beslist iets wat bij u past en waar u enthousiast van wordt.

Wij bieden kleinschalige wandelgroepsreizen aan waarin alles gericht is op ontspanning.
    U vindt dit terug in het programma, in het wandeltempo en in de onthaastende persoonlijke sfeer.

Hiermee komt de website www.marokkowandelingen.nl te vervallen.

13. berendinaj

berendinaj New Member

Lid geworden:
    4 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wandelen door niet toeristische gebieden? Marokko te heet in de zomer? Niet als je op hoogte wandelt.

Van 8 t/m 19 juni 2011 en in juli en eind augustus 2011 organiseer ik drie verschillende wandeltrektochten met bagagevervoer in het Hoge Atlasgebergte rond Imilchil (rond 2250m). Een prachtig, puur, niet toeristisch gebied. We wandelen langs rivieren, door een kloof, langs authentieke dorpjes en valleien en eindigen in Imilchil met z'n twee helder blauwe vulkanische meertjes. Onderweg zullen we veel nomaden met hun kuddes tegenkomen. Wie weet worden we uitgenodigd op de thee.
    Na de tocht in aug/sept vindt aansluiten het 'festival du marriage' plaats met veel muziek, dans en traditie.

Temperatuur rond 25-30 graden, 's nachts 15. Geschikt voor iedereen die van wandelen houdt. Bergwandelervaring niet nodig, benieuwdheid en avontuurzin wel.

Bagagevervoer, lekker eten (kok), traditionale muziek en zang bij een vuurtje.

Benieuwd? Meer info: www.beamulder.nl of 050-3113511

14. JellevB

JellevB New Member

Lid geworden:
    4 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou kunnen kijken op www.myresidencemarrakech.com hier staan zeer mooie verblijfplaatsen en leuke excursies op. Het is een betrouwbaar Nederlands bedrijf, die zeer behulpzaam zijn met het helpen inplannen van u vakantie.

Deel Deze Pagina