Bankpas Rabobank maar beperkt bruikbaar

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Guest117, 16 dec 2011.

1. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot schrik en ergernis van veel Nederlandse vakantiegangers in Sosúa werkt het bankpasje van de Rabobank maar beperkt. Je kunt, zo blijkt, alleen tijdens Nederlandse kantooruren geld bij de banken in Sosúa uit de betaalautomaat halen. Dus op doordeweekse dagen tot 11 uur. Na 11 uur en in het weekend functioneren de bankpasjes niet meer. Een bezoeker van Don Andres heeft bij terugkeer in Nederland, bij de Rabobank navraag gedaan. Na lang aandringen kreeg hij het antwoord dat door de vele skim aanvallen de bank het pinnen extra heeft beveiligd.

Bankpas Rabobank

Soms was de bank zelfs genoodzaakt het complete pinverkeer plat te leggen. Met een Rabobank creditkaart kun je echter wel altijd pinnen. Daar zit namelijk nog een creditcard-maatschappij tussen die het risico afdekt.

Bron: Sousuanieuws

2. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ABN AMRO komt met pinpasblokkade buiten EU

http://webwereld.nl/nieuws/110418/ook-abn-amro-komt-met-pinpasblokkade-buiten-eu.html

3. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
  4. karel.geerts26@gmail.com

Lid geworden:
    11 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalpas/betaalpas_instellen/

5. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Karel die link werkt niet
    maar op deze link valt het nog na te lezen
    klik hier

6. Toos

Toos New Member

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag allemaal,
    Ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Toos, 55 jaar, en ik ga volgende week met manlief naar Sosua. Wij waren eigenlijk gewoon van plan om onze pinpas (ING) mee te nemen en te pinnen wat we denken nodig te hebben. Hoe is jullie ervaring met de pin-automaten?

7. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Toos,

In Mei, toen ik daar nog was, was de ing betaalpas geblokeerd ivm skimmen. Je kan in in veel winkels nog wel betalen met de pas. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice van de ING,om te vragen of deze maatregel nog steeds van toepassing is.

Ikzelf ben toen aan geld gekomen om in La Sirena de boodschappen van andere klanten te betalen met mijn pas, en zo dus handje contantje kon ontvangen van die mensen.

8. Toos

Toos New Member

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjonge, wat een gedoe dan. We gaan zeker even bij de ING langs. Wij hebben geen creditcard, dus we zijn echt wel afhankelijk van de pinautomaten. Anders zullen we cash geld mee moeten nemen, denk ik..... Ook niet zo'n fijn idee.

9. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat er nu op de site van de ING:

Gaat de ING de Betaalpassen van haar particuliere klanten blokkeren voor gebruik buiten Europa?

[quote}Nee, de ING neemt deze maatregel niet. Wel houdt de ING alle transacties nauwlettend in de gaten zodat verdachte zaken snel kunnen worden ontdekt. Waar nodig intensiveren we deze detectie. Zo kunnen we gerichte maatregelen nemen en ondervindt u zo min mogelijk ongemak. Wanneer er in een bepaald land bijvoorbeeld veel frauduleuze geldopnames plaatsvinden, legt de ING het geldautomatenverkeer met dat land tijdelijk stil. Wij zullen u hier altijd direct via ING.nl over informeren.{/quote}

Heb ook van anderen begrepen op Sosuanieuws dat ING pas het gewoon weer doet. Tijdelijk heeft hij het destijds niet gedaan.
    Hou er wel rekening mee dat je het beste tijdens kantooruren gaat pinnen (let wel even op 6 uur tijdsverschil)Tenminste dit is bij de Rabo het geval.

10. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou nooit pinnen in de DR. je hoort veel over skimmen (was zelfs in resort Iberostar gebeurd). Misschien is het beter cash dollars mee te nemen.

11. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook gewoon Euro's meenemen en daar bij de bank wisselen in lokale valuta dan heb je geen dubbele wisselkoers.

12. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem ook altijd Euro's mee. Wisselkantoortjes zijn er genoeg in Sosua. NIET op straat wisselen. Ik pin ook nooit. Heb wel de pas mee voor noodgevallen. Ik heb er in die 14 keer ook nog nooit gepind.
    Als je wilt pinnen doe het dan overdag op werkdagen en nadat iemand anders gepind heeft. Weet je zeker dat hij het goed doet.

13. Toos

Toos New Member

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier in NL geinformeerd en de verzekering gekregen dat onze pinpas gewoon bruikbaar is. Toch nemen we voor de zekerheid Euro's mee. De tips hierboven lijken me erg bruikbaar. Bedankt.
    Toos

14. Sosua-fan

Sosua-fan New Member

Lid geworden:
    16 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dit jaar 2x in Sosua geweest. Ik heb nooit problemen gehad. Ik pin wel altijd doordeweeks, 's ochtends voor 11 uur en alleen bij de Banco Popular, waar een bewaker bij de automaat zit.

Vorig jaar september had ik wel problemen, maar toen kon ik pinnen met mijn credit card.

Ik heb een pinpas van de Rabobank. Je kunt via telebankieren exact aangeven voor welke periode en in welk werelddeel je je pas wilt gebruiken. Buiten mijn vakanties kan mijn kaart dus niet misbruikt worden buiten Europa.

In november ga ik weer en ik tel de dagen af!

15. Daniel67

Daniel67 New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de Rabobankpas (Eurocard) kun je nu weer ook buiten de openingstijden van de Rabobank in Nederland pinnen in de Dominicaanse Republiek

16. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van mijn bank bericht ontvangen dat pinnen buiten Europa niet meer automatisch mogelijk is ivm fraudegevoeligheid. Wil je toch buiten Europa pinnen dan dien je de betreffende periode voordien bij te bank te melden en is pinnen enkel binnen die periode mogelijk.

17. Daniel67

Daniel67 New Member

Lid geworden:
    18 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de RABO kun je per regio aan en/of uit zetten. komt kun je bijvoorbeeld Oost-Europa en Afrika uitzetten. Ze zullen het niet zo expliciet zeggen, maar daar komen de meeste valse afschrijvingen vandaan.

Uw betaalpas staat standaard 'uit' voor gebruik buiten Europa, tenzij:

u een Rabo RiantPakket heeft
    uw pas tussen 1 januari 2010 en 1 april 2012 buiten Europa gebruikt is
    uw betaalrekening is geopend tussen 1 april en 1 juni 2012

18. hermandeboer70@hotmail.com

Lid geworden:
    9 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Daniel67 op reisstart.
    Bruce78 op startpagina
    Dave67 op forumdomrep