BEDROG DOOR CLUB GREECE

Discussie in 'Kreta' gestart door baaikes@kabelfoon.nl, 11 sep 2007.

1. baaikes@kabelfoon.nl

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Komende vanaf de markt in Rethymnon werden wij op de boulevard aangesproken door 2 "zweedse(?)" blondines over promotions van club greece. Na een een korte enquete mocht ik in de tas graaien en jawel hoor...PRIJS, de dames zeiden letterlijk: dat ik 1 van de 3 prijzen (beachradio, videocamera of 1 week holliday) mocht kiezen, daarvoor moesten we wel even naar Platanes naar Hotel Leoniki om de papieren in orde te laten maken. We kregen een taxi aangeboden maar aangezien wij een huurauto hadden zijn we daar zelf naartoe gereden één van de dames reed met ons mee en de ander volgde op de scooter. Aldaar werden we ontvangen door Marijn uit Gent (B), in het eerste opzicht een aardige knul (te aardig). Ook wij kregen een rondleiding en het hele verkoop bla..bla..verhaal. Wij gingen dus niet met hen in zee, geen handtekening, geen geld, nul komma nul dus. De zgn "aardige knul" veranderde al snel van houding en toon, wat ons alleen maar bevestigde dat er iets niet pluis was. Wel "wonnen"we de hoofdprijs want wij hadden de passende sleutel bij de week gratis vakantie. Toen we na 2 uur weg gingen vele toeristen aangetroffen en misschien ook wat figuranten..wie weet ?!

Snel de voorwaarden bekeken, hoezo gratis ?? 32,50m pond p/p en maaltijden nuttigen op de accomodatie en wie weet wat je daar voor moet betalen, vliegtickets ook voor eigen rekening. conslusie: als ze je niets kunnen verkopen dan proberen ze er toch nog een slaatje uit te slaan om de mensen naar een accomodatie te sturen. De vraag is nog maar of je ooit komt ! Een oplichters bende die het geheel goed in scene hebben gezet.

Ik ben niet van plan om het hier bij te laten, zoveel mensen worden door samenweefsel van verdichtselen en dwaling door die lui gedupeerd, hier mag en kunnen ze zo niet mee weg komen. Kortom ik ben behoorlijk pissig Dus als mensen ook ideeën hebben hoe we deze lui kunnen aanpakken, wil ik het graag horen. Ik ben er klaar voor !! mijn mail is: baaikes@kabelfoon.nl
    tik op google club greece en kijk ook bij trosradar en vara kassa

2. Roland v.d. Starre

Roland v.d. Starre New Member

Lid geworden:
    1 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij waren in Platanes en werden door een Hollander aangehouden en inderdaad ook een week gratis vakantie. Het geheel kwam mij wereldvreemd over. Wij hebben het ook niet gedaan,5 wkn voor € 4990,= is toch minimaal eens zo duur als je bedenkt dat de vliegreis hier niet bij inbegrepen is. Kortom: Nooit aan beginnen dus ! En die "gratis" vliegreis, hebben we maar in het cylindrisch archief gegooid.

3. robtin

robtin New Member

Lid geworden:
    8 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een identiek verhaal dat ons 10 jaar geleden ook overkomen is in Rethymnon en het is verbazend dat het nog steeds plaatsvindt.
    Wij hebben toen een aanklacht ingediend bij de politie aldaar die er direct achteraan zijn gegaan. Daarna hebben we deze lui niet meer op de boulevard en ook niet meer in het centrum gezien. Doordat we onze naam natuurlijk moesten opgeven, zijn we zelfs daarna nog in ons hotel gebeld met excuses en probeerden ze toch weer om 'echt'ons een gratis vakantieweek aan te bieden in een door ons te kiezen hotel. De brutaliteit van deze mensen is om uit je vel te springen. Het is ongelooflijk dat er mensen zijn die er wel intrappen.
    Kennelijk is er geen kruit tegen opgewassen om deze praktijken te stoppen.
    Ik denk echter dat iedereen, wanneer het je overkomt, direct de politie daar moet inschakelen. Hoe meer klachten hoe beter.
    Kennelijk speelt dit alleen in Rethymnon want dit soort praktijken zijn we nergens anders in Kreta tegengekomen.

4. keeshg@gmail.com

keeshg@gmail.com New Member

Lid geworden:
    26 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij zijn er in de vakantie-euforie ook/wel in getrapt. (begin oktober 2007) Stom en naief natuurlijk. Daar helpt een goede opleiding niet bij.
    Thuis en na onderzoek op internet bleken wel wat haken en ogen. Verder leek het veel moeilijker dan gedacht om een gewenste wereldreis te realiseren en goedkoop gebruik te maken van open plaatsen in de boekingen.

Na de vakantie heb ik direct een keurige protestbrief geschreven (naar voorbeeld van internet) om beroep te doen op de bedenkperiode (die ons overigens op Rhodos was ontzegd). Tevens het geld direct via Visa terug laten halen (het was al betaald) alweer met beroep op de bedenkperiode van 8 of 10 dagen (zie internet; enig aandringen was nodig). Alle papieren hebben we direct aangetekend teruggestuurd naar Rhodos. (Na het maken van een kopie voor eigen gebruik)
    Er kwam telefoon uit Rhodos. Ik heb een uur gebeld en vriendelijk maar beslist verteld dat de manier van werken misleidend was en ons op een verkeerde, niet bij ons passende, beslissing had gebracht en dat ik alles in het werk zou stellen om het terug te schroeven.

Na een paar weken bleek het geld op een conflictrekening te staan bij Visa. Inmiddels is de aanbetaling netjes teruggestort op onze Visa-rekening en verwachten we het elk moment op onze betaalrekening te hebben staan.

Club Greece heeft het conflict dus prettig en snel uit de wereld geholpen, zonder juridische poespas.
    Snel reageren lijkt me wel van belang geweest.

Dus als je problemen hebt met Club Greece:
    Geen paniek
    Direct reageren en je informeren.
    Alles kopieren en aangetekend versturen.
    Dan kan het zonder veel poespas weer goed komen.
    Ook succes gewenst.
    Kees
    hoogendijk is online now Toevoegen aan hoogendijk's reputatie Rapporteer aanpassen

5. amvrp

amvrp New Member

Lid geworden:
    17 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren in oktober 2007 in Rhodos. We hebben ons ook laten verleiden, terwijl toch niet zo naief zijn normaal gesproken.
    We hadden de volgende dag al spijt. hebben toen een aangetekende brief met opzegging gestuurd en thuis van alles opgezocht op internet. En nogmaals een opzegging aangetekend gestuurd en gemaild.
    We hadden met onze pinpas betaald dus via Visa terugboeken kon niet.
    Iemand van Club Greece belde en dreigde met een rechtzaak, als we de rest van het vakantiepakket niet zouden betalen. We beriepen ons op de bedenktermijn van 8 dagen, maar hij zei dat ze die niet hebben.
    Op een forum lazen we over OTE, een organisatie waar Club Greece lid van is. Ik heb hen gemaild en een klachtenformulier gekregen. Want Club Greece moet dus wel rekening houden met een bedenktermijn.
    na een paar keer heen en weer mailen en het formulier opgestuurd te hebben, kregen we vorige week een cheque van E 750,- (onze aanbetaling)van Club greece. We hebben die naar onze bank gestuurd en nu maar hopen dat die cheque geen bedrog is.
    In ieder geval wilde OTE ons graag helpen, dus wie nog eens een probleem heeft met Club greece kan daar terecht (als ze lid van OTE mogen blijven, althans)

6. l.koopmam

l.koopmam New Member

Lid geworden:
    8 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren 27 april 2008 in Rhodos. we hebben ons laten verleiden en zijn er met open ogen in getrapt en hadden die zelfde dag al spijt. We hadden meteen gebeld en vertelde dat we wilde annuleren dat was echt niet mogelijk zeiden ze. Ze boden ons een gespreide betaling aan dat hadden we gedaan omdat we dachten we hebben geen keus, maar thuis zijn we gaan surfen op het net en zagen we alle verhalen en het filmpje van tros radar toen schrokken wij en we gaan nu alles op alles zetten om het ongedaan te maken we hebben hun gemailt, gefaxt en een aangetekende brief gestuurd. We hebben ook OTE gemailt en een aangetekende brief gestuurd en gevraagd om een klachtenformulier.
    We zijn gisteren gebeld door club greece en vroegen hoe het met ons ging en hoe onze vlucht was geweest.
    Ik zei u heeft vast onze fax of mail al gelezen hij wist niet waar ik het over had maar hem verteld adt wij wilde annuleren en er alles aan zouden doen om het ongedaan te maken, hij zei dan moeten wij juridische stappen onder nemen .
    Nou wij zijn er klaar voor, we hopen op een goede afloop we hebben 650 euro contant betaald maar wel een bewijsje gekregen als dat niet nep is?
    Mij vraag is aan mensen die het zelfde hebben meegemaakt wat kunnen wij nog meer doen?
    Hebben jullie nog tips voor ons want op dit moment weten we het even niet.
    Alle info is welkom wat ons kan helpen.

7. Verhoeven

Verhoeven New Member

Lid geworden:
    29 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn vorig jaar in Chersonissos benaderd door Club Greece - Village Heights. Wij zijn hier op ingegaan en hebben dit jaar van onze eerste week vakantie genoten. Het was fantastisch.
    Het kan dus ook goed uitpakken.

8. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je hele leven niets anders wilt dan de accomodaties van Club Greece tijdens alle vakanties kan het misschien wel leuk zijn.
    Wil je wat meer van de wereld zien en vooral je eigen gang gaan, begin er dan echt niet aan.
    Ben net terug uit Chersonissos en daar vindt uitgebreide werving plaats in de bocht vanaf het haventje naar het zandstrand (links).
    Zeer doortastend en vasthoudend en.... je houdt het niet voor mogelijk: 4 van de 5 stellen zetten er hun handtekening.
    Onvoorstelbaar.......
    Fritz

9. david janssens

david janssens New Member

Lid geworden:
    18 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    RA`RA RA is het niet raar dat al de mensen die negatieve dingen schrijven over CLUB GREECE of over RCI nog niet eens met vakantie zijn geweest met die Firma's.
    Ik hoor hier vanalles en nog wat,zelfs fel overdreven leugens!!!
    Positieve dingen komen van mensen die met CLUB GREECE hebben gereisd, negatieven dingen van mensen die klagen over de manier waarop klanten aangesproken worden en de manier van verkopen.
    Kijk eens op de TROS RADAR website en zoek eens naar goede commentaar over Reis Bureau's rarara vindt je niet!!! TROS RADAR is nu eenmaal ook een business en wat is de bedoeling : zij verkopen iets, NIEUWS, SENSATIE... dat verkoopt nu eenmaal beter dan positief en goed nieuws, door al die mensen die over alles klagen en zagen, nieks is ooit goed genoeg.

10. david janssens

Lid geworden:
    18 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt triestig om te horen hoe sommige mensen leugens vertellen over wat ze hebben meegemaakt met Club Greece. Wie is er verantwoordelijk als je ergens uw handtekening onderzet? de frima, de verkoper, de manager, de zon, de plaats, het hotel,........, neen inderdaad, uzelf!!!!!!
    Leer om in te staan voor u eigen daden, en wie weet is het wel echt niet zo slecht zoals het wordt verteld door al die mensen die er geen gebruik hebben van gemaakt.
    Ongelooflijk!!!!!!!
    Wat gebeurt er bij een reis bureau, waar zitten de hoofd zetels en welke slechte reacties zie je daar niet van, dommer dan dom vind ik dingen die nog niet hebt getest afschilderen als slecht, maar dingen die je elk jaar doet via een reis bureau doe je telkens opnieuw!!!!!! denk daar eens aan als je uw volgende reis boekt, teveel betaald, niet krijgt wat je hebt geboekt en zelf letterlijk wordt overgeplaatst naar een ander minderwaardig hotel, en zoek eens voor goede commentaar op internet

11. david janssens

Lid geworden:
    18 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    CHECK this, allemaal CLUB GREECE KLANTEN!!!!
    http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/82638/club-greece-village-heights-golf-resort/#

Dat is echt wat de mensen denken van de vakanties via Club Greece. Mensen die lid zijn van Club Greece en tevreden.

12. ton.amsen

ton.amsen New Member

Lid geworden:
    6 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn in juni 2008 benaderd door deze personen en er gelukkig niet ingetuind. Een leuke aanrader is om met de werver(propper) om € 50,- te wedden dat je prijs hebt, want wanneer je door hen als koppel benaderd bent, heeft altijd een van jullie twee prijs met de "kras"kaarten. Volgens mij hebben ze n.l. maar 2 soorten kraskaarten bij zich: de ene met 3 en de andere met 2 of 1 palmboompje.

13. triple_j67

triple_j67 New Member

Lid geworden:
    17 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ook wij zijn er helaas "ingetuind". komt misschien voort uit de vakantieroes waarin je zit, maar kan iemand mij helpen om dit te annuleren, hebben alleen de aanbetaling van 600 betaald.
    groeten Jan

14. Berend .O

Berend .O New Member

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie allemaal mensen met reacties die neer komen op geld problemen.
    Het is dan verstandig om lekker thuis te blijven. Dat is lekker goedkoop.
    Los eerst je financiele zorgen op en ga dan pas weer aan vakantie denken.
    Heb zelf wel een heerlijke vakantie genoten bij club greece, het fijne was dat je allemaal positieve mensen tegen kwam die allemaal lekker op vakantie waren.
    Dat moet ook zo blijven,mensen die negatief zijn ingesteld brengen een vervelende sfeer.
    Groetjes aan alle positieve mensen.

15. W.Orijsmvdmeer

W.Orijsmvdmeer New Member

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar heb ik nog hartelijk gelachen om iemand die er in trapte.
    Dit jaar, ik kan er met mijn pet niet bij, ben ik zelf slachtoffer geworden. Zo voel ik me ook, want ik voel me gehersenspoeld en gemanipuleerd al heb ik zelf mijn handtekening geplaatst. Waar waren de alarmbellen in mijn hoofd? De komende drie jaar zit ik vast aan vakanties, die misschien wel oké zijn, maar die door de bijkomende kosten van de tickets, transfers en eten voor ons eigenlijk onbetaalbaar zijn. Ik was er ziek van en ben nog elke dag boos, en mijn gevoel voor eigenwaarde heeft een aardige knauw gekregen. Wat voel ik mij dom.
    Stomme palmboompjes!!!
    En dat de mensen die daar werken zich daar voor lenen....Schaamteloos mensen een contract laten tekenen, dat ze in de problemen brengt.... Bah!!!
    Ik heb de publiciteit gezocht en een stuk in de krant laten zetten.
    Misschien kan ik een ander daarmee nog helpen.

16. haliven

haliven New Member

Lid geworden:
    11 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met David Janssens eens, dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor het zetten van zijn of haar handtekening onder welk contract dan ook. In die zin valt Club Greece dus niets te verwijten. Wat echter bedenkelijk is, is de wijze waarop zij tewerk gaat om klanten te winnen. Het liegen begint al op de boulevard, waar verraste medewerkers juichend constateren, dat u de hoofdprijs gewonnen heeft, iets wat maar uiterst zelden voorkomt..... De prijs die iemand echt "wint" hangt af van of je besluit mee te doen of niet. Wie afhaakt tijdens het gesprek, krijgt altijd een reis (naar een van de bij Club Greece aangesloten resorts, waar je vervolgens weer een week lang wordt lastiggevallen). Hoe het er tijdens het verkoopgesprek aan toegaat, kan voldoende worden nagelezen op diverse fora. Er is m.i. echter wel degelijk sprake van misleiding, door zaken véél rooskleuriger en simpeler voor te stellen dan ze zijn. Dit is ook de reden waarom zoveel mensen, tot hun eigen verbijstering (Nancy !) zich toch laten overhalen om een contract af te sluiten.
    In Nederland kennen we de colportagewet, op grond waarvan men zeker bij kostbare aankopen (zoals voor een paar duizend euro's aan vakanties) enige bedenktijd krijgt. Club Greece hanteert de policy, dat een eenmaal getekende verkoopovereenkomst niet meer opgezegd kan worden. Gezegd moet worden, dat ze er knap in geslaagd zijn om dit juridisch aan alle kanten dicht te timmeren, zodat het er inderdaad op lijkt, dat er geen ontsnapping meer mogelijk is. Zelfs hebben ze er voor gezorgd, dat hun hoofdvestiging op het eiland Man is geregistreerd, dat niet tot de E.U. behoort en op grond waarvan de meeste rechts-bijstandverzekeringen in Nederland geen hulp zullen verlenen.
    De enige ontsnappingsmogelijkheid die mij bekend is, ontstaat als de (aan)betaling via Visa of Mastercard met een creditcard is gedaan. Deze maatschappijen kennen altijd en bij elke aankoop (dus ook van vakantieweken bij Club Greece) een afkoelingsperiode van 8 of 10 dagen. Ondanks dat Club Greece dit zal bestrijden en er alles aan zal doen om het contract in stand te houden, kan bij een creditcardbetaling via de eigen bank de aanbe-taling worden teruggevorderd. Hierdoor ontstaat een patstelling, want Club Greece is het enige kwijt waarin ze geïnteresseerd is, namelijk uw geld, terwijl u zeker niet meer van plan bent om het restantbedrag over te maken. Club Greece zal uiteindelijk eieren voor zijn geld kiezen en het contract alsnog annuleren. Dit zal zij overigens pas doen na talloze vriendelijke en minder vriendelijke telefoontjes; Club Greece communiceert vrijwel uitsluitend telefonisch en vrijwel niet schriftelijk.
    Ik heb geen oordeel over de kwaliteit van de door Club Greece aangeboden vakanties. Die kunnen best prima zijn. Vakantievieren op de manier zoals Club Greece die verkoopt, kent echter meer haken en ogen dan op het eerste oog lijkt. Het zou Club Greece sieren en ook geloofwaardiger maken als ze iedereen de kans zou geven om op zijn of haar schreden terug te komen.
    U had waarschijnlijk al begrepen dat ik een ervaringsdeskundige ben......

17. M en E

M en E New Member

Lid geworden:
    15 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hele verhaal begint met het genep van een kraslot en de overdreven reaktie van de strooiers. Dan onder druk gezet te worden om meteen te moeten beslissen... De leugen dat het reisburo er tussenuit geknipt is, wat is Club Greece dan? En worden hun mensen dan niet betaald? Zag alleen daar al gauw zo'n 20 rondlopen excl. de mensen op straat.... Wij hebben het gelukkig niet gedaan! Er staan hier ook positieve reakties??? Kan me voorstellen dat mensen zichzelf alsnog een goed gevoel willen geven met hun beslissing, of zouden het medewerkers van ...... zijn?
    Besteed je geld en tijd maar beter lijkt ons!

18. Yves

Yves New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn net terug van vakantie op Kreta en ja hoor, ook wij zijn er ingetuind. Het is vreemd hoe je, op de moment dat je er buiten loopt, pas echt beseft dat je belazerd bent.
    Ik wil Haliven iig alvast bedanken voor de tip betreffende aanbetalingen met visa (wat ook wij gedaan hebben). We waren eerst van plan om de hele som te betalen en het dan te laten voor wat het is (uiteindelijk is het maar geld en een harde, maar zeer leerrijke levensles!), maar misschien moeten we inderdaad eens kijken wat we er tegen kunnen doen.
    Wat de krasloten betreft: laat het duidelijk zijn dat de "verkopers" naar alle waarschijnlijkheid zelf kunnen bepalen welke "prijs" je wint. Ik durf erom te wedden dat alle "winnende" krasloten onder het vakje dat je moet wegkrabben om te zien welke hoofdprijs je hebt gewonnen (en dat je toevallig absoluut niet mag wegkrabben tot dat zij het zeggen, wat na het al dan niet sluiten van een deal is), dezelfde indicatieletter hebben (in ons geval B). Door even handig met mapjes te goochelen, kunnen zij dus bepalen met welke "prijs" je naar huis gaat.

19. Rvt

Rvt New Member

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ervaring van mij is dat Club Greece je eigenlijk niet bedonderd maar de verkoper vertelt je niet alles en wat hij/zij verteld kan je op meerdere manieren opvatten. Ik heb 3 weken opgenomen van mijn 6 weken en heb mijn verlies genomen. Resultaat ik ga nergens meer op in. Geen telefonische verkoop geen personen die mij op een markt aanspreken. Als ik iets wil zoek ik het zelf wel op. Ik waarschuw een ieder om niet af te gaan op mooie praatjes want wat je ook doet ze doen het nooit voor jou.

20. L.V.G.

L.V.G. New Member

Lid geworden:
    3 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste mensen willen goedkoop een zeer luxe vakantie.dat bestaat niet. Die mogelijk van een luxe vakantie bied club Greece, maar dat is neit echt goedkoop, en als je niet naar een resort van club Greece wil kan je altijd nog je ingekochte week omruilen tegen een ander lux appartement over de gehele wereld via: RCI, en dan heb je luxe vakantie`s die als buiten de seizoens weg kan relatief goedkoop.

Deel Deze Pagina