BEDROG DOOR CLUB GREECE

Discussie in 'Kreta' gestart door baaikes@kabelfoon.nl, 11 sep 2007.

1. cjkarssen

cjkarssen New Member

Lid geworden:
    1 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn man en ik zijn in Rethimnon ook aangesproken. De dames gebruikten de huidige crisis als reden om ons wat vragen te stellen. Je raadt het al krasloten, 3 palmpjes, taxi, naar Leoniki in Platanes en daar wel vier uur geweest. GEEN deal gesloten. Wij hadden wel de reis gewonnen. Ik zag in de receptie een hele kast vol met radio's, die zijn dan waarschijnlijk voor de slachtoffers die wel direct een vakantiepakket afnemen. Ik heb na de vakantie nog wel gebeld met Escape in Rhodos. Je moet €. 100,00 administratiekosten overmaken en je week breng je dan door in een vijfsterren resort in Chersonissos (Village Heigts Resort). Wij gaan uiteraard geen gebruik maken van deze week (alleen maar een dak boven je hoofd)omdat je m.i.de hele week wordt lastig gevallen door mensen van AEGEAN CLUB om je alsnog zo,n pakket aan te smeren. Bovendien nog aardig wat kosten, zoals vliegreis, eten en huurauto (je zit redelijk afgelegen in de bergen boven Chersonissos) en de € 100,00 adm.kosten. Vooralsnog hebben wij alleen maar geld gekost bij deze club, 2 frappeetjes, fles water, T-shirt en 2 taxiritten ad. € 10,00 per rit. Mijn tip: GA NIET MEE, als ze je op straat aanspreken. Zonde van je kostbare vakantietijd en de verkooppraktijken AEGEAN CLUB kloppen van geen meter. NIET DOEN!!!!!

2. Reiziger Rhodos

Reiziger Rhodos New Member

Lid geworden:
    4 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, heeft iemand al een andere prijs dan de reis (camera of radio) gewonnen en heeft iemand van jullie al gebruik gemaakt van de gewonnen reis?

3. piet.2

piet.2 New Member

Lid geworden:
    15 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal.
    ook ik heb in rhodos drie palmpjes gekrabt en ook ik ben in een taxi naar (ben plaatsje vergeten)gegaan. Daar aangekomen vond ik het allemaal maar vreemd. de mensen die er werkten waren absoluut niet de types waar ik graag mee aan tafel zit. Toen kwam er een gladde belg di een verhaal begon af te steken waar ik in de hitte na 5 minuten al geen zin meer in had.
    Er zat voor mij maar een optie op( hem totaal uitputten) door middel van vragen, net doen alsof je het niet begrijpt, af en toe een flauwe grap tussendoor, wat te drinken vragen enz. De belg was blij dat hij ons zijn reisje kon geven en dat we weer vlug weggingen. Ik heb wel een gratis taxi ritje terug naar het hotel gekregen t.w.v. 20€ DUS TOCH NOG WAT VERDIEND. MAAR HET IS ZONDE VAN JE VAKANTIE TIJD DUS NOOIT DOEN.

4. harrytempelman

harrytempelman New Member

Lid geworden:
    15 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde verhaal, Rethimnon, aangesproken door een Engelsman. Met de taxi naar het Leoniki hotel. Ontvangen door nederlandse Cora. Verkooppraatje van Yves uit Gent. Wij moeten zeggen dat het gezellig was, wij hadden een drankje en we zaten lekker koel. Nu ik zoveel reakties lees begin ik wel te twijfelen aan zijn mooie verhalen. Wij zijn niet ingegaan op het "aanbod". Met de prijs waren we heel blij totdat we er stukje bij beetje achterkwamen dat dit bij lange na geen gratis vakantie is en ook geen goedkope vakantie gaat worden, dus van dit "aanbod" gaan we dus ook maar geen gebruik maken.
    Toch vonden we het geen verloren tijd, we vonden het wel leuk om dit mee te maken.
    De volgende keer zijn we gewaarschuwd en gaan we het lekker mee spelen, en dan uitbuiten.

5. sarahcouvreur6

sarahcouvreur6 New Member

Lid geworden:
    17 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wat me opvalt is de onwetendheid van jullie allemaal, jullie zijn bange kippen die helemaal geen verstand hebben van het concept,...gaan jullie maar lekker op vakantie in jullie schit accomodaties,de hele reisindustrie is mafia toch?kijk maar eens wat zij verdienen aan jullie en je bent bereid om daarvoor te betalen,de reisorganisaties zijn gemaakt om jullie toch even uit jullie kutland te doen ontsnappen waar het altijd regent,....weet je bij het reisbureau wat je allemaal betaalt?vliegreis eten +je kamer?....zij betalen zelfs de hoteleigenaren niet als ze de kamer niet volkrijgen,...mooi van ze ,...en trouwens kijk maar even op de klachtenforums van jullie o zo heilige reisbureaus mensen van onwetendheid!!!!

6. Guest27935

Guest27935 New Member

Lid geworden:
    18 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug uit Kreta. En ja, na een hele enthousiaste Charlotte uit Frankrijk, studente, aangesproken in Rethymom, ook de reis gekrasts. We zijn er op ingegaan en in de taxi gestapt. Opgevangen bij de receptie. Daar werd verteld dat we een verkooppresentatie zouden volgen van 90 minuten. En wie kregen we als verkoopster? Ann uit Belgie! Nog stinkend naar haar laatste sigaret. En wat een overdreven enthousiasme. Direct onze voornaam vragen (die ze later al weer vergeten was!) Wat een eng mens. Dit heeft onze haren recht overeind doen staan. En wat een slechte verkoopster!. We hadden na 15 minuten gesprek met haar al ons antwoord definitief klaar. Een nee. Maar de prijs wilden we wel mee. Haar baas erbij. Dat zou niet kunnen, dat was ons uitgelegd...... Maar helaas had Ann zich versproken en gezegd dat we de prijs mee konden krijgen. Dus zij werd door haar baas op haar nummer gezet! En na nog heel veel verschillende mensen liepen we met de prijs na een half uur, gebracht met de taxi, weer in Rethymom.
    Het is dus 1 grote oplichterij. Trap er niet in. Zie ook Tros Radar van 24-04-2006! De mensen zijn niet wie ze zeggen dat ze zijn. Behalve Ann. Die is wie ze is. Een slechte naar rook stinkende verkoopster. Het heeft ze bij ons alleen maar geld gekost. En die prijs? Die gaan we natuurlijk niet gebruiken. Datr is ook allemaal nepperij. Die ligt nu verscheurd naast me. We hebben ons goed laten horen en ze op hun nummer gezet... in plaats van andersom.

7. robvdzee

robvdzee New Member

Lid geworden:
    18 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug uit Kreta. En ja, na een hele enthousiaste Charlotte uit Frankrijk, studente, aangesproken in Rethymom, ook de reis gekrasts. We zijn er op ingegaan en in de taxi gestapt. Opgevangen bij de receptie. Daar werd verteld dat we een verkooppresentatie zouden volgen van 90 minuten. En wie kregen we als verkoopster? Ann uit Belgie! Nog stinkend naar haar laatste sigaret. En wat een overdreven enthousiasme. Direct onze voornaam vragen (die ze later al weer vergeten was!) Wat een eng mens. Dit heeft onze haren recht overeind doen staan. En wat een slechte verkoopster!. We hadden na 15 minuten gesprek met haar al ons antwoord definitief klaar. Een nee. Maar de prijs wilden we wel mee. Haar baas erbij. Dat zou niet kunnen, dat was ons uitgelegd...... Maar helaas had Ann zich versproken en gezegd dat we de prijs mee konden krijgen. Dus zij werd door haar baas op haar nummer gezet! En na nog heel veel verschillende mensen liepen we met de prijs na een half uur, gebracht met de taxi, weer in Rethymom.
    Het is dus 1 grote oplichterij. Trap er niet in. Zie ook Tros Radar van 24-04-2006! De mensen zijn niet wie ze zeggen dat ze zijn. Behalve Ann. Die is wie ze is. Een slechte naar rook stinkende verkoopster. Het heeft ze bij ons alleen maar geld gekost. En die prijs? Die gaan we natuurlijk niet gebruiken. Datr is ook allemaal nepperij. Die ligt nu verscheurd naast me. We hebben ons goed laten horen en ze op hun nummer gezet... in plaats van andersom.

8. Peter Marijnissen

Peter Marijnissen New Member

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij, mijn vrouw en ik werden benaderd door ene Marcel tijdens ons vakantie op Rhodos en natuurlijk stink je erin. Je bent op vakantie, in een andere stemming en dan word je overvallen door zo'n gast die een voortreffelijk stukje toneel gaat opvoeren.
    Ik heb het al vele keren op internet gelezen dat mensen precies hetzelfde hebben meegemaakt als wij. Eerste lot een treinrit en de tweede een hoofdprijs, in de taxi naar hotel en daar werd het al iets duidelijker. Onze gastheer was een belg genaamd Emiel heel vriendlijk in het begin en na een uur nadat duidelijk werd dat we niet zouden tekenen ( zelfde verhaal 4300 euro voor 5 weken vakantie ) zei hij dat we beter konden stopppen maar dan moesten we wel onze taxi terug naar ons hotel zelf betalen ( 12 euro ).
    Ik toonde toen weer even wat interesse want ik dacht die 12 euro gaan jullie ook nog eens niet uit me zak kloppen. Na een half uur was het wel heel duidelijk dat we niet erop ingingen ook nadat een financiele manager ons probeerde om te praten. Ons kado was natuurlijk een week vakantie net als iedereen die het niet accepteert. De volgende dag zijn we die Marcel maar eens op gaan zoeken en ja hoor we vonden hem. Op onze vraag of hij zich niet bezwaard voelde dat hij nietsvermoedende mensen oplicht en zijn antwoord was NEE en hij deed het al vele jaren. Er begon al aardig wat te koken bij mij en na nog wat over en weer gezegd te hebben zijn we maar weggegaan want je moet door zoiets niet je vakantie laten verpesten. Een paar straten verder werden we weer aangesproken door zo'n knul, nou dat had hij beter niet kunnen doen. Ik hoop dat veel mensen deze waarschuwingen lezen zodat, als ze op vakantie gaan ze al op hun hoede zijn voor deze, ik kan het niet anders zeggen, schofterige oplichters praktijken. Wat ik niet begrijp is dat dit allemaal in de openbaarheid gebeurt en de Griekse overheid doet er niets aan, vreemde zaak en zeker geen goede reclame voor de toch wel meeste vriendelijke Grieken. Ik ga toch maar eens een mailtje sturen naar het bureau voor tourisme op Rhodos. Misschien doen ze er niets mee maar wil wel een signaal afgeven dat dit geen goed doet aan hun image.

9. VACO

VACO New Member

Lid geworden:
    22 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag bij deze is namelijk kan iemand zich melden die dit ook overgekomen in Gran-canaria

10. domoor

domoor New Member

Lid geworden:
    23 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn er ingestonken. Wil er geen woorden meer aan vuil maken. We hebben dezelfde acties gedaan als Allegria op 11-08-2010 heeft geschreven. Ik ben wel benieuwd of, en wat de stand van zaken is bij Allegria. Kun je nog eens een update geven?

11. g.degraeve

g.degraeve New Member

Lid geworden:
    26 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    Ja, even de stand van zaken bij ons doorgeven.
    - we wachten nog op antwoord van het ECC. Zij stuurden me per mail wel dat het enkele maanden kan duren voor het afgerond is, want ons dossier werd overgemaakt aan de Griekse collega's.
    - daar we van VISA niets meer gehoord hadden sinds we een mail gestuurd hebben met al het bewijsmateriaal stuurde ik vorige week opnieuw een mail om te vragen of er nu een betwistingsdossier werd ingediend. Ik kreeg 's anderendaags een verontschuldigende telefoon. De mevrouw melde ons dat ze inderdaad een dossier ingediend had en dat het momenteel bij de Griekse collega's zat. Ze wist ons ook te vertellen dat, indien ze tegen het einde van deze maand, geen tegenkantingen kreeg vanuit Griekenland, ze het betaalde geld zullen terugstorten. Ze gaf ons goede hoop, had dergelijke situaties reeds eerder meegemaakt.
    - van Aegaen Blue ontvingen we inmiddels twee brieven waarin we verzocht werd het resterende bedrag te betalen, wat we uiteraard niet gaan doen. Verder hoorden we hen niet meer.

We hebben er een goed oog in...nog enkele dagen afwachten lijkt me!

En hoe ver zit het met jouw dossier domoor? Kreeg jij al enige reactie?

12. stomme eend

stomme eend New Member

Lid geworden:
    27 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen,
    jawel hoor,hier is weer iemand die in de mooie verhaaltjes getrapt is...........
    4weken vakantie in een willekeurig 5**resort.
    alleen de eerste week moet in Griekenland genomen worden voor het mooie bedrag van € 2850,- waarvan
    €1250,- aanbetaald met visa .
    maar nu ik dit allemaal lees wil ik er niet mee doorgaan en heb ik 3 dagen nadat we de deal aangegaan zijn ,een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om de overeenkomst te annuleren want ik dacht dat ik 10 dagen bedenktijd had?(daar natuurlijk niet,nu beslissen of die kans is weg en komt nooit meer!)er is overigens nooit gesproken over reserveringskosten of lidmaatschap geld.wie kan mij raadgeven in deze kwestie?

13. g.degraeve

g.degraeve New Member

Lid geworden:
    26 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    lees mijn vorige reacties, daarin staat duidelijk welke stappen je best nog zet. Zeker Visa niet vergeten!

14. stomme eend

stomme eend New Member

Lid geworden:
    27 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,even een update:
    ik heb ondertussen nog twee aangetekende brieven verstuurd met handtekening retour,maar tot up heden nog geen reactie.....
    verder heb ik ECC(www.eccnl.eu)ingeschakeld en die geven mij goede hoop!
    ook is visa in geschakeld via het formulier "verklaring betwiste transactie"(www.icscards.nl)
    daar moest ik mijn annuleringen heen sturen: kopie van de brieven en de e-mails(met leesbevestiging)die ik verstuurd heb.
    TIP!! bewaar ALLE bonnetjes en E-Mails (kopieer en print alles zoveel mogelijk uit.
    dan moet het goed komen....
    oh ja deze pagina is ook handig http://www.europa-nu.nl/id/vi8rm2vrywz4/bescherming_van_de_consument_bij_buiten
    we wachten af!!

15. domoor

domoor New Member

Lid geworden:
    23 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allegria en anderen,
    Tot nu toe hebben zij geprobeerd telefonisch contact te leggen, maar aangezien zij dit altijd onder werktijd doen is dat nog niet gelukt. Ik zie alleen op mijn telefoon dat zij het weer geprobeerd hebben. Misschien gaan zij nog wel bedenken dat een telefoontje buiten werktijd meer kans van slagen heeft, maar tot dat moment komt het dus niet verder dan de constatering dat zij het weer geprobeerd hebben. De annuleringsbrief hebben wij begin september vertuurd. Zij hebben (nog) niet schriftelijk gereageerd. De eerste termijn hadden wij deze week moeten betalen. Afwachten of zij de pogingen gaan opvoeren nu zij niets krijgen.

16. g.degraeve

g.degraeve New Member

Lid geworden:
    26 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    De kogel is door de kerk!
    Vandaag ontvingen we een aangetekende brief van Aegean Blue met daarbij een bewijs dat ons voorschot op onze rekening gestort werd.
    In de brief staat dat het contract geannuleerd is en dat we geen verdere verplichtingen meer hebben naar Aegean Blue. We moeten wel al de papieren terug opsturen naar hen. Eind goed al goed dus!
    Domoor, wij kregen welgeteld twee telefoontjes en twee brieven. We kregen ook geen enkele reactie op onze mails. Zelf hebben we niets per aangetekende brief verstuurd, wel per email. En ja, onze mails afgeprint en doorgestuurd naar VISA en naar ECC.
    Ik had het erger verwacht dus, maar die twee telefoontjes waren het enige wat wij gehoord hebben tot vandaag de verlossende brief kwam.
    Aan allen die na ons komen, geef de moed niet op en zet de stappen zoals ik gezet heb.
    Ik wens jullie allen even veel succes toe en geef niet op.
    Wij liepen in hun val op 23 juni, annuleerden alles per mail op 6 juli en kregen vandaag 1 oktober de annulatie en ons geld terug!

17. corinnemeijdam

corinnemeijdam New Member

Lid geworden:
    5 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

Helaas ben ik er twee jaar geleden ook in getrapt. In Chersonissos toen het nog Club Greece heette. Verder was de werkwijze precies zoals jullie beschrijven. Op de kraskaart kras je altijd een 'B' maar als je getekend hebt laten ze een kaart zien waarop 'B'een cd-speler is en als je niet tekent komt er een kaart waarop 'B'een reis is.. Wij hadden dus een CD speler.

We hebben een aangetekende brief en e-mail gestuurd naar Club Greece waarin wij verzochten ons contract te beindigen en waarin we ons beroepten op de colportage wet. Uiteraard geeft Club Greece aan dat dit niet kan en dat we er niet meer onderuit konden. Daarnaast ook gelijk de bank gebeld om de CC kaart te blokkeren en de betaling te laten annuleren. Hiervoor kreeg ik een formulier thuisgestuurd wat ik samen met de kopieen van de mail en aangetekende brief heb verzonden. Het geld heb ik van de bank gewoon terug gekregen. En van Club Greece hebben we nooit meer iets gehoord!

18. Gitta Pattiapon

Gitta Pattiapon New Member

Lid geworden:
    7 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug uit Rhodos en ook hetzelfde verhaal als voorgenoemde verhalen, hoofdprijs gewonnen, taxi, verhaal van 2,5 uur aangehoord, kon vakantie kopen 5 weken a 880 euro per week, excl reis en eten. We zijn nergens op in gegaan. Moesten direct beslissen en tekenen zonder bedenktijd. Niet gedaan dus. Die zgn hoofdprijs, één week gratis verblijf in een van de accomodaties op Rhodos of Kreta, daar moesten we dan wel 100 euro voor betalen aan administratiekosten. Deze zgn gratis vakantie kost ons 2x300 vliegtickets, 700 eten en drinken en 100 euro adm kosten = 1400 euro. Dan kan je beter een week AI vakantie boeken in Horizon Royal Kalithea Rhodos. Ben je goedkoper uit dan dit zgn hoofdprijsje.

19. peter matheij

peter matheij New Member

Lid geworden:
    11 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug uit Rhodos, en ja hoor ook een excurcie meegemaakt......Hadden een dom blondje van 67 jaar, als verkoopster, vond zelf dat ze er 45 uitzag, haar naam was betty van tienhoven, naar eerst haar levensverhaal verteld te hebben,begon ze te vertellen, wij maar meepraten haha, en ja, oooo, echt...je kent het wel, Zij dacht, om haar het gevoel te geven, kat in bakkie,kregen zelfs champagne Maar toen kwam het moment supreme, en net voordat we tekenden, zeiden wij, nee we zien er toch vanaf, en nemen een seizoenkaart voor de efteling, haha, had je ze moeten zien kijken, de manager en de lieve betty,
    ff nog krassen een reisje gewonnen,en we werden "vriendelijk" op de taxi gezet.
    Misschien een heel klein koekje van eigen deeg.
    De gewonnen reis hebben we aan de jongen gegeven die ons de excurcie had aangeboden.
    Stond best versteld te kijken !

20. Yentle

Yentle New Member

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij hebben ecc ingeschakeld en het contract binnen een week per aangetekende brief, per mail en fax opgezegd en daarbij ook gevraagd het geld terug te storten. Ook hadden wij vanuit kreta gelijk de bank gebeld en die heeft alle incasso-opdrachten geblokkeerd totdat de machtiging binnen was. Welgeteld 2 a 3 telefoontjes gehad waarvan ik er 1 opgenomen heb. Ik heb toen duidelijk gezegd waarom ik het opgezegd heb en hoe ik over hun handelswijze dacht. De rest heb ik niet meer opgenomen. Ook nog 2 a 3 mails gehad en 2 brieven waarvan 1 met dreiging van rechtelijke stappen. Ik heb nogmaals hen gemaild dat ik het contract opgezegd heb per aangetekend stuk en bewijsstukken erbij gevoegd. Ook heb ik gezegd dat het verder in behandeling is bij ECC. Nu heb ik onlangs bericht gehad dat ze het geld zouden terug storten.

Deel Deze Pagina