BEDROG DOOR CLUB GREECE

Discussie in 'Kreta' gestart door baaikes@kabelfoon.nl, 11 sep 2007.

1. probeer griekje

probeer griekje New Member

Lid geworden:
    21 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er ingetrapt als medewerker,
    ze beloofde je gouden bergen ,maar betaalde niets ,en moest alles zelf betalen incl je huisvesting.... ik had werkdagen van min, 10 uur en moet maar afwachten of er iemand kwam ,we zaten uren te wachten op klanten in een vies honden hok, geen water ,geen eten niets ... in die snik hitte,!!! al je al iets verkocht kreeg je niets tot de klant volledig betaalde verkondigde ze !!! ,maar die betaalde natuurlijk nooit niet , !! kortom trap er niet in een grote oplichterij !!!!

2. Founder

Founder New Member

Lid geworden:
    23 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug uit Kreta. Allemaal dezelfde werkwijze: Tripje naar Rethymnon, mooie maar wel beleede praatjes, kraslotjes... T-shirt én hoofdprijs gewonnen...Gratis sjieke Taxi naar Aegean Blue in Platanes. 90 minuutjes van onze vakantietijd doorgebracht bij een toch beleefde *andere belg* Hotelaccomodaties **** en ***** laten zien. Maar dan... 10 minuten om te beslissen om 5670€ uit te geven aan 6 weken vakantie waarvan de eerste in Kreta.(Exact als chris de genieter van 14 7 2010) Ze doen het heel slim door goed te kijken en in te spelen op hun"gast" bij mij zag hij een Jing-Yang T-Shirt en vroeg of ik meditatie deed 'ja' hij dus ook wel een uur per dag, Ik ben een ouwe hip en zie er ook zo uit dus kwam hij met hash ervaringen lsd & mescaline, Gezellige ouwe jongens krentenbrood praat! Het ging heel ver!
    Ik was puur uit nieuwsgierigheid aan de trip begonnen om te zien hoe ze werken, Nou zo dus, Inspelen op wie je voor je hebt zo snel mogelijk een 'vriendschapsband' kweken. Toen ik met mijn vriendin de kamers zagen gingen we bijna in een deuk, In die kitch wil je voor je verdriet nog niet zitten, IKEA ziet er gezelliger uit ! Topper: ( en zo bracht ie het ook) was een kastje met een strijkbout en daarnaast een uitklapbare strijkplank ! WHF Wil er nou of heeft er iets te strijken in zijn vakantie ! Na de weigering van ons om in te gaan op € 5670,- Kwam hij met: Het mag eigenlijk niet maar ik kan jullie ook een studenten tarief bieden dat lukt me wel 3 weken voor € 3200,- Mafkees. Hij laat ons even prive om te overleggen en is heel teleurgesteld dat we niet willenen beetje boos hij werkt op provisie. Jammer jammer ik heb net van mijn baas vernomen dat als jullie ja zeggen er een gratis vliegreis naar Australie klaarligt. (Ik had aangegeven daar de restanten van mijn familie wel eens te willen bezoeken) (!) Hufter. We zijn vertrokken met het T-Shirt en een gratis vakantie voucher (prullenbak) ! Af met Taxi retour Rethymno maar we laten ons afzetten 500 meter verder bij onze studio, de taxi heeft een opstrijker. De volgende dag ben ik weer naar Rethymno gegaan om de Franse jongen die me had aangesproken het pilsje te geven die hij zoals door mij beloofd had verdiend indien ik een de vakantie zou winnen te vertellen waar hij mee bezig was...hij was behoorlijk geschokt. Het zijn echt Maffia praktijken ! TRAP ER NIET IN !

3. Gerard en Marina

Gerard en Marina New Member

Lid geworden:
    24 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hierbij een reactie van een ZEER tevreden lid van RCI/Aegean Blue vh Club Greece , 17 oktober teruggekeert van onze 7e vakantie via RCI/Aegean Blue. En weer tot volle tevredenheid. Ook wij zijn op dezelde manier ca. jaar geleden benaderd en bij thuiskomst dachten ook wij wel eens: Hebben we hier goed aan gedaan? Het jaar daarop onze eerste vakantie in Village Heights, Chersonissos.Alles was en ging zoals beloofd, weg was in 1 keer het onbestemde gevoel. Nu reeds diverse keren blijven wij zeggen TOP, prima accomodaties met keuken met magnetron, koelkast en andere apparatuur, maar wel compleet.Naar keuze studio of één of meerder slaapkamers, Ook badkamer met ligbad en telefoon in de badkamer.Kortom altijd TOP en CORRECTE behandeling. Wij vinden het een zeer kwalijke zaak dat mensen die geen ervaring met deze clubs hebben omdat zij de gratis aangeboden week vakantie en/of vliegreis in de prullebak deponeren, zo negatief en laatdunkend zich hierover uitspreken en anderen waarschuwen hiermee niet in zee te gaan.
    Immers als je beslist, teken jezelf het contract, je bent er dus altijd zelf bij. Er wordt NIETS opgedrongen.Ook de opmerking van"Founder",over de kamers inwelke kitch hij voor z'n verdriet niet wou zitten is belachelijk. Indien geïnteresseerd kan ik foto's tonen van de inrichting van de reeds door ons bezochte resorts.
    Je kan eventueel ook een kijkje nemen op www.rci.com hoe de appartementen eruit zien..Veel plezier.
    Een HEEL TEVREDEN LID van RCI/Aegean Blue

4. Founder

Founder New Member

Lid geworden:
    23 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha Gerard & Marina,
    Smaken verschillen swah !
    Doet niets af aan de methode die in al die vorige reacties nu wel duidelijk is. Als je meedoet ben je verschoond van draaikonterij en de dreigementen na een NEE !

5. paspoort805

paspoort805 New Member

Lid geworden:
    27 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jullie ervaring met de onderhoudskosten van RCI wat betreft de punten?

Worden die ieder jaar verhoogd, de komende 20 jaar?

De redenatie is als volgt:

Die duizenden euro's die er al inzitten voor drie jaar, kan ik niet meer terugkrijgen. Het verblijven in een 5-sterren-hotel is tot nu toe met de onderhoudskosten en de reserveringskosten van 133,00 nog altijd goedkoper dan wanneer ik het via een regulier reisbureau boek. Als deze onderhoudskosten echter steeds hoger wordt, loont het niet meer.....

6. ellenalssema

ellenalssema New Member

Lid geworden:
    4 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Met verbazing heb ik bovenstaande gelezen.

Ook ik heb het contract eind september getekend en wil binnenkort de eerste vakantie in Griekenland gaan boeken.

Wat mij opvalt is dat er nauwelijks mensen reageren die NA ondertekening goede ervaringen hebben gehad. Het lijkt erop dat er vroegtijdig oordelen worden geveld. Wat ik me overigens kan voorstellen omdat de verkoopmanier behoorlijk agressief en overdonderend is.

Het contract is echter helder over de wederzijdse rechten en plichten.

Graag hoor ik of er mensen zijn met goede ervaringen en wat de aanbeveling qua hotel is op Kreta.

7. fritz wunderlich

fritz wunderlich New Member

Lid geworden:
    16 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Positieve ervaringen zullen er nauwelijks zijn omdat je in het meest positieve verhaal toch altijd te veel zult betalen voor wat je krijgt en diegene die positief is moet wel banden met de organisatie hebben.
    Een mogelijkheid tot aktie zou kunnen zijn dat enkele gedupeerden een stichting in het leven roepen en dan voor een grote groep gedupeerden gaat optreden. Je staat dan sterker dan dat ieder afzonderlijk handelt.
    Deze stichting zou dan kontakt kunnen opnemen met programma's als KASSA en RADAR om nogmaals aandacht voor het probleem te vragen.
    Mensen die verschrikkelijk veel geld kwijt zijn en daar maar weinig voor terugzien moet dit toch aanspreken.

8. stomme eend

stomme eend New Member

Lid geworden:
    27 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige positieve ervaring met Aegean Blue is de aangetekende brief die vandaag bij ons werd bezorgt waarin stond dat zij ervan af zagen om met ons een contract af te sluiten (als of het aan ons lag....)
    Wij werden bij thuiskomst verrast door een telefoontje vanuit Kreta waarin we welkom thuis werden geheten en dat we er zo goed aan gedaan hadden om met hun in zee te gaan en vele vakanties bij hun konden vieren.....
    een paar dagen daarna een kaartje van de man die ons in het contract ge@%&d had en weer een paar dagen daarna werden we nogmaals gebeld en werd er gevraagd of onze vakantie goed verlopen
    was,en of we alweer aan ons werk konden wennen (hoe leuk en sociaal toch.....)
    Totdat je op je beslissing terug komt en je van het contract af wil zien binnen de wettelijke bedenktijd van 10 dagen
    Dan weten ze ons niet meer te vinden, niet per e-mail en niet per telefoon(terwijl ze toch ons nummer hebben)en ook de post doet het niet meer....
    Want als de mensen van ECC en VISA aan de bel bij hun trekken bij ze zijn ze alle communicatie vormen verloren en laten niks meer van zich horen terwijl ik ze regelmatig geschreven en gemaild heb
    Tot op vandaag !!!
    Een brief waarin geschreven staat dat ze het geld van de aanbetaling terug gestord hebben en dat ze niks meer met ons te maken willen hebben (dat is wederzijds) en dat we ze niets meer verplicht zijn!!!!
    Alleen willen ze dat we alle papieren terug sturen,misschien doe ik dat wel,maar er staat in de brief dat ik niets meer aan ze verplicht ben,dus....

9. domoor

domoor New Member

Lid geworden:
    23 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadat we onze eerste termijn in oktober niet betaald hebben kregen we nog een brief waarin stond dat we een betalingsachterstand hadden. Ook op onze voicemail stond een bericht met het verzoek om terug te bellen ivm betalingen. Daarnaast per mail nog het verzoek om te betalen. We hebben alleen per mail gereageerd en aangegeven dat we per brief hadden opgezegd en nog steeds op een reactie op onze brief wachten, en dat wij geen betalingen meer zouden doen. Niets meer gehoord totdat we eergisteren een aangetekende brief kregen waarin zij aangeven dat zij het contract opzeggen en dat wij geen verdere verplichtingen meer hebben naar Aegean Blue. Nog wel even de papieren terugsturen zoals anderen dat ook al schreven. Geen idee wat ze daar nog mee moeten, maar zal wel meer zijn om het idee te geven dat zij het zo goed afronden. Lering uit dit verhaal is dat mensen die nog in de clinch liggen met Aegean Blue gewoon hun poot stijf moeten houden want uiteindelijk haken zij wel af. Ik denk dat hierbij wel van belang is dat het ter plaatse betaalde bedrag al is teruggevorderd door Visa/Mastercard. Succes voor wie nog bezig is!

10. info@timesharefoundation.com

Lid geworden:
    2 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Roermond, 2 december 2010
    P e r s b e r i c h t

Belangenvereniging tegen misstanden Timeshare
    Stichting biedt eigenaren advies, service, hulp en bescherming

ROERMOND – Eigenaren van een Timeshare of vakantiepakket hebben zich verenigd in een belangenorganisatie. Stichting Timeshare pakt misstanden in de wereld van de Timeshare aan en behartigd tegelijkertijd de belangen van eigenaren en biedt hen advies en hulp.

De stichting speelt hiermee in op de vele negatieve verhalen over Timeshare en de nare ervaringen die sommige mensen hiermee hebben opgedaan. ,,We beschermen mensen tegen de nare dingen rond Timeshare en helpen bij de goede dingen. Want op zich is Timeshare een goed product”, verklaart voorzitter Roel Brouwer van de stichting.

Bij Timesharing kopen mensen het gebruiksrecht van of punten voor een vakantiehuis of appartement in een resort voor een of meer weken per jaar. De prijs daarvoor varieert van 5000 tot 60.000 euro. Het onroerend goed blijft in handen van de ontwikkelaar of het resort. In Nederland hebben naar schatting 30.000 mensen een Timeshare, in heel Europa zijn er dat 4,7 miljoen.
    Er zijn voorbeelden waarbij mensen onder valse voorwendselen tot koop worden overgehaald. Brouwer kent nog meer voorbeelden waarbij mensen die hun Timeshare willen ruilen of verkopen ten prooi vallen aan malafide firma’s die hen op hoge kosten jagen of voor duizenden euro’s benadelen.
    De stichting heeft een helpdesk waar mensen met vragen terecht kunnen, geeft een nieuwskrant uit en helpt met juridisch advies. Ook waarschuwt ze mensen voor malafide firma’s. Ze heeft een raad van adviseurs uit Nederland, België en Duitsland. Allemaal mensen die zelf Timeshare-eigenaar zijn en veel ervaring op dat vlak hebben.
    Als speciale service biedt de stichting de mogelijkheid om via de website www.timesharefoundation.com Timeshare-rechten te verkopen of te verhuren. ,,Dat is een soort Marktplaats voor Timeshare-eigenaren. Het is echt een service, want de stichting verdient er niets aan”, legt Brouwer uit. Ook heeft de stichting kortingen bedongen bij Cheaptickts.nl en Budget Rent a Car op vliegtickets, hotels en autohuur.
    De Stichting Timeshare richt zich in eerste instantie op Nederland, België, Engeland en de Duitssprekende landen. Mensen kunnen zich als contribuant aansluiten bij de stichting. ,,Hoe groter de stichting, hoe beter we misstanden kunnen aanpakken”, stelt Brouwer.

Meer informatie: www.timesharefoundation.com
    U kunt contact opnemen via e-mail info@timesharefoundation.com
    of via tel +31 (0)475 310000

11. rasschaertluc

rasschaertluc New Member

Lid geworden:
    9 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo luc terug,

reeds een paar reacties geplaatst,

mijn ondehoudsgeld voor mijn 1 week is reeds opgeslagen van 309 euro naar 764.35 euro en dit op 2 jaar tijd....
    geloof het of ni,ik heb 1 week per jaar amai daarvoor betaal ik wel iets anders af ..bedriegers..ondertussen zijn ze weer van naam vernaderd?waarom zouden ze dat toch doen???

met vele frustraties,een ongelukigge klant.

12. rrijneveld

rrijneveld New Member

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij, mijn vrouw en ik, zijn al jaren lid van eerst nog Club Greece en nu Aegean Blue vacations en geloof het of niet wij hebben niets dan lof over deze manier van reizen. Of we nu naar Kreta, Rhodos of waar ook ter wereld gaan, we worden altijd netjes en beleeft geholpen door enerzijds RCI en anderzijds Aegean Blue. En nee ik werk niet voor deze club maar weet wel dat ik onder geen voorwaarde meer anders op vakantie zou willen. Mijn kinderen laat ik er ook gebruik van maken en nu weet ik zeker dat wanneer zij op vakantie gaan, zij niet in een of ander achteraf hotelletje komen maar altijd kunnen rekenen op goede service en een beetje luxe. Al de mensen die hier negatieve verhalen neerzetten kwamen er waarschijnlijk achter dat ze het toch eigenlijk niet kunnen betalen... tja dan had je eerder moeten nadenken, we zijn toch allemaal volwassen mensen....

13. Groeten van MAX

Groeten van MAX New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen, Graag zou ik met jullie in contact willen komen. Wij zijn weer begonnen met de productie van het consumentenprogramma Groeten van MAX en wellicht kunnen wij jullie helpen met de klachten. U kunt mij mailen via: groetenvanmax@tuvalu.nl Ik hoop iets van u te horen. Vriendelijke groet, Sheena Schouwink Redacteur Groeten van MAX

14. gigi

gigi New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,'t is een en al oplichterij!!!! Lokkertjes, als je eenmaal een vakantiepakket gekocht hebt en niet wilt upgraden in kreta dan kan je fluiten naar je geld!!!!! Je kan niet met een pakket van 5000 euro de wereld rond reizen in 5 sterren accomodaties!!!!

15. DYONISOS

DYONISOS New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    OPGEPAST VAKANTIE GANGERS IN RHODOS EN KRETA!!!! ZE ZIJN D'R DIT JAAR WEER!!!! OM JULLIE ZUURVERDIENDE GELD AF TE TROGGELEN!!!!
    ZE HETEN NU AEGEAN BLUE VACATIONS, VROEGER WAS DAT CLUB GREECE!!!!

16. DYONISOS

DYONISOS New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    OPGEPAST VAKANTIE GANGERS IN RHODOS EN KRETA!!!! ZE ZIJN D'R DIT JAAR WEER!!!! OM JULLIE ZUURVERDIENDE GELD AF TE TROGGELEN!!!!
    ZE HETEN NU AEGEAN BLUE VACATIONS, VROEGER WAS DAT CLUB GREECE!!!!

17. angel

angel New Member

Lid geworden:
    21 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    ook wij zijn 2jaar geleden aangesproken in kreta op straat.in eerste instantie waren we zeer sceptisch zoals de meeste denk ik. De jongen die ons rondleide was zeer vriendelijk en heeft ons alles uitgelegd(geen druk). we hebben uiteindelijk gekocht..in ons hotel (neckerman) aangekomen werd ons angst aangejeaagd, wat we ons bezielde. natuurlijk zijn we hier enorm van geschrokken en zijn de dag erna meteen terug gegaan, met enorme buikpijn. hier werden we gerust gesteld. uiteindelijk hebben we het erbij gelaten. thuis gekomen begon de buikpijn weer 'sjesus wat hebben we gedaan'na alles wat we hoorde en lazen. toen werden we een aantal keren gebeld door aegean die ons hielp met het boeken van de eerste week. de zomer erna (vorig jaar)zijn we terug gegaan met weer veel buikpijn na alles wat op internet stond waren we nog steeds niet gerust gesteld. en wat denk je ? het was super!!! echt waar,het jaar ervoor zaten we in een ranzig hotel van neckerman met meer dan te wensen huisdieren en in een zonder ons beloofde uitzicht op zee. maar daar kon de reisleidster niks mee beginnen (1600,- betaald voor een week en dan zo'n ranzigheid) en nu alles 5*. ondertussen zijn we al in Venezuela geweest in een hilton suite!!! super!!!
    daarom vind ik het jammer dat er vooral negatief over gesproken word, terwijl onze ervaring super is. maar is het niet altijd zo dat mensen die niet tervreden zijn schrijven en mensen die wel tevreden zijn amper. en dan lees ik nog dat die wat dit scrhijven niet eens gekocht hebben..jammer hoor. maar goed voor 2 weken hilton met 4 volwassene en 2 kinderen voor maar €1400,- ja dan zijn wij degene die belazerd zijn haha.

18. jefkloot

jefkloot New Member

Lid geworden:
    15 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    zelfs het personeel word er in opgelicht hard werken en niet krijgen wat ze beloven het is allemaal oplichterij puuuuuuuuuuuur oplichterij ik was er zelf dus ik kan het weten

19. astridderksen

astridderksen New Member

Lid geworden:
    29 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ook in 2011 zijn ze weer actief. we kwamen ze op rhodos tegen. alles ging heel snel, we zaten zomaar in de taxi en uiteraard had 1 van ons een kleine prijs en de andere de hoofdprijs! Eigenlijk sloeg de twijfel al toe voordat we in de taxi zaten, maar we werden ervan overtuigd dat het beslist geen time-sharing was! Slechts reclame maken voor aegean bleu! Jaja! omdat we bij aankomst in het "kantoor"opnieuw kritische geluiden en twijfels lieten horen, werden we gelijk met de taxi teruggebracht. Gelukkig dat we sterk bleven want dit is echt oplichting!

20. f.tedorsthorst1

f.tedorsthorst1 New Member

Lid geworden:
    4 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa, bekende verhaal op Kreta: taxi naar Leoniki. Na een heel lang verhaal zijn we er NIET ingetrapt, dus niet getekend. Toch wonnen we een reis.Mijn vraag is: zijn er meer mensen die het contract NIET getekend hebben, maar de reis WEL hebben gewonnen en ook daadwerkelijk zijn gegaan op die (eenmalige) reis ?? En vooral wat is jullie ervaring ?

Deel Deze Pagina