BEDROG DOOR CLUB GREECE

Discussie in 'Kreta' gestart door baaikes@kabelfoon.nl, 11 sep 2007.

1. Axtreem

Axtreem New Member

Lid geworden:
    9 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn verleden jaar naar rhodos geweest en we zijn ook op het voorstel ingegaan.
    Net zoals vele anderen hier hadden we eerst een sceptisch gevoel, maar dat veranderde snel door de vlotte babbel die we hadden met Didier.
    Hij liet ons allerlei moois zien, tuurlijk willen wij zo op vakantie gaan. Wie niet? "dromen kunnen wel realiteit worden" vertelde hij!
    Na het horen van de prijs voor 5weken vakanties, was het te mooi om waar te zijn! Het past in ons budget... We twijfelden niet en tekenden onmiddellijk het contract.
    Thuisgekomen effe zitten googlen, en ja hoor: allerlei slechte commentaren over hun handelswijze, maar er stond niet echt iets over de manier van reizen. Ik dacht ook dat we waren beetgenomen, maar we hadden betaald, dus konden we beter het beste ervan maken.

Afgelopen week was het zover. De eerste week village heights... Mijn beste vakantie ooit.
    Dus mensen: maak het zelf mee en vergeet hun manier van werken, geniet van je vakanties!

2. peterdeltafm

peterdeltafm New Member

Lid geworden:
    28 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij waren de afgelopen dagen op Kreta in Chersonissos en ook daar waren deze mensen aktief.
    Op straat werden we aangesproken door een studente die ons wat wilde laten krassen van munten. Ons dochtertje van 7 had naturlijk 3 gouden, waardoor je recht kreeg op een uitgebreid kado. Maar hiervoor moesten we wel direct naar een hotel om een uitleg te volgen van 90 minuten. We moesten vooral meespelen zij de studente, omdat ook haar winst er een beetje vanaf hing. Ik wilde helemaal niet direct gaan, maar wilde eventueel later in de week wel eens kijken. Maar ze bleef maar aandringen dat we NU moesten gaan wilden we de grote prijs onder een nog niet open te krassen vakje winnen. Dat zou een reis of zelfs een iPad kunnen zijn. De taxi naar en van het hotel was gratis, alleen moesten we tenminste 90 minuten een praatje aanhoren.
    Ben uit nieuwsgierigheid met mijn gezin gegaan, maar mijn beslut stond al vast .... ik teken niets ... al beloven ze dat ik een gouden boom in mijn achtertuin zal vinden als ik thuiskom.

Aangekomen kregen we een T-shirts en mochten we een drankje nemen ... water of een sapje ... erg goedkoop dus.
    Daarna mocht ons kind spelen in een opvang, zodat de verkoper zijn praatje kon doen.
    Hij bralde er maar op los en heel veel chit-chat over vanalles en nogwat. Eindelijk kwam de deal .... te mooi om waar te zijn.
    5* of meer voor de prijs van een 2*.
    Uitleg hoeveel zij van hun reissom stoppen in de verbetering van de luxe, terwijl de reisorganisaties z.g.n. uit de prijs veel/meer winst halen ... dat was niet hun taktiek.
    Ook rekenen hun over het hele jaar dezelfde prijs, terijl reisorganisaties pieken vertoonden tijdens hoogseisoen.
    De vraag was natuurlijk snel gesteld of we dat eerlijker vonden of niet ... nee zeggen is natuurlijk geen optie.
    En je betaalde een vast bedrag voor of er nu 3 of dat er nu 6 mensen zouden gaan.

En ik maar zoeken naar de adder onder het gras ... die kwam toen hij zei dat alles was zonder tickets .... aha!
    Maar die tickets kon je kopen via RCI tegen belachelijk lage prijzen als je het contract had. Alleen moest je de eerste keer wel buiten RCI je vliegtickets kopen.
    Tevens was het contract zo dat je 5 weken zou afnemen, waarvan de eerste week op kreta zou moeten zijn bij Aegean blue vacations.
    De eerste week moest trouwens ook voor eind 2012 worden opgenomen. Op de vraag als ik pas in 2013 op reis wilde, kwam het antwoord dat hij die vraag nog nooit had gehoord. Gaf aan dat ik dat nogal vreemd vond. Toen zei hij dat er 2 zaken bekend waren waarbij mondeling uitstel was gegeven, maar dat was een uitzonderlijk geval.

Veel heen en weer gepraat, maar ik wilde er maar niet aan.
    Dat vernam de verkoper ook, waarop hij z.g.n. het 'geheim' bloot ging leggen.
    Ik vroeg daarop om een rekenvoorbeeld, dat hij ook deed maar dan wel met overdreven verschillen. Ik kon de vinger niet op de 'adder' leggen ... waar zit de truuk?

In mijn achterhoofd speelde "als alles zo mooi en goed is, waarom heb ik nog nooit van deze RCI/Aegean Blue gehoord?"
    Was net of ik een Tell-Sell reclame zat te kijken ik ik speelde mee ... te mooi om waar te zijn.

Mijn uiteindelijk antwoord was dat ik geen verbintenis aan wil gaan in de vorm van een contract punt uit.

Daarna kregen we nog een rondleiding, waarop de verkoper zelfs aangaf dat een verkoper dit pakket had verkocht aan zijn ouders.
    Wat ze al niet bedenken om je alsnog over de streep te halen.
    Ze hebben mij niet kunnen strikken, omdat ik erbij blijf dat het verhaal gewoon te mooi is.
    Alsof je een kip met gouden eieren krijgt ... een super luxe 5* voor een schijntje.

Bezint eer ge begint is mijn motto.
    Teken niets en betaal zeker niets aan voordat je er ook iets voor terug krijgt.

Nadat we eigenlijk de verkoper al duidelijk hadden gemaakt dat we er niet op in wilden gaan, moesten we toch nog even aanschuiven bij de manager.
    Ik was toen heel kort ... ik teken geen contract ... punt
    De manager had snel door dat er niets te halen viel en bedankt ons dan ook snel.

Hou het "Tell-Sell gevoel" vast als je deze mensen tegenkomt, omdat je ook de Tell-Sell producten nagenoeg nooit tegenkomt in de gewone winkel. Mooie verhalen, maar puur om geld uit je zak te kloppen ... maar het beloofde doen ze vaak niet.

3. Brigit

Brigit New Member

Lid geworden:
    19 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik en mijn vrouw zijn er op Rhodos 2-9-2011 in eerste instantie ingestonken.
    Na een taxi rit van 14 min.kwamen we in een zaal vol met winnaars.
    Dat was het moment dat we argwaan kregen, en na een hoop gepraat en doorvragen hebben we afgehaakt en zijn weer vertrokken met een zogenaamd gewonnen reis. De jongen die ons de kraskaart had aangeboden heb ik later in de week nog even hartelijk bedankt en gevraagd of hij wel wist waar hij mee bezig was. De rest van onze vakantie zijn wij wel iedere dag benaderd door van die agressieve kraslot aanbieders, die ik steeds kwader te woord heb gestaan, met dien verstande dat we met zulke oplichters niets te maken wilde hebben. Maar ondanks dat ene vervelende gevalletje was onze vakantie die we via Neckermann hadden geboekt( en blijven doen) toch een succes.

4. MRLyssens

MRLyssens New Member

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Kevin 23 jaar oud, geboren in Beglie en nu wonende in Ierland.
    Ik weet dat veel mensen info willen info eventueel over de werking van Aegean Blue vacations. Ik heb hier gewerkt in de zomer van 2011.
    Hiervoor heb ik Marketing gestudeerd. Ik heb in augustus ontslag gegeven omwille ik een voltijds contract aangboden kreeg in Ierland wat overheen kwam met mijn studies.( En op mijn leeftijd niet kan permitteren om in de winter niet te werken).

Ik heb 70 percent van de mensen gehad die zeer naief waren tegenover mij. Toch heb ik een mooie omzet gedraaid voor Aegean Blue vactions ( Leoniki) Ik denk door mijn vriendelijkheid, en niet agressieve verkoop, wss door mijn studies.

Bekijk het zo als je in Europa zou blijven reizen is het niet intressant, als je bv droom reizen wilt maken, , Zuid- Afrika, Inda, Australie, Scandinavie, ik heb ze allemaal verkocht.. Maar heb het ook achter de schermen stiekem onderzocht , omdat ik ook vele verhalen las op internet.
    En nochthans mensen leren kennen die al 12 jaar reizen bij RCI, waar Aegean Blue reizen voor promoot.

'Ik heb de tijd van mijn leven nu, ik heb daknzij RCI ECHT KUNNEN REIZEN in 4 tot 5 sterren hotels. ' Dit heb ik meerdere keren gehoord van trouwe reizigers..

Langs de andere kant, ik als medewerker, elke ochtend warm gemaakt omwille van peptalk, en 'brain wash'. Maar dit leerde ik ook tijdens mijn studies.

Ik begrijp en weet dat de aanpak hard was/is, dit is nu typisch Amerikaans omdat het moederbedrijf nu ook Amerikaans is.

En zelfs advocaten hebben gekocht bij me, doktors, etc.. Als dit echt zo slecht, en/ Corrupt moest zijn , kom gaan we eerlijk zijn, dan zal een bedrijf toch niet overeind blijven?

Ik heb zeer veel mensen leren kennen tijdens deze rondleidingen, en ook veel geleerd uit de job, en van de mensen zelf. Het is inderdaad een onderdeel van onze sales 'tactiek' om de mensen goed te leren kennen om ze dan ook juist aan te pakken, en ons ook goed voor te stellen dat ze weten met wie ze praten.
    Kortom dat beide partijen elkaar toch goed hebben leren kennen omdat het niet om 50 euro gaat. Het zijn pakketten van rond de 5000 euro, afhankelijk wat je exxtra krijgt enz. Maar als je het echt uit calculeerd. Kom je goedkoper uit, ze hebben zeer mooie resorts, kijk maar op www.RCI.com.

Mijn commisie was wel een 'merde' die heb ik nooit gezien, en een grieks dienst contract, MAAR heb altijd een vast salaris gekregen van 1000 euro, wat wel netjes is voor griekenland, Kreta in dit geval) Heb echt de mooiste zomer van men leven gehad, ookal moest ik hard werken 12 uur per week, maar ik bekijk het positief, heb zeer veel geleerd, heb een prachtige zomer gehad veeel mensen leren kennen, belgen en nederlanders, en vooral het omgaan met de Nederlanders is zeer anders als met Belgen..

In ieder geval als je vragen hebt vraag maar !

5. MRLyssens

MRLyssens New Member

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dus Belgie ;)

6. Username

Username New Member

Lid geworden:
    23 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste MRLyssens

Gezien het feit dat u ervaring hebt met het werken voor Aegean Blue, zou ik willen informeren naar het volgende;

Wij hebben (jammer genoeg)de volgende timeshare constructie: een timeshare via Aegean Blue die bepaalde punten oplevert + een jaarlijkse deposit van meer dan 90.000 punten via RCI. Wij betalen aan RCI onderhoudskosten en aan Club Greece/Aegean Blue ook kosten aangaande instandhouding appartement en dergelijke.
    Hoe valt dit op te zeggen? Wat zijn de mogelijkheden? Wat is de opzegtermijn? Het kan toch niet zo zijn dat we de komende jaren nog hieraan vastzitten?

Als u in staat bent om deze vragen te beantwoorden, helpt u waarschijnlijk vele anderen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

7. vdwtony

vdwtony New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Door:
    probeer griekje
    - Gast

Datum:
    21-10-2010 21:21:18

Ik ben er ingetrapt als medewerker,
    ze beloofde je gouden bergen ,maar betaalde niets ,en moest alles zelf betalen incl je huisvesting.... ik had werkdagen van min, 10 uur en moet maar afwachten of er iemand kwam ,we zaten uren te wachten op klanten in een vies honden hok, geen water ,geen eten niets ... in die snik hitte,!!! al je al iets verkocht kreeg je niets tot de klant volledig betaalde verkondigde ze !!! ,maar die betaalde natuurlijk nooit niet , !! kortom trap er niet in een grote oplichterij !!!!

Ik kan dit enkel maar beamen!!!

Ik ben er ook ingetrapt, meer dan 3 maand daar gewerkt, 6 dagen per week, werkdagen van 10u en meer, en je bent niets meer dan een tijdelijk nummer voor de verkoops directeurs, maar zij rijden wel in een poepsjieke BMW en zijn overste in een sjieke Mercedes.
    En loon ? NIETS LOON, enkel comissie dat je pas ontvangt nadat de klant de volledige som betaald heeft, wat maanden op zich kan laten wachten.
    Bonussen? Wanneer?
    Die worden uitbetaald eind december, wanneer je hun onrealistische targets haalt en als je al lang Kreta of Rhodos verlaten hebt als werknemer zodat je niet kan klagen dat ze er onkosten en de huur afgetrokken hebben.
    Mensen, GA NIET VOOR ABV WERKEN, JE BENT VERWITTIGD !!!
    Het arbeids kontrakt, dat je trouwens ook pas aangeboden krijgt NA de 2 weken opleiding valt trouwens onder Cypriotische wetgeving en niet onder de veel strengere Europese wetgeving.
    Zegt dat al niet genoeg ???
    Het is een pyramide en enkel de jarenlange vaste werknemers worden er beter van, het voetvolk (de zo geheten representatives) zijn nummers die ze er zo uitschoppen als je de targets niet haalt of te lastige vragen stelt.

En het produkt dat verkocht wordt:
    we moeten als rep. ontkennen dat het timeshare is maar het is wel degelijk een introduktie tot timeshare.
    Waarom denk je dat je eerste week vakantie bij ABV op Kreta of Rhodos moet opnemen?
    Zodat ze je tijdens deze week bij hen kunnen lastig vallen om een levenslang timeshare aan te wrijven !!!
    En waarom doe ze dit vanop deze eilanden?
    Omdat er GEEN ANULATIE TERMIJN IS NA AANKOOP !!!
    Getekend is getekend en anulatie is niet meer mogelijk.

Tenslotte nog dit: MENSEN WEES NIET NAIEF bij het krassen van dergelijk lot

1) bij het krassen WIN je ALTIJD de HOOFDPRIJS !!!
    1 week gratis vakantie (vluchten moet je zelf betalen) tijdens dewelke een gladde verkoper jou een levenslangs timeshare pakket moet aansmeren.
    Moet je eens proberen de mogelijk gewonnen IPAD te krijgen. Kan niet want die hebben ze niet.
    2) er wordt je gezegd dat het 90 min, zal duren. Klopt niet.
    De verkoper moet je daar minimum 150 min. houden anders krijgt hij een short tour aangesmeerd wat hem een zekere uitbrander oplevert.
    3) Mocht je er toch ingetrapt zijn om die taxi in te stappen wees dan voorzichtig met wat je tegen de verkoper zegt want alle informatie zal tegen jou gebruikt worden.
    Closen noemen ze dat. Achter iedere vraag zit een reden, vergeet dat zeker niet.
    4) Het is een spel dat met jou gespeeld wordt dat ze zelf MIND GAMES noemen.
    Daar dient die 2 weken training bij aankomst van de verkoper voor.
    5) Mocht je ondanks alles toch nog beslissen om er in te stappen en te kopen weet dan dat de managers een ruime marge hebben om met de prijs te spelen.

Natuurlijk zal alles wat ik hier geschreven heb wel ontkent worden in andere reacties.
    Door wie denk je dat die ontkenningen zukken volgen?
    Door de top, die MOETEN dergelijke reacties counteren!!!
    Begin er alvast maar aan jonge Didier.

En ja, ik schrijf dit uit wraak, maar niet tegen jou Ruud.
    Jij bent het enige positieve dat mij aan dit gebeuren bijgebleven is.

Met de groeten aan Glynn en Mick, mooie BMW's trouwens.
    Ik heb er 470 Euro verdient in 3 1/2 maand.

8. Revenge

Revenge New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Door:
    probeer griekje
    - Gast

Datum:
    21-10-2010 21:21:18

Ik ben er ingetrapt als medewerker,
    ze beloofde je gouden bergen ,maar betaalde niets ,en moest alles zelf betalen incl je huisvesting.... ik had werkdagen van min, 10 uur en moet maar afwachten of er iemand kwam ,we zaten uren te wachten op klanten in een vies honden hok, geen water ,geen eten niets ... in die snik hitte,!!! al je al iets verkocht kreeg je niets tot de klant volledig betaalde verkondigde ze !!! ,maar die betaalde natuurlijk nooit niet , !! kortom trap er niet in een grote oplichterij !!!!

Ik kan dit enkel maar beamen!!!

Ik ben er ook ingetrapt, meer dan 3 maand daar gewerkt, 6 dagen per week, werkdagen van 10u en meer, en je bent niets meer dan een tijdelijk nummer voor de verkoops directeurs, maar zij rijden wel in een poepsjieke BMW en zijn overste in een sjieke Mercedes.
    En loon ? NIETS LOON, enkel comissie dat je pas ontvangt nadat de klant de volledige som betaald heeft, wat maanden op zich kan laten wachten.
    Bonussen? Wanneer?
    Die worden uitbetaald eind december, wanneer je hun onrealistische targets haalt en als je al lang Kreta of Rhodos verlaten hebt als werknemer zodat je niet kan klagen dat ze er onkosten en de huur afgetrokken hebben.
    Mensen, GA NIET VOOR ABV WERKEN, JE BENT VERWITTIGD !!!
    Het arbeids kontrakt, dat je trouwens ook pas aangeboden krijgt NA de 2 weken opleiding valt trouwens onder Cypriotische wetgeving en niet onder de veel strengere Europese wetgeving.
    Zegt dat al niet genoeg ???
    Het is een pyramide en enkel de jarenlange vaste werknemers worden er beter van, het voetvolk (de zo geheten representatives) zijn nummers die ze er zo uitschoppen als je de targets niet haalt of te lastige vragen stelt.

En het produkt dat verkocht wordt:
    we moeten als rep. ontkennen dat het timeshare is maar het is wel degelijk een introduktie tot timeshare.
    Waarom denk je dat je eerste week vakantie bij ABV op Kreta of Rhodos moet opnemen?
    Zodat ze je tijdens deze week bij hen kunnen lastig vallen om een levenslang timeshare aan te wrijven !!!
    En waarom doe ze dit vanop deze eilanden?
    Omdat er GEEN ANULATIE TERMIJN IS NA AANKOOP !!!
    Getekend is getekend en anulatie is niet meer mogelijk.

Tenslotte nog dit: MENSEN WEES NIET NAIEF bij het krassen van dergelijk lot

1) bij het krassen WIN je ALTIJD de HOOFDPRIJS !!!
    1 week gratis vakantie (vluchten moet je zelf betalen) tijdens dewelke een gladde verkoper jou een levenslangs timeshare pakket moet aansmeren.
    Moet je eens proberen de mogelijk gewonnen IPAD te krijgen. Kan niet want die hebben ze niet.
    2) er wordt je gezegd dat het 90 min, zal duren. Klopt niet.
    De verkoper moet je daar minimum 150 min. houden anders krijgt hij een short tour aangesmeerd wat hem een zekere uitbrander oplevert.
    3) Mocht je er toch ingetrapt zijn om die taxi in te stappen wees dan voorzichtig met wat je tegen de verkoper zegt want alle informatie zal tegen jou gebruikt worden.
    Closen noemen ze dat. Achter iedere vraag zit een reden, vergeet dat zeker niet.
    4) Het is een spel dat met jou gespeeld wordt dat ze zelf MIND GAMES noemen.
    Daar dient die 2 weken training bij aankomst van de verkoper voor.
    5) Mocht je ondanks alles toch nog beslissen om er in te stappen en te kopen weet dan dat de managers een ruime marge hebben om met de prijs te spelen.

Natuurlijk zal alles wat ik hier geschreven heb wel ontkent worden in andere reacties.
    Door wie denk je dat die ontkenningen zukken volgen?
    Door de top, die MOETEN dergelijke reacties counteren!!!
    Begin er alvast maar aan jonge Didier.

En ja, ik schrijf dit uit wraak, maar niet tegen jou Ruud.
    Jij bent het enige positieve dat mij aan dit gebeuren bijgebleven is.

Met de groeten aan Glynn en Mick, mooie BMW's trouwens.
    Ik heb er 470 Euro verdient in 3 1/2 maand.

9. Revenge

Revenge New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanvulling bij het vorige:

Werp de gewonnen reis in de vuilnisbak.
    GOPHAR reizen is een doordenkertje:
    GO FAR and stay there !!!
    Dit wordt zo tijdens de opleiding gezegd.

10. James

James New Member

Lid geworden:
    28 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,
    Ik vind zelf een forum over vakanties en organisaties zeer nuttig, maar de negatieve manier waarop er hier wordt gesproken over TIMESHARING en bijv. 1 van hun marketeers, Aegean Blue Vacations, stuit mij toch wel erg tegen de borst. Zeker als ik al die shit lees van mensen die helemaal niet van de hoed en de rand weten, maar ergens een klok hebben horen luiden! Door de positieve reacties te lezen, kun je al zelf als redelijk denkend mens beoordelen dat het concept helemaal niet verkeerd is. Het KAN voordelig zijn als je BINNEN Europa blijft reizen, maar het is ZEKER voordeliger als je BUITEN Europa reist...maakt niet uit waarheen. Inderdaad altijd in een 5* hotel of appartement, als je, zoals ikzelf, een pakketje hebt van 5000 euro, voor 5 weken, kun je je natuurlijk voorstellen dat je veel goedkoper uit bent dan iemand die gewoon lekker via zn reisbureautje PER PERSOON nog eens betaald! Voorbeeld: Moon Palace Hotel te Cancun, Mexico. Ik ging er met z'n vieren heen, 2 weken, 5* resort. Zeer luxe, de accomodatie werd keurig aangepast aan 4 personen! Ik betaalde 2 weken van mn pakketje, dus 2000 euro, plus 4 x een vliegticket van 450 euro, (korting via RCI) dus 1800 euro, totaal dus: 3800 euro! Bij andere reisbureau's betaal je PER PERSOON al 2000 euro per WEEK om in dit zeer luxe hotel/resort te verblijven! Dus: 4 x 4000 euro is al weer 16.000 euro voor twee weekjes..(is ook incl. de vliegreis, he he)Dus WIE is hier nou benadeeld? Niemand toch? We hebben de vakantie van ons leven gehad, en ik heb die 5000 euro van dat pakketje er ruim 3 x al uit! Dus laten nou al die stakkers die zgn. een slecht gevoel hadden, nou hun mond eens houden...ze hadden gewoon het geld er niet voor.PUNT. Alleen maar jaloezie. Want ik heb nu nog 2 weken over, en ga eens kijken of we volgend jaar naar Thailand gaan, met z'n zessen! Eindelijk onze dromen waarmaken! En voor de klagers en steuners: Ga lekker terug naar je reisbureautje, lekker veel betalen in het hoogseizoen, en het risico lopen dat je in een overgeboekt hotelletje komt, of in een schillenhut, waar 2*/3* achter staan. Veel plezier op jullie vakantie's!!

Deel Deze Pagina