bezoek Vietnam in mei?

Discussie in 'Vietnam' gestart door jw_speets, 18 feb 2009.

1. jw_speets

jw_speets New Member

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik wil graag in mei een reis maken van 3-4 weken door Vietnam. Nu heb ik wel wat gelezen over de regentijd e.d. Maar moet ik hier echt rekening houden? kan ik dan het beste van noord naar zuid rijden of andersom? Heeft iemand nog tips voor mij.

grt,

2. arnedm

arnedm New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan deze zomer ook van koud naar warm, dus van noord naar zuid.. veel maakt het niet uit denk ik. Mss wat de goedkoopste vlucht is?

3. Paul Steenaart

Paul Steenaart New Member

Lid geworden:
    24 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt in mei niet zoveel uit of je in Noord of Zuid begint. Het regeseizoen duurt in HCMC wel wat langer (mei - okt) terwijl in Hanoi het in sept droger begint te worden.
    Regenbuien in de tropen zijn over het algemeen kort maar hevig. eigenlijk kan je alle seizoenen reizen. centraal vietnam is trouwens in mei het droogst vergeleken met Noord en Zuid. Bedenk wel, je zit in de tropen en de zomermaanden zijn in de landen ten noorden van de evenaar meestal natter dan de wintermaanden. Hieronder wat statistieken over de maand mei:

Hanoi
    200 mm regen
    gem min temp 23-27
    gem max temp 29-34
    gem aantal dgn regen: 10

Da Nang
    80 mm regen
    gem min temp 24-26
    gem max temp 31-35
    gem aantal dgn regen: 7

HCMC
    220 mm regen
    gem min temp 25-27
    gem max temp 32-36
    gem aantal dgn regen: 9

Als je puur uitgaat van het weer kan je het beste in het zuiden beginnen aangezien je dan het minste meepakt van de zuid west moesson en het nog iets warmer wordt als je in het noorden bent aangekomen. Als je uitgaat van hetgeen je wilt zien en meemaken zou ik van noord naar zuid gaan wat ik ook heb gedaan. Dan kan je in het zuiden afsluiten met strand als je dat wilt. Het noorden heeft qua natuur wat meer te bieden, de mensen zijn wel wat geslotener, door de communistische invloeden. Het zuiden is meer beinvloed door de amerikanen en is opener.

Veel plezier.
    Paul

Deel Deze Pagina