buiktyfus

Discussie in 'Vietnam' gestart door lottewijnstroot, 17 jul 2009.

1. lottewijnstroot

lottewijnstroot New Member

Lid geworden:
    17 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wie heeft er voor gekozen om naast de gewone inentingen ook zich te laten inenten tegen buiktyfus. Bij het tropencentrum van het AMC werd het aangeraden bij een reis langer dan 14 dagen. Wij gaan 24 dagen. Maar ze vertelde erbij dat het niet 100% tyfus tegen houdt...
    wie kan mij raad geven?

2. Saphira

Saphira New Member

Lid geworden:
    20 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hem wel nemen, aangezien het risico aanwezig is. Daarbij komt dat het dan wel niet 100% beschermt maar de kans dat je het oploopt is kleiner. Daarbij komt dat je dan wel beschermt bent tegen de ergste gevallen van typhus. Dus ik zou hem zeker nemen, en qua prijs valt het reuze mee.
    Maar het blijft je eigen keuze!

Groetjes

3. qimdooper

qimdooper New Member

Lid geworden:
    21 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    heb zelf gisteren vaacinaties gehaald, waaronder buiktyphus. Beschermt voor 70%, maar ik wil het risico op zo'n nare ziekte zoveel mogelijk uitsluiten. Kosten: 30 euro. Verder wordt hepatitusA en DTP aangeraden. Malaria alleen als je naar het hoge noorden gaat

4. lizette.ritsema

lizette.ritsema New Member

Lid geworden:
    1 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook aan de inentingen te denkien. HepatitusA en DTP hebben we nog van onze vakantie naar Thailand 5 jaar geleden. Ik kijk er van op dat je schrijft dat je Malaria moet hebben als je naar het noorden gaat, omdat ik er van uit ging dat de malariamug in waterrijke gebieden zit. Toch dus slim om dit forum af te struinen. Wel heb ik begrepen dat als je airco in je hotel hebt en 's avonds lange mouwen en opijpen hebt (+sokken) dat je dan het risico op malaria ernstig verkleind.

groetjes

5. Saphira

Saphira New Member

Lid geworden:
    20 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bij de GGD geweest en zij zeggen dat deet e.d. genoeg is voor Thailand. Wij hoefde geen malariatabletten hiervoor in te nemen. Wel voor Laos. In de grote steden komt het sowieso erg weinig voor!
    Maar voor de zekerheid, overleg het even met de GGD. Wij hebben ook rabiës genomen, omdat er veel straathonden vrij rondlopen en rabiës komt er voor. Dus kijk er nog even naar! De site www.lcr.nl Groetjes

6. kikialbers

kikialbers New Member

Lid geworden:
    9 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het raar dat jullie twijfelen, wij leven in de luxe om je tegen deze nare ziektes te beschermen. Per jaar sterven duizenden misschien wel miljoenen mensen omdat zij deze kans niet kregen. ??????????????????????????

succes met de inentingen

Deel Deze Pagina