Bungalows te Kreta?

Discussie in 'Kreta' gestart door jurgen.dignef@gmail.com, 8 dec 2008.

1. jurgen.dignef@gmail.com

Lid geworden:
    8 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen,

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest op Corsica en ik probeer een gelijkaardige manier te vinden om Kreta te verkennen. Wat ik gedaan heb is het volgende: ik ben met mijn auto naar Genua gereden en ik heb daar de ferry genomen, met het logische gevolg dat in alle vrijheid Corsica heb kunnen verkennen met mijn auto. Ik ben op twee campings verbleven in respectievelijk een bungalow en een bungalowtent. Eén camping in het Noorden en één in het Zuiden.

Ik heb ongeveer hetzelfde in gedachten voor Kreta: een auto huren en een goedkoop verblijf op een drietal plaatsen verspreid over het eiland om telkens een week te blijven. Dus bijvoorbeeld één week in het uiterlijke Westen, waardoor ik er op mijn gemak Chania, de Samaria-kloof, Elafonissos, etc... kan bezoeken. Eén week in de streek rond Iraklion, waar ik Knossos, het Arkadi-klooster, etc... kan bezoeken. En dan nog één week in het uiterlijke Oosten. You get the idea... Mijn probleem? Campings met bungalows of bungalowtenten. Ik vind dat niet zo makkelijk op het internet. Enfin: eigenlijk gewoon een niet te dure verblijfsvorm, waar ik zelf mijn eten kan maken. Ik hou van vrijheid. Eén geschikte camping heb ik al gevonden: http://www.camping-elizabeth.com/

Als jullie mij met jullie ervaring een beetje op weg kunnen helpen, is dat gewoonweg fantastisch! :)

Alvast bedankt,

Giorgio

2. alferink

alferink New Member

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    op de site van Acsi kan je per camping zien of ze verhuuraccomodaties aanbieden. verder kan je op Kreta heel goedkoop een kamer huren, rond 30 euro per 2-pers. kamer. Buiten de drukke en hete augustusmaand om vind je altijd wat. Vooraf reserveren kan ook, zelf heb ik dat een paar keer via Sunbudget.net gedaan (nls sprekend).Veel plezier, Kreta is anders dan Corsica maar absoluut de moeite waard als je de grote touristenplaatsen mijdt en de vriendelijke bevolking kunt ontmoeten.

3. tp

tp New Member

Lid geworden:
    11 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook In Plakias is een camping ( met zwembad).
    maar je kunt natuurlijk ook in de jeugdherberg slapen voor 6 euri per nacht.
    Overigens kun je al een goedkope studio krijgen voor rond de € 25,-. Wij zijn 2 jaar geleden op de bonnefooi rondgetrokken en dat ging prima.

Deel Deze Pagina