Busreis naar Santo Domingo.

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Johan59, 25 aug 2011.

1. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.

Ik vertrek op 23-09-2011 voor 9 dagen naar de noordkust.
    Tijdens deze vakantie wil ik echter voor 2 dagen Santo Domingo bezoeken.
    Las hier op het forum dat ik dan met de Caribian bus moet gaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee, ik bedoel vanwaar vertrekt deze bus, wat zijn de kosten etc.
    Graag jullie reaktie.

2. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan59

hangt er beetje van af waar je verblijft,zit je in Sosua zelf dan ben je best dat je met een motoconchos er heen rijdt ligt een paar kilometers voor je Sosua binnen rijdt.
    Idem voor Puerto Plata zelf,ik heb dit al verscheidene malen gedaan.DE prijs is bij de 350 pesos(7à8€)per persoon.Als je vertrekt bij Sosua dan hebt je stops in P.PLata/Santiago/en nog twee voor Santo Domingo zelf,rekening houden dat je minstens 4à5 uren onderweg bent op werkdagen kan het vrij druk zijn.Bij aankomst moet je nog wel even een taxi nemen naar het centrum kost gewoonlijk 200pesos.Bij terug keer toch rekening houden dat deze bussen meestal vrij vol zitten(in princiepe heb je rond het uur een bus tot zeven uur avonds).
    Ook rijdt er van centrum van Sosua(over de taxi stand) een bus met naam de METRO die ook
    naar Santo Domingo gaat,maar heb met deze geen ervaring misschien andere forumlezers wel.

3. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Francisco.

Weet je misschien ook wat de naam van die busmaatschappij is.
    Als ik het goed begrijp hebben deze dan een standplaats voor Sosua.
    Dat moet wel gaan lukken dan.

4. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan59

ik weet niet of je Sosua een beetje kent,de Caraibenbus staat zo op de bussen ze zijn volledig in het geel(ik geloof met een beetje blauw aan)hun kantoor voor aankoop tickets
    hebben ook dat gele kleur en ligt iets voor Sosua(daarom de motochonchos of taxi nemen).
    De andere maatschappij heeft als naam METRO
    die liggen in het centrum schuins over de publictaxi standen en naast het tankstation bij de apotheker zelfde in gang.Maar van deze heb ik nog nooit gebruik gemaakt.IN de steden
    zelf zijn het echt bussen depots.Als je vanuit Sosua vertrekt met de Caraibenbus vertrekeen meestal een kwart over het uur bv. 7h15 en 8h00 Puerto Plata hebben nog twee stops in Santiago en een stop 40 km voor S.Domingo aan de rand van S.Domingo kun je er ook af voor kleinere bussen te nemen naar andere oorden en dan je de eind halte groot busdepot waar je van daar uit een taxi kunt nemen naar het centrum(aan te raden).Hoelijk ben je daar iets wijzer van geworden.

5. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan59

ik weet niet of je Sosua een beetje kent,de Caraibenbus staat zo op de bussen ze zijn volledig in het geel(ik geloof met een beetje blauw aan)hun kantoor voor aankoop tickets
    hebben ook dat gele kleur en ligt iets voor Sosua(daarom de motochonchos of taxi nemen).
    De andere maatschappij heeft als naam METRO
    die liggen in het centrum schuins over de publictaxi standen en naast het tankstation bij de apotheker zelfde in gang.Maar van deze heb ik nog nooit gebruik gemaakt.IN de steden
    zelf zijn het echt bussen depots.Als je vanuit Sosua vertrekt met de Caraibenbus vertrekeen meestal een kwart over het uur bv. 7h15 en 8h00 Puerto Plata hebben nog twee stops in Santiago en een stop 40 km voor S.Domingo aan de rand van S.Domingo kun je er ook af voor kleinere bussen te nemen naar andere oorden en dan je de eind halte groot busdepot waar je van daar uit een taxi kunt nemen naar het centrum(aan te raden).Hopelijk ben je daar iets wijzer van geworden.

6. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Francisco.

Bedankt voor deze info, weet nu hoe het in zijn werk gaat.
    Dit gaat zeker lukken.
    Nogmaals zeer bedankt.

Deel Deze Pagina