cebupacificair boeven

Discussie in 'Filippijnen' gestart door barenddrecht, 5 jan 2010.

1. barenddrecht

barenddrecht New Member

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De vele negatieve verhalen over cbupac. heb ik nooit geloofd totdat ik er deze kleer zelf het slachtoffer van werd.
    Na jaren probleemloos gevlogen te hebben met cebupacific kreeg ik afgelopen vrijdag problemen ik werd geweigerd op een vlucht omdat ik ontstoken ogen had, nu heb ik een allergie en waren mijn ogen wat rood. Uiteraard wilde ik mjn geld terug maar daarvoor had ik volgens hun voorwaarden een doktersverklaring nodig, deze kost op de philis 50 euro. nu koste de vlucht mij 45 euro dus je raad het al welke slimme methoden cebupacific er op nahoud. via deze boodschap wil ik jullie dus alvast waarschuwen! Je loopt dus wel een riscico als je met hun vliegt, ik snap nu ook waarom cebupac. geen credicards acceteerd want anders vraag je natuurlijk op die manier je geld terug. (geen enkele credicardmaatschappij wil natuurlijk meer zaken met hun doen.)

2. dennis bellekom

dennis bellekom New Member

Lid geworden:
    24 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen maand 2 tickets geboekt vanuit nederland met een creditcard van de ING bank.
    In 1 keer gelukt zonder problemen.

3. Eva darling

Eva darling New Member

Lid geworden:
    7 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij cebupacific zijn het inderdaad schurken! Vorig jaar had ik een baan gekregen in manila. Omdat ik via hong kong vloog, moet ik HKG MNL met cebupacificair vliegen. nu hadden ze plotsklaps twee dagen voor mijn vertrek de vlucht geschrapt! Ik kom aan op HOng Kong en geen vlucht, ik kreeg het pas te horen op het vliegveld. in manila geloofden ze mij niet dus die baan kon ik vergeten. Ik vroeg natuurlijk mijn geld terug, maar naar mijn geld kon ik fluiten, volgens de voorwaarden moet je dan binnen twee weken een andere vlucht boeken en kun je het veloren geld gebruiken, erg slim want twee weken voor de vliegdatum zijn de vluchten peperduur, check het maar ff, de vlucht hkg - mnl is dan 20.000 peso! crimineel schorem dat is het! Je kunt dan nog beter met philine air vliegen, dat heb ik ook gedaan, deze vliegen wel en op tijd en je raakt je geld niet kwijt.

4. berend boon

berend boon New Member

Lid geworden:
    8 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    NIET ALLEEN WITNEUZEN WORDEN SLACHTOFFER VAN CEBUPAC.

Another special child's mom to sue Cebu Pacific

abs-cbnNEWS.com | 01/08/2010 12:28 PM

MANILA, Philippines - Another mother is readying charges against the Gokongwei-led airline Cebu Pacific for trying to force her and her special child off a Manila-bound flight last December 23.

Stella Santos told ABS-CBN's Umagang Kay Ganda that she and her son Harvy, who has Down syndrome, was in the same Cebu Pacific flight with Marites Alcantara and her son, John Arvin, a special child with Global Developmental Delay.

Santos said she was also approached and asked by a Chinese-looking flight crew to get off the plane. She said the crew did not fully explain why they were being asked........

5. leonklein

leonklein New Member

Lid geworden:
    9 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    cebu pacific moet je als het mogelijk is,gewoon links laten liggen.15kg bagage!alle stoelen staan dicht op elkaar,voor een kleine flippo van 50kg geen punt,maar voor europeanen wel.

6. meazzi

meazzi New Member

Lid geworden:
    9 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een vlucht van bangkok-manila ongeveer 3uur
    krijg je niks te eten of drinken.Je kunt oplos koffie kopen,met ouwe broodjes die ik in NL weg zou gooien.

7. rsuiker

rsuiker New Member

Lid geworden:
    9 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja das niet leuk meazzi,maar eerlijk gezegd,wil ik van die viezerikken niets eten.Ik maak het zelf klaar,de meiden zijn lekker,maar ik laat ze eerst flink douchen,hihihi.

8. mengpong2

mengpong2 New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb geen problemen met CP!!Had februari 2009 een ticket voor Cebu-Legaspi en dat traject bestond toen nog niet eens!Ik kreeg een nacht hotel in Cebu(2500 peso)en 4 topmaaltyden en gratis transport op Mactan Island en de volgende morgen een vlucht Cebu-Manila-Legaspi en dat voor het originele ticket van 700 pesos!!Ook kon ik 2 weken geleden gewoon tickets met mijn creditcard(Rabobank) betalen dus het is niet allemaal negatief.Bij de enige vertraging die ik ooit had bij ze(3 uur)kreeg ik eten aangeboden op Davao airport! Groeten Raymond

9. bruno

bruno New Member

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, het zijn boeven, met boevenstreken.je moet goed blind zijn om dit niet door te hebben.

10. kmolen

kmolen New Member

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ben geweigerd op een vlucht en kon naar mijn geld fluiten, de reden gaven ze niet eens op, men zei iets van overboarding, ik was er tesamen met mijn vrouw deenige buitenlander mischien dat dat een rol speelde, boeven is te aardig voor ze, het zijn criminelen van het laagste allooi. Nu moet ik we zegen jaren zonder problemen met ze gevlogen te hebben, cebupac. is dus een soor russische, of filippijnse roulette.

11. hendrik

hendrik New Member

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    het onderhoud van het materiaal is beneden alle peil bij cebu pacific,lijkt op indonesia

12. willem023

willem023 New Member

Lid geworden:
    28 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar baseer je op dat het onderhoud van Cebu Pacific slecht zou zijn? Bron?

13. klepzeiker

klepzeiker New Member

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf nog nooit last gehad met die klanten, mijn asawa zweerd er zelfs bij.
    maar een gewaarschuwd mens teld voor 2 nietwaar.
    van slecht onderhoud is mij nooit iets op gevallen.

jens.....

14. Speedyrun

Speedyrun New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf heb ook nog nooit problemen gehad met Cebu Pacific, het is zelfs onze absolute voorkeur, ik zeg ONS omdat ik steeds samen met mijn Filippijnse vrouw het vliegtuig neem.
    Ik denk dat ze u dan meer gerust laten denk ik.
    Als u alleen vliegt ben je misschien een gemakkelijkere prooi?
    Als ze zaken proberen die niet door de beugel kunnen zullen ze het niet proberen als er iemand van hun eigen volk bij is.
    Deze kennen de gang van zaken daar en kunnen zich daar tegen verdedigen omdat ze in hun eigen taal van antwoord kunnen dienen.

Wat denken jullie?

Groetjes,
    Johan en Elvie
    www.balikbayan.be

15. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn allemaal boeven volgens de EU!

Europeans cancel trips to RP due to 'unsafe' Philippine airlines.

Published: April 10, 2010 | Author: AFP

MANILA - A European Commission ruling that Philippine airlines are unsafe has dealt a major blow to the tourism sector, the Southeast Asian nation's tourism minister said in comments published Friday.

Tour packages from Europe are being cancelled even though no Philippine carrier flies to Europe, Joseph Durano said, according to Business Mirror's and ABS-CBN television network's websites.

"Major European travel operators from Germany, the UK and France have regretfully informed us of their booking cancellations. The entire industry is affected," Durano said.

The European Commission banned from April 1 all Philippine carriers from flying to the 27-nation bloc due to concerns about local aviation safety standards. Philippine carriers have not been flying to EU member-states since 1999.

However, the EU ban prompted European insurance companies to advise travel operators that packages to the Philippines -- which include inter-island air travel -- will not be covered by travel insurance.

Many tour groups scheduled from April to August have been cancelled while other bookings are on hold to see if the European Union will maintain its ban on the Philippines after an inspection scheduled in May.

"The longer we remain on the blacklist the harder it will be for us to recover from these significant losses," Durano said. Durano urged local aviation officials to address the issue quickly so that tour packages expected later in the year might still go ahead.

Local civil aviation and airline officials have insisted that Philippine carriers are safe. They are hoping next month's inspection by the European air safety committee will reverse the ban.

Durano was not available for further comment on Friday, a public holiday in the Philippines.
    http://philippinenews.com/article.php?id=7440

16. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle waar naar zijn geld. toch wil ik een ieder waarschuwen dat een maatschappij als een cebupacificair.com een point to point airliner is. heb je bijv. door een orkaan een dag vertraging en mis je de volgende aansluiting, bijv dubai amsterdam dan ben je dat geld kwijt.
    Zo kwam mijn broer hier op bezoek in cebu, hij kwam vast te zitten in manilla, miste zijn aansluiting daardoor in dubai. (moest een ticket aldaar kopen voor 3200 euro) en was ook nog eens zijn bagage kwijt. (dat valt gelukkig wel onder de reisverzekering)
    MIJN RAAD BIJ CEBUPACIFICAIR.COM:GOEKOOP IS HIER ECHT DUURKOOP U BENT GEWAARSCHUWD.

17. bambi

bambi New Member

Lid geworden:
    8 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vlieg altijd met één maatschappij van europa tot cebu en terug. zo geen probleem.
    cebu pacific is heel goed voor domestic flights
    maar weersomstandigheden zijn meestal de reden
    van grote vertragingen en of cancelled flights

18. Aart Liberty

Aart Liberty New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaringen met de Philippijnen met name met de Philippines Airlines zijn nog veel erger. Eind mei word ik 70. In december 2005 ben ik met een prachtige Thaise vrouw getrouwd en met haar 8 jaar een prachtige tijd gehad. Echter medio 2011 werd bij haar borstkanker geconstateerd en volgde operatie, chemo en bestralingen. Na 1,5 jaar was het over en uit. Haar dankbaarheid voor mij was enorm en van hetgeen ik haar heb gegeven, wilde ze 50% teruggeven, zeer tot ongenoegen van de familie. Ik besloot maar te vertrekken naar de Philippijnen. Na een ticket te hebben aangeschaft bij Mox Tavel in Bangkok voor de vlucht naar Manila moest ik bij het inchecken bij Philippines Airlines ineens betalen voor een document, dat ik direct moest afgeven bij de incheck balie. Naast de vlucht van 3717 Baht, moest ik voor de vracht nog eens 29000 Baht betalen, alsmede 13000 Baht voor een ticket. Daarvan zou ik 10.000 Baht in de Philippijnen terug krijgen. Nu 6 maanden later nog niets terug ontvangen. Pure diefstal, want ik verwacht niet nog wat terug te zien. Ik moet iedereen afraden met Philippines Airlines te vliegen, oplichters en dieven zijn het.

Aart van Wijngaarden,
    CEBU

19. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je ook niet zeuren als je dan op de blaren moet zitten. wie zijn kont brandt.... dat soort ouderwetsche spreekwoorden toch he?

Deel Deze Pagina