Chiquita bananen

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 24 okt 2014.

1. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Rio lijkt me niet echt de makkelijkste stad, maar ik kan daar niet echt over oordelen. Je moet ook aan je vrouw denken want stel je verhuist en zij kan op de tweede plek niet aarden. Bovendien moet ze dan misschien een baan opgeven.

2. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze is natuurlijk, helaas, geen stoom meer.
    Dat was meer dan een eeuw geleden.
    Ze is toen in Schotland voor Brazilie gebouwd.
    Maar ik vind het wel een van de mooiste tripjes hier.
    Vertrek vanaf de Espaço Culturar da Marinha.
    Daar is nog meer te zien, als je ervan houdt.
    Ik heb dit nummer nog, maar of het nog werkt weet ik niet, 2104-6992.

Ik denk ook dat veelal een probleem is.
    Blijven in de grote steden, meestal aan de kust. De expats. Helemaal in het NoordOosten.
    Ik denk dat momenteel je kansen veel groter zijn in kleinere steden in de diepe binnenlanden. Verder is het leven daar veelal goedkoper en het leven aangenamer.
    Geen onnodige flauwekul als luxe shoppingcenters enzo.

3. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag beerput,

Ik zat erop te wachten...

1. Jij noemt jezelf beerput... dat is al zoiets.
    Jij bent zeker ook ene rukbeer aka wilbeer toevallig?
    Zeker gezien jouw nogal typische reactie iets eerder op dit draadje, denk ik van wel.
    "Ik zal naar weer als beerput gaan posten, want dat is wat dit forum schijnt te zijn geworden."
    Hallooo......, jij maakt er mede zelf een beerput van hoor... ;-)

2. Jij beticht mij van discriminatie terwijl ik mij juist gediscrimineerd voel.
    Ook wordt er juist naar mij toe gegeneraliseerd als die Rus en na WK als die Duitser.
    Sterker nog, zonder dat ik er zelf over begon zei een Braziliaan tegen mij dat ik word gediscrimineerd.
    Haar opmerking verbaaste mij maar zette mij wel aan het denken. Ook maakte het mij makkelijker kritiek te leveren.
    Waarom zou men wel "slecht" met mij om mogen gaan maar mag ik vanuit historisch perspectief als blanke European geen kritiek leveren.
    Het gaat om gelijkwaardigheid en respect. Ik kan het wel geven maar krijg het te vaak niet van de ca-rio-ca's terug.
    Ik ben een gringo, blank, zie er netjes uit en dus wordt verondersteld dat ik geld heb, mag ik bedreigd worden, hoef ik niet betaald te worden, mag meer worden gerekend, ben ik homo, etc. Deze omgangsnormen worden te vaak door allerlei mensen gehanteerd dus blijkbaar is het op z'n minst een tendens te noemen en mogelijk zelfs gewoon een omgangsnorm of beter het gebrek aan normen.
    Ik mag daar zeker gezien de negatieve consequenties kritiek op leveren.

3. Jij betrekt op negatieve wijze een andere reaguurder bij deze discussie.
    Overigens heb ik achter de coulissen prima contact met Progresso.
    Hij kan online behoorlijk scherp op de snede zijn en naar mijn mening soms doordraven maar hij blijft wel correct en nam gewoon contact met mij op waarna wij diverse malen hebben geëmaild.
    Kan het zijn dat Progresso gewoon gelijk heeft in veel discussies en dat jij daar niet tegen kan?

4. Jij schrijft: "ik ben daarom diep beledigd door je ongegronde beschuldigingen".
    Dit zijn nou precies die lange tenen waar een andere landgenoot het hier van de week over had toen wij de vaak gepiekeerde manier van reageren op de Brazilië fora besproken!
    Ik ben nergens op gaan staan, jij meent dat ik ergens op ben gaan staan en dat zegt meer over jou want je kan het niet aantonen. Hoe Freudiaans!

Verder doe je daarna nóg een aantal aannames.
    Je speelt hiermee op de man ipv. inhoudelijk te reageren.
    Ook ben jij diegene die negatief is waar ik gewoon feiten en persoonlijke ervaringen benoem die ik als negatief ervaar.
    Dat is een heel verschil.
    Is het niet positief dat ik iets bespreekbaar probeer te maken, om vervolgens op zoek te gaan naar verbetering, hetzij door mijn houding te veranderen of door actie te ondernemen?
    In ieder geval dank je wel voor de vier tips.
    Deze zijn opbouwend te noemen.

Groeten,
    Jeroen

4. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren dank weer voor de tips.
    Die boot ga ik zeker vinden!
    En de tip van binnenlandse steden heb ik al eens eerder gehoord.
    Dit tip zit nu in mijn hoofd dus kans dat het van invloed is op beslissingen.

Ander vraagje. met de auto naar Belem?
    Heen via Brasilia en terug via Fortaleza en rest van de kust.
    4 dagen, 3 nachten? Ik heb Renault Megane Grand Tour compleet met GPS enzo. Gaskit doe ik maar niet want voorbij Brasilia houdt dat op, minder bagage en stofnest.
    Vistoria net gehad, olie vervangen, nieuwe extra grote en krachtige accu, hele mikmak.
    Graag tips.

Groeten,
    Jeroen

5. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @@@Waarom zou men wel "slecht" met mij om mogen gaan maar mag ik vanuit historisch perspectief als blanke European geen kritiek leveren.
    Het gaat om gelijkwaardigheid en respect. Ik kan het wel geven maar krijg het te vaak niet van de ca-rio-ca's terug.@

6. beerput

beerput New Member

Lid geworden:
    9 jun 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk is dat toch, BEGRIJPEND lezen.

Of zou het de tropenzon zijn, die dat verder onmogelijk maakt?

Echt lachwekkend, die opmerking over "op de man spelen". IK zou dat niet mogen, maar JIJ en die andere flessetrekker wel?

Je ziet het: ik was tot op heden heel vriendelijk tegen je. Maar als je denkt tegen mij te kunnen liegen of mij tracht te bedriegen is dat ook wel voorbij.

Je weet waarschijnlijk over de historie van brombeer/willybeer/rukbeer en nog een paar aliassen om naspeuring moeilijk te maken. Toen hij mij en rudolf ging bedreigen met fysiek geweld hebben we bijna aangifte gedaan bij de politie. En ja, we wisten met 90% zekerheid de naam en de woonplaats.

Daarom is jouw vraag niet alleen ongepast, maar ook onnodig kwetsend en leugenachtig.

Ik vroeg je om een verklaring waarom ik weer eens zonder enige aanleiding of noodzaak een "akela op de berg" die "alleen maar praat en niets doet" moest worden genoemd. JE KOMT MET HELEMAAL NIETS. Alleen maar andere ongegronde beschuldigingen.

Respect moet je voor een groot deel verdienen, Het komt van twee kanten. Je kan moeilijk respect van de Brazilianen verwachten als jij het voor hen niet kan opbrengen. Dat is geen "aanname" van mij, dat is een vaststelling aan de hand van wat je eerder schreef over "maniertjes". Gecombineerd met generalisaties. Zonder enige nuance.
    Dan kan je wel de slachtofferrol proberen aan te nemen, met je gediscrimineerd voelen, maar dan ben je wel heel onrealistisch hoor.

Idem dito met de hulp die je vroeg. Je hebt me zelfs eens om hulp gevraagd bij het vinden van tijdelijke woonruimte, en als ik daar toe in staat was geweest had ik dat best gedaan, Maar ik ben geen makelaar oid, ik ken er wel een paar.
    IK heb ook verschillende mensen langs gehad in de pub, toen we die nog dreven. Dat was ook een beetje de insteek: info geven aan toeristen.
    En daarnaast natuurlijk de info (en opzoekwerk, etc) die werd gegeven op de fora, inclusief dit forum in betere tijden.
    Maar omgekeerd: welke hulp heb jij anderen gegeven?

En wat krijg ik voor dat alles: STANK VOOR DANK. IK zou arrogant zijn en een betweter als ik mensen ook wel eens een NEGATIEF advies gaf, of kritiek had op hun uitlatingen.

Dat koor wordt dan aangevoerd door iemand die een eigen site met de naam MASTERCLASSBRASIL (punt COM) (de gotspe) heeft en die o.a. de resortverkopers MYHOUSEINPARADISE (punt COM) wilde aanprijzen omdat die zulke interessante dingen doen met zonneenergie waar de eigenaar slapend rijk van wordt. Onzichtbaar voor het oog ook nog. Een mirakel.
    Lees het maar even na op gringoes.com. Het werd weer even opgerakeld en vervolgens neergezet als regelrechte scam.

Maar daar mocht op het forum niets over gezegd. Wie had die vent van UV10 ook alweer op ons afgestuurd, Spons? Daar moest ook zo nodig over gelogen: weet ik niets van, ken ik niet enz. Staat notabene in de FB lijst.

Dus vandaar: BEERPUT.

Behalve voor Felix en Jack

7. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Een reden waarom ik nooit gebrek aan Nedelanders hier heb gehad. Ik kende er niet één.
    Nu blijken ze er ineens bij bosjes te wonen en ipv te werken houden ze zich de hele dag bezig om andere Nederlanders in de gaten te houden.
    Dat andere Nedererlanders het aub ook maar niet goed gaat of dat ze hier tevreden zijn.
    Dan moet je vaak horen, hij is ook Nederlander, hartstikke mooi toch? Nee helemaal niet. In Nederland zou ook maar 1% van een ieder de je tegenkomt ook misschien je vriend worden, wensen.
    De rest kan de pot op. Ben tevreden met die paar, makkelijk op één hand te tellen die ik als vriend mag beschouwen. Of het ze hier naar wens gaat of niet, dat maakt niets uit, zolang ze maar niet de hele tijd ziekelijk anderen in de gaten houden.

8. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Al deze figuren hebben zich wat Tom Jobim betreft wel goed aangepast:

"No Brasil, sucesso é ofensa pessoal." !

Niet eens zozeer de Brazilianen.

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed dutch-man, o.a.
    Het blijkt vaak de oorzaak van het niet vooruit komen te zijn inderdaad.
    Jij, of erger nog de vrouw, willen niet van plek veranderen.
    Waar de (schoon) familie woont, waar de mooie luxe aanwezig is als vele dure shopping centers enz.
    Een kans om werk te vinden is nihil, maar evenzo goed blijf je maar eeuwig in dat circeltje ronddraaien.
    Het natuurlijk een feit dat Brazilie niet zo wie zo op een ieder uit Nederland zit te wachten. Dat we ze een lesje kunnen geven hoe alles hier fout is en hoeveel te beter we het weten. Fout.
    Alles gaat hier iets anders, maar als je je aanpast kom je ook tot de ontdekking dat vele dingen hier beter zijn, wat de werk style en organisatie betreft.
    Als je ouder bent en te lang in Nederland hebt gewerkt, dan kan het moeilijk zijn om je aan te passen. Moeilijk of beter misschien, onmogelijk.
    Verder hangt ook veel af van je opleiding of beroep, je creativiteit.

Dutchman, jij gaat dus met je dure luxe auto op reis.
    Via Brasilia naar het noorden.
    De reden weet ik niet. Mocht het om een toekomst te zoeken dan ik jou of wie dan ook aanraden om bijv. een beetje van je GPS af te weiken en de plaatsen Luis Eduardo en Barreiras te bezoeken.
    Ik kan het aanraden.
    Denk dat er nog steeds erg goed gaat daar, zeer, onvoorstelbaar, goed.
    Brazilianen, maar ook vele buitenlanders, zelfs Nederlanders, die daar duizenden of zelf tienduizenden hectares bebouwen. Het is onvoorstelbaar de rijkdom (R$ en US$) die daar heerst.
    En die geld te besteden hebben. Dokters, scholen, restaurants......alles.
    Wat mij opviel een tijd terug, was bijv een winkel met decoratie artikelen, voor hun huizen. Prijzen en luxe die zelfs zeldzaam in de grootste steden zijn.
    Of het er goed wonen is?
    Dat hangt af wat jij of je familie zoeken.

Google maar wat en trek je conclusies.
    Er zijn meerdere afgelegen plaatsen zoals deze, in andere delen van Brazilie. Je moet er tegen kunnen.
    Een link om te beginnen:

http://www.agbrazil.com/living_in_western_bahia.htm

enz.

10. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    "afwijken", sorry.

11. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    http://veja.abril.com.br/blog/augusto-nunes/homem-sem-visao/o-vitorioso-dias-toffoli-dedica-o-trofeu-ao-casal-de-padrinhos-e-e-acusado-por-marilena-chaui-de-ser-classe-media-desde-criancinha/

12. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist niet eens dat die Marilena Chauí ergens kandidaat voor was. Gewoon een s handa dat mens, die "bruaca".

Maar mochten er nog Nederlanders zijn die echt van PT goor houden.
    Hier de site van Paulo Henrique Amorim, door de regering betaald elke maand om in de lucht te blijven. Bovendien als sponsor staatsbedrijven als de Caixa of BdoB.
    Extreem nojento.

http://www.conversaafiada.com.br/

13. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen maar de 'manchetes' gezien van de conversa-afiada link. Wat is Paulo Henrique Amorim naar een ontzettend laag niveau gezonken! Ik vraag me wel af of er iemand is die zijn site leest.

14. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Miljoenen lezen zijn site. Ook andere extreem gore leugen sites en blogs. Ze worden al een tijd door de regering (= Lula/PT) betaald, hoge bedragen maandelijks, om de meest vuile leugens te verspreiden.
    En ja, ze worden door miljoenen gelezen.
    De ras parasieten die sinds 12 jaar officiele banen hebben die idioot hoge bedragen betalen. Vrouwen en familieleden van vakbondsleiders.
    Je hebt bijv onbenullige familieleden die sinds Lula een baan hebben als chauffeur van bevriende politici.
    Enkele dagen per maand moeten ze wat rondrijden, maar hebben salarissen van over de 20 duizend per maand.
    Het zijn er erg veel, honderdduizenden parasieten. Miljoenen waarschijnlijk.

Denk je eht dat Lula en aanhangers er ook maar een moer om geven dat het volk verrot? Iemand met kanker kan maanden op een dokter wachten. Men verrot in de gangen van ziekenhuizen voor er ook maar iemand naar ze omkijkt. Niets is er aan gedaan de laatste 12 jaar, het wordt alleen maar erger.

15. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Nordestino,

Bijna twee jaar terug zat ik te ontbijten met een handelsman, zo rond 50, uit zuiden, Curitiba, Italiaanse afkomst.
    Hij heeft business in marmeren kunstbeelden http://www.cleciuscoser.com.br/
    Ik heb em uitgelegd wat onze plannen zijn.
    Hij zei me dat zuiden Brazilië meer concurrentie is omdat niveau vrij stabiel is. In de randgebieden waar de ontwikkeling sterker is, is de vraag ook groter.
    Veel rijken kopen grond in de binnenlanden, denk aan soja enzo.
    Steden exploderen in tien jaar tijd van bijv. 40K naar 100K inwoners.
    Daar zitten extreem rijken en daar vloeit het geld rijkelijk.
    Een beeld van hem kan 4K kosten maar ook 100K.

Hij gaf mij een papiertje met deelstaten + kleinere steden waar het geld op straat ligt. Gelukkig heb ik dit op mijn laptop ingetypt want papiertjes raken zoek... Dus ff copy / paste :

Mato Grosso Do Sul (MTS)
    ------------------------
    Tres Lagoas MTS
    Chapadão do Sul MTS
    Campo Grande MTS
    Dourados MTS
    Navirai MTS

Mato Grosso (MT)
    ----------------
    Cuiaba MT
    Primavera de Oeste MT
    Rondenopolis MT
    Nova Mutum MT
    Sorriso MT

Goiania (GO)
    ------------
    Rio Verde GO
    Mineiros GO
    Catalão GO
    Anapolis GO

Bahia (BA)
    ----------
    Luis Eduardo Magalhães BA
    Barreiras BA

Rio de Janeiro (RJ)
    -------------------
    Resende RJ
    Volta Redendo RJ

Letop, veel plaatsnamen komen meerdere keren voor in Brazilië, als je zoekt dan tik je de afkorting van de deelstaat erachter!

--

Opvallend dat de twee steden in Bahia precies matchen met de twee die Nordestino gaf.
    Maw. ga ik mijn route aanpassen.

PS Dure auto? Tweedehandsje uit 2007...
    Mwah, volgens mij goedkoopste import hoor, neus is van plastic. Het is niet verkeerd maar haalt het niet bij de Volvo's die ik had zoals een 850 T5 full-option met later nog ingebouwde extra's als Volvo navigatie en chip tuning.
    Maar het is niet onaardig nee...

Eega komt uit Belem PA, vandaar de trip.
    Wij zijn beslist niet gebonden aan RJ.

Groeten,
    Jeroen

16. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @beerput,
    Kan jij jouw vetes niet elders uitvechten?
    Wacht, ik meen mij te herinneren dat iemand laatst precies hetzelfde deed...

17. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @Nordestino,
    Je begon al twee keer over (niet) aanpassen op leeftijd. Wist ik en heb je een punt!

18. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je schreef dat je met de auto via Brasilia naar het noorden zou. Daarom noemde ik Barreiras/Luis Eduardo.Je zou er zo wie zo dicht bij in de buurt komen.
    Mocht je echter serieus er aan denken om zelfs in zo'n oord werk te zoeken, blijf er ettelijke dagen.
    Om te zien of je wel van zo'n stad houdt, geen zee, geen strand, stoffig.Verder weet ik je beroep of opleiding niet, dus ga me er niet aan wagen om je enige kans te geven.
    Ik hou echter van dit soort plaatsen.

Ja om wortel te schieten in Brazilie is de jonge leeftijd erg belangrijk denk ik.

19. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @@@@@PS Dure auto? Tweedehandsje uit 2007...
    Mwah, volgens mij goedkoopste import hoor, neus is van plastic. Het is niet verkeerd maar haalt het niet bij de Volvo's die ik had zoals een 850 T5 full-option met later nog ingebouwde extra's als Volvo naviga

20. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste auto was een VW fusca uit 1968, gebouwd.
    Was al erg oud, ben ooit eens, gelukkig met stilstaande auto, als de bestuurder door de vloer gezakt. Die "lastro" plaat was totaal verrot.
    Mijn vrouw had het beter, een ouwe Chevette.
    Later kregen we een auto van de fabriek, delen met de gerente de producao, omdat we vlak bijmekaar woonden.
    Dat was een ouwe Brasilia. Omdat we erg onze best deden en vaak overwerkten, kregen we snel allebei een nieuwe auto, de één een Gol, de ander een Saveiro.

Deel Deze Pagina