Criminaliteit

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door T van Roode, 27 sep 2006.

1. T van Roode

T van Roode New Member

Lid geworden:
    27 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zou graag volgend jaar naar de Dominicaanse Republiek op vakantie willen. Maar nou hoorde ik dat er veel criminaliteit is. Je zou niet met zijn tweeen over straat kunnen en mensen lopen met pistolen rond. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn?!

Alvast bedankt, Groet Talitha

2. happydeesje

happydeesje New Member

Lid geworden:
    17 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou tottaal geen last vanhoor, je loopt net zoveel risico als als je in amsterdam rond loopt. je moet niet te koop gaan lopen met je sieraden enzo, maar dat doe je in nederland ook niet.
    Zou zeggen doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

3. mirjamdewolf

mirjamdewolf New Member

Lid geworden:
    6 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Maar in bepaalde wijken van Santo Domingo kan je beter niet komen. Maar als je naar Puerto Plata, SosĂșa, Cabarete gaat, dus echt de toeristen plaatsjes is er niks aan de hand hoor.
    En in Punta Cana valt buiten de poorten weinig te beleven.

4. angelika stiller

angelika stiller New Member

Lid geworden:
    12 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    van criminaliteit geen last gehad, niet in Cabarete en ook niet in Sosua.Gewoon niet bang zijn, van de vakantie genieten en respect voor iedereen tonen.
    Er is veel politie op de been, verder gewoon oppassen en niet met dure dingen te koop lopen. Ook in Nederland lopen er vele mensen met wapens op zaak.

5. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De bevolking (sommige) lopen daar met wapens, maar dat is puur om respect af te dwingen, ze lopen er zelfs de bank mee naar binnen. Niks aan de hand gebruikt je gezond verstand en loop niet met je duren sieraden,kleding e.d. rond.

6. johannad_77

johannad_77 New Member

Lid geworden:
    6 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met de meeste eens, kom regelmatig in Sosua en Cabarete en ik voel me daar absoluut niet onveilg! In mn eigen stad( rotterdam ) heb ik daar meer last van. Mensen zijn aardig en vriendelijk, niks mis mee.

7. brigitte.visser@hotmail.com

Lid geworden:
    11 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in Sosua. Natuurlijk is er wel eens wat aan de hand. Maar niet meer dan Nederland.

De touroperators en resort zeggen dat omdat ze de mensen binnen de poorten willen houden en dan het geld bij hun besteed wordt. Zonde want die hebben meestal al geld genoeg. Diegene die er hard voor werken en het hard nodig hebben komen dan niet aan bod.

Trek je er niets van aan en ga lekker op pad.

8. johannad_77

johannad_77 New Member

Lid geworden:
    6 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met Brigitte eens.... het is inderdaad veel leuker om op pad te gaan en te zien en te ervaren wat een ontzettend mooi eiland dit is. Mooi natuur, lieve en aardige mensen en genoeg te zien en te beleven. Kijk even op alftour.com en zie wat er allemaal aangeboden wordt. Zeker de moeite waard!!

9. g.j.groot bluemink

g.j.groot bluemink New Member

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook net terug van de dominicaanse replubliek , en omdat ik geen ontvangs had van mijn mobiel ,ben ik even gaan lopen (want 5 a 6 kilometer verder was er wel ontvangst) alleen als man zijnde ,vanaf ons resort en die is in Puerte Plata.
    Dat moet je als man niet alleen doen ,omdat er veel vrouwen en meisjes op je af komen ,om de sex te bedrijven, ze plukken aan je en ze lopen zomaar kilometers mee , je moet ze echt van je af duwen.
    Zelfs meisjes van 13 14 jaar, dat was erg zielig.
    Die ervaring vond ik wel beangstigend.
    Voor de rest hebben wij ook nergens last van gehad ,ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

10. T van Roode

T van Roode New Member

Lid geworden:
    27 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk bedankt allemaal voor de al gegeven reacties!

11. Hans de voz

Hans de voz New Member

Lid geworden:
    22 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    nou jah jullie hebben wel gelijk hoor in sosua en puerto plata of punta cana is het echt rustig wat dat is egt toeristische zone,
    maar als je gaat zou ik niet buiten de resort gaan ik was ook daar gegaan en zag veel jongeren kinderen van 8 - 10 -13 jaar op straat in santo domingo met wapens pistolenn enz..
    en ik ben daar ook meteen getest ze hadden me meegenomen en alles van me gestolen zelfs me onderbroeken maar dat was in santo domingo.
    verder is het een prachtige land als ik eerlijk moet zeggen de mooiste vakantie land die ik ooit heb gezien,
    alleen ik zou niet te duur gaan en gewoon je zelf blijven en goed om je heen kijken want op de meeste plaatsen is het echt Hoge criminaliteit ;)
    veel succes en geniet van je vakantie ik ga dit jaar ook weer daarheen .
    Doeii

12. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In santo Domingo heb je inderdaad wijken waar je beter niet kan komen.
    Dit is net zoals in Amerika the Bronx.
    Het schijnt dat San Pedro de Marcoris ook niet echt veilig is. Maar als je op de D.R. woont kom je heus wel te horen wat veilig is of niet.
    Zoals ik liever niet kom in de schilderwijk van Den Haag. en zo kennen we allemaal wel een wijk of buurt.

13. ddd

ddd New Member

Lid geworden:
    22 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk maak het nietx uit of het gevaarlijk is of niet het is gewoon een droom land mijn nummer 1.
    als je in je leven niet een 1 keer daar naartoe gaat heb je niet echt geleeft eerlijk en het is niet gevaarlijk hoor als je gewoon zelf respect toont ik ga over een maand weer erheen :)

14. naomiloozen

naomiloozen New Member

Lid geworden:
    30 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jullie berichten lees krijg ik een beetje bang vooral omdat we met 2 jonge kinderen gaan.9 en 12 We gaan in juli naar punta cana Riu Bambu
    Zoals ik me het dus nu voorstel kan ik alleen op het strand vertoeven en een excursie maken en anders maar op het resort blijven.snap ik dat goed?

15. happydeesje

happydeesje New Member

Lid geworden:
    17 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben ons nooit laten weer houden om van het resort te gaan. Wij zijn vaak genoeg alleen van het resort af gegaan en geen enkel probleem hoor. Dus ik zal me echt geen zorgen maken

16. naomiloozen

naomiloozen New Member

Lid geworden:
    30 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dank je wel desiree.
    We zien wel,ik ben al een beetje gerust gesteld.Zaten jullie ook op een riu resort?

17. happydeesje

happydeesje New Member

Lid geworden:
    17 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi linda
    Ja wij zaten ook op een riu resort wij zaten in puerto plata riu bachata voor 16 dagen.
    Eerder hebben op een ander resort gezeten in confresi.
    Wij hebben ons nog nooit onveilig gevoeld, we zijn zelfstandig naar Santo domingo gegaan met het openbaar vervoer. Het enige probleem is de taal maar met hand en voet werk kom je een eind hoor.
    Behandel de mensen zoals jij ook behandeld wil worden, en als je iets niet wil zeg dit gewoon.
    Wij hebben het altijd heerlijk gehad.

18. golfsurfgirl

golfsurfgirl New Member

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, allemaal!
    Ik ben afgelopen november in mijn uppie naar de DR geweest. Echt wel een spannende ervaring, maar er is mij NIETS beangstigends overkomen. Wil niet zeggen dat er ook geen criminaliteit is, maar ik als meisje alleen, ook savonds als ik naar een internetcafeetje ging en daarna weer op de scooter terug naar het appartement waar ik verbleef, heb NIETS vervelends meegemaakt! Ik zat in een appartement waarbij ik smorgens broodjes kreeg. Voor de rest moet je zelf zorgen. En dat is te gek. Je ziet zoveel meer van het land en de cultuur! Zelf boodschappen halen in een dominicaanse winkel, zelf op ontdekking uitgaan waar het savonds gezellig is, enz enz. Het appartement waar ik verbleef was echt WAANZINNIG goed! Een jong nederlands stel runt dit kleine appartementencomplex en staan altijd voor je klaar om je te helpen, om tips te geven en om excursies te organiseren. Zij organiseren en begeleiden de trips zelf wat als voordeel heeft dat de groep klein blijft en het isn iet zo'n strak programma maar altijd aan te passen aan je eigen wensen. Zo zijn we bij vrienden van hen geweest op een dominicaanse boerderij, wat een ervaring was dat! MAGNIFIEK!
    Mocht je meer willen weten, dan zoek ik de gegevens even voor je op. Tevens kun je via hen heel goed surf-vakanties regelen. Gegarandeerd goedkoper dan via andere operators omdat zij het direct bij de surfschool boeken zonder tussenkomst van andere bedrijven. Omdat ze vaak zaken doen met die surfschool is het zelfs goedkoper dan wanneer je het zelf gaat regelen bij de surfschool!
    Groetjes!!!

19. golfsurfgirl

golfsurfgirl New Member

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    By the way, ik zat in Cabarete! Zie stukje hierboven. Was ik nog vergeten te vermelden in al mijn enthousiasme...

20. m.hendrikx

m.hendrikx New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga altijd alleen naar de DR. Ik heb als staandplaats Sosua, maar reis verder het hele land rond.
    Ik heb nooit iets vervelends meegemaakt, ook niet in Santo Dominingo. Ga ook s'avonds op pad.
    Je ziet zo veel meer van het land en leert de plaatselijke bevolking ook aardig kennen.
    groetjes

Deel Deze Pagina