Criminaliteit

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door T van Roode, 27 sep 2006.

1. marijn_aardoom

marijn_aardoom New Member

Lid geworden:
    19 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo brigitte,
    ik ben 2 weken geleden een week naar casa marina beach in sosua geweest, echt super was het samen met een vriendin was ik daar.
    alleen Zou ik je wat mogen vragen wet jij of er iemand aan de dvd van de show van week 4 tot 11 maart daar aan kan komen van het hotel en naar mij in nl op zou willen sturen. want ik baal dat ik het toch niet gekocht heb...
    heb er zon leuke tijd gehad.

2. golfsurfgirl

golfsurfgirl New Member

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    He Marleen!
    Dat zie ik nou graag! Meiden die ook gewoon alleen de weg naar de DR weten te vinden en die niet panisch achter de reisleider daar aan lopen!
    Ik ben het helemaal met je eens!!!

3. FOX26

FOX26 New Member

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    howdy folks we will be in punta cana from 17-5 2007 for 15 days all tips welcome you can write in dutch if you wish

4. FOX26

FOX26 New Member

Lid geworden:
    6 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, ik had een vraagje kun je in DR Punta cana/ Hotel Iberostar Dominicana, ook je euro's inwisselen, dit zou heel makkelijk zijn, dan hoeven we geen dollars mee te nemen.
    Alvast bedankt

groetjes Natasja

5. inge1301

inge1301 New Member

Lid geworden:
    29 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    het is mogelijk maar het is niet aan te raden, want weet niet meer precies wat de verhouding van het omwisselen was maar je verloor zo heel wat euro's..
    excursies bij de reisleiding en bij bv Wimpy kun je wel met euro's betalen...
    ook in het hotel werd er wel eens met euro's betaald maar aan muntgeld hebben ze niks, kun je daar niet inwisselen... en niet iedereen heeft het even graag...
    wij hebben daar geen 1 keer peso's gepint alleen dollars uitgegeven die we op schiphol en bij de bank van iberostar Dominicana/punta cana hebben gehaald met creditcard.

6. happydeesje

happydeesje New Member

Lid geworden:
    17 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wij nemen altijd wat dollers mee en de rest pinnen we peso's
    Is altijd goed gegaan en voordeliger

7. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De criminelen hebben een truc bedacht, lees dit maar. en let goed op met pinen.
    Of beter ga niet pinnen, en neem gewoon dollars mee en stop ze in je kluis. Doen wij namelijk altijd, wij pinnen alleen in nood gevallen. Zoals dokter e.d. en bij de dokters op het resoort kan je gewoon veilig pinnen.

http://www.dominicaanserepubliekforum.nl/viewtopic.php?t=1875

8. Lisabeth Joseph

Lisabeth Joseph New Member

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan in januari naan de DR in puerto plata.
    Dit is dan de achtste keer.
    We gaan overal naar toe nooit echte problemen gehad.Van daaruit gaan we telkens ons foster parents kind bezoeken in Haiti.Dit met een Jeep Want in haiti kun je met een gewone auto niets aanvangen.Dit door de zeer slechte staat van het wegennet.Daar er veel armoede is,ben je er dest voorzichtig.
    Het is iedere keer weer een ervaring.
    De DR is een prachtig land.
    Maar je moet dan wel buiten de resorts komen.
    Groetjes
    Joseph en Marleen.

9. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie weten dat Haiti een negatief reisadvies heeft.

En als jullie dan toch gaan moet je je dan nog anders verzekeren?

10. g.j.groot bluemink

g.j.groot bluemink New Member

Lid geworden:
    6 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Missy tegenwoordig is dat reisadvies opgeheven, want wij hebben ook een excursie via Holland International geboekt ,en het was helemaal oke , was wel duur moet ik zeggen ,nu maar hopen dat het geld goed terecht komt.

Nu moet ik wel zeggen , je komt alleen maar op een markt en in een grote stad verder kom je niet .

11. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet helemaal met je eens, lees dit maar dit is minbuza:

Reisadvies classificatie 5
    Niet-essentiële reizen worden ontraden

Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is. De vraag of de reis als essentieel kan worden aangemerkt kunt u alleen beantwoorden. Houd rekening met mogelijke voorzorgsmaatregelen op de plaats van bestemming. Nederlandse reizigers (bijvoorbeeld zakenlieden), die worden ontvangen en begeleid door mensen die op de plaats van bestemming goed bekend zijn, lopen over het algemeen minder risico’s dan andere doelgroepen, waaronder rondtrekkende toeristen. Als u toch naar het land afreist voor essentiële doeleinden, is een zorgvuldige voorbereiding van de reis te allen tijde geboden.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
    Hier even een link naar de site met betrekking tot Haiti

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadviezen,Ha-ti.html

Maar een ieder moet weten wat hij/zij zelf doet, Maar vraag wel even of je wel verzekerd bent.

12. pussylover132

pussylover132 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    he weet iemand waar ik zijn moet in dr om lekker uit tegaan en veel meiden te scoren

13. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Michael,

ik vind je vraag een beetje ongepast,als je
    een beetje leven wil in het uitgangs leven puerto plata en op kleinere plaatsen Sosua daar zul je geen problemen hebben om te scoren
    (als je maar geld bij hebt).Toch raad ik je aan niet alleen uit te gaan.

14. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Meiden scoren??? Dominicaanse?

Laatst nog een Oostenrijker: Ze hebben een of ander drug door zijn eten gedaan, berooft en in elkaar geslagen.
    Succes met meiden scoren.;-)

15. jan v

jan v New Member

Lid geworden:
    23 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    is het echt zo dat er jongeren van 13/14 jaar met pistolen rond lopen in de DR???

16. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb ze nog nooit gezien, maar het zou zomaar kunnen. Volwassenen wel, maar dat is meer om respect af te dwingen. Zo van kom niet aan mij, want ik doe je anders wat. Ze lopen daar de bank in met blaffers in hun broekriem. En er zit een agent o.i.d. voor de bank. En dit brengt nooit problemen. Tenminste ik heb ze nog nooit gehoord.

En een 14 jarige is vaak al in de twintig. Ze zien er veel jonger uit dan ze zijn. ;-)

17. vera_spriesma

vera_spriesma New Member

Lid geworden:
    13 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    beste linda,
    wij zijn met onze kinderen van 9 en 10 naar de dominicaanse republiek geweest. het was een prachtig strand en resort. maar je moet ZEKER niet buiten het resort komen. wij gingen een dagje naar Cabarete en dat liep niet zo goed af. we liepen over straat en toen zagen we een man met een pistool. het pistool werd op mijn 9 jarige dochtertje gericht. ze dwongen ons om al ons geld af te geven. wij deden dat natuurlijk.daarna reden ze weg in een zwarte auto. het was een avontuurlijke reis. en we willen de mensen vooral aanraden NIET buiten de resorts te komen

groetjes!!

18. henklangeveld

henklangeveld New Member

Lid geworden:
    13 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    me auto is daar gestolen!

19. frank.somers5

frank.somers5 New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ,
    Wel ik ben het eens met wat de meeste schrijven hou gewoon een low profile neem nooit veel geld mee en je vakantie loopt op rolletjes ik ben het bolleke al rond geweest het is overal hetzelfde doe gewoon geen dure horloges , sieraden enzo aan kijk rond zie hoe de bevolking erbij loopt doe hetzelfde en je zult geen problemen hebben zeker niet in cabarete of sosua . Toen ik daar was in cabarete is er een duitser overvallen in sosua heelwaarschijnlijk zijn eigen fout wie loopt er nu met al zijn papieren en geld rond dat is het zelf zoeken he.
    Nee, het is er wel veilig en zeker in de dag s'avonds moet je iets beter uitkijken maar het valt best mee .
    Ik heb er in ieder geval geen problemen gehad en ga vanaf volgend jaar 3 maal naar daar dus zal het nog niet zo slecht zijn he . Volgende trip is gepland nu in november dan eind feb begin maart en dan nog eens in juni
    zo veel plezier daar en laat je niet teveel wijsmaken he doe gewoon en er zal je niets overkomen trouwens de bevolking is er heel lief
    Frank

20. CHB te D

CHB te D New Member

Lid geworden:
    13 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we nu eens ophouden met dat gehak op de Dominicaanse Republiek. De ene keer gaat het over onveiligheid en de andere keer weer over hoe men belazerd of gecontroleerd is op drugs. OK, is allemaal wel waar, maar wat heb je er aan? De Dom.Rep. is zo als het is en niet anders. Beter is het, om er in je vakantie van dit mooie land te genieten van alles wat dit land je te bieden heeft. Motiveer aspirant Dom.Rep. gangers om die stap te nemen om ook dit land te bezoeken. Met al deze wildwest verhalen schrikken deze allen maar en haken af. Vergeet niet dat elke toerist die dit land betreedt ook een hoeveelheid westerse valuta voor dit land binnen brengt. Dat veel mensen daar een redelijk bestaan van hebben en afhankelijk van zijn. Met alle verhalen, hoe triest dan ook zijn er twee verliezende partijen. Ten eerste de Dom.Rep. die hier door inkomsten mis. Iets wat duidelijk zijn terugslag heeft op de lokale bevolking. Denk even aan banen verlies, terug loop van de omzet van de winkeltjes etc. Daarnaast, de tweede verliezer, de toerist die al het moois wat dit land te bieden heeft moet missen. Maar waarom? Alleen maar door wildwest verhalen. Zijn jullie beroofd, dood geschoten? Nee, het komt voornamelijk door die onzin die in het papegaaien circuit rond gebazuind wordt. Natuurlijk, het is daar allemaal geen rozengeur en maneschijn, dat is waar, maar waar is dat wel. Hier in NL of B? Kom nou op zeg. Ook hier gebeuren er gekke dingen, maar is het dan per definitie onveilig? Pas je gewoon een beetje aan en hang niet de kapitaal krachtige toerist uit met al je glimmertjes en dure camera’s om hals en pols.Als we met z’n allen dit land een beetje meer welvaart willen geven zullen we het moeten promoten en wat genuanceerder moeten zijn in onze mening. Uiteindelijk zijn wij, mensen die vele jaren dit land bezoeken een soort ambassadeurs voor die natie zijn. Wij kunnen de vakantie bestemming van nieuwe toeristen beïnvloeden met onze mening. Laten we daar dan ook wat voorzichtiger mee omgaan.

Deel Deze Pagina