Criminaliteit

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door T van Roode, 27 sep 2006.

1. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijne beste hierover,je hebt gelijk laat het komen zoals het is of dat Vera met je uitspraak gelukkig zal zijn weet ik niet.Als je kinderen met een wapen bedreigd worden voor wat geld zal je wel anders reageren.(sommige noemen dit een FARWEST verhaal)
    Sorry ik kom er ook graag en doe daar gewoon wat ik wil en kom er ook s'nachts buiten want ik ben een uitgangers type.Toch weet ik van mezelf dat ik er niemand vertrouw zelfs geen
    andere toeristen,iemand die je daar aanklampt
    met lieve woordjes en een lach het draait allemaal uit voor geld.Ik denk dat de toerist al genoeg gewaarschuwd is,dat men daar niet de rijke toerist moet uit hangen.

2. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Ministerie van BuZa (www.minbuza.nl) geeft voor de DR een 2: Waakzaamheid betrachten. Dit is op een schaal van 1 t/m 6 (1 = "meest veilig" ..6 = "meest gevaarlijk").

Ter vergelijking landen als Frankrijk, Griekenland, Groot Brittanië, Spanje en Turkije (een aantal populaire vakantielanden) hebben dezelfde kwalificatie. En daarover maakt men zich beduidend minder zorgen.

Het is altijd raadzaam om waar ook ter wereld waakzaam te blijven en te blijven nadenken. Het gevaar schuilt erin dat de vakantievierende toerist zijn alertheid verliest.

Zo krijgt de VS bijvoorbeeld een 1, echter weet iedereen dat ook de VS zo haar gebieden heeft waar je beter weg kan blijven, zeker als het avond of nacht is.

Misschien zet deze info e.e.a. in beter perspectief :)

Overal kunnen nare dingen gebeuren en is het treurig dat het gebeurd. Je kan er soms wel aan bijdragen om het risico te verkleinen dat wil niet zeggen dat je daarmee alles kunt voorkomen.

Men moet zich vooral niet bang laten maken om naar dit prachtige land te gaan, want dat is het zeker. Vergeet niet dan een land als de DR bijna volledig op het toerisme draait en dat realiseert men zich daar ook wel. De DR is beslist geen rijk land maar wel een stuk rijker dan het naastgelegen Haïti. Zonder het toerisme was de DR waarschijnlijk net zo arm geweest als Haïti.

3. sander.janssen@ziggo.nl

Lid geworden:
    23 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet hem nog maar een keer neer: in December naar Cabarete geweest heerlijk genoten en me geen moment onveilig gevoelt! Ook niet s avonds met mijn vriendin op straat.

4. mauritsby

mauritsby New Member

Lid geworden:
    16 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral niet naar de reisleiding luisteren.
    Deze wil dure excursies vekopen, binnen het hotel, en verteld leugens over dat het zo gevaarlijks is buiten het hotel. Complete onzin!

5. an

an New Member

Lid geworden:
    19 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn begin juli naar Punta Cana geweest.
    We hebben er trips gedaan met een Belg die er al 17 jaar woont. Ik kan wel zeker zeggen dat je het beste in je resort blijft.Waarom denk je dat er op de stranden geen plaatselijke bevolking mag komen!Wij zijn al in Peru en Mexico geweest. Daar mocht de plaatselijke bevolking wel aan de stranden komen.De meeste Dominicanen zijn straatarm. Ze hebben allemaal wel een wapen of mes bij. Kinderen van 11 of 12 jaar lopen er al zwanger rond. Dit hebben we zelf gezien. Op onze trip zagen we een dronken Domincaan die zomaar rondzwaaide met een groot mes. We hebben genoeg verhalen gehoord, waar vele toeristen van zouden verschieten.Ga dus nooit met 2 of alleen op pad. Doe dit steeds georganiseerd in groep. Buiten de resorts kan je niet gaan wandelen, omdat er ook niks te doen is. Het binnenland is wel heel knap. Vriendinnen die zonder mannen naar daar reizen moeten extra oppassen. We kennen vrouwen die 's avonds geklop op hun deur kregen in het hotel en jawel in een gekend 5 sterrenhotel. Doe dus alles zeker op slot.Ga zeker niet mee met de animatie op pad 's avonds. Vertrouw hun glimlach niet! Ze zijn er alleen, maar op uit om geld te verkrijgen.

6. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de verhalen van An klopt niks.
    Ik woon hier 17 jaar.

7. info@thelatinworld.nl

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzinverhaal zeg. Allemaal onzin.

8. francois.eriksen

francois.eriksen New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    An,

moet ik nou schrijven An of Agatha Cristie die verhalen schrijft.Het is wel zo dat de meeste dominicanen arm zijn en proberen dan bij toeristen iets te bekomen.De meeste resorts zijn dan ook afgesloten domeinen.Dat er dominicanen wapens hebben of messen dat ga ik niet ontkennen(wel beperkt).Dat je nachts als koppel best niet alleen over straat loopt kan ik ook aan nemen.Vrouwen waar avonds op hun hotel kamer deur wordt geklopt zullen hier wel aanleiding voor gegeven hebben.De kinderen waar jij van spreekt zijn wel meestal
    15à16 jaar maar tonen wel jonger.Toch wel even bedenken dat het leven al daar gans anders is dan bij ons en dat wij als toeristen sommige dinges niet kunnen voorstellen.En hoe meer je er komt,hoe meer je bepaalde standpunten leert kennen.Ik voelde mij de eerste keren ook niet op mijn gemak,toch kom ik nu veel meer onder de dominicanen zelf door mijn vriendin al daar.Ik denk dat er in nederland en Belgie meer geweld is per avond dan één maand D.R.
    Je moet als toerist het ook niet gaan zoeken?

9. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kopie van An:Op onze trip zagen we een dronken Domincaan die zomaar rondzwaaide met een groot mes.

Heel veel Dominicanen hebben een manchete bij.
    Een kapmes om mee te werken, bijvoorbeeld onkruid wieden.
    Ze zijn soms wat heetgebakerd en zwaaien dan met dit kapmes.
    En dan ineens wordt het in de ogen van een toerist een dronken Dominicaan, die met een mes dreigt.
    Denk An heeft te veel Indianenverhalen gelezen
    Uit haar hele verhaal blijkt dat ze niks van het land afweet en bepaalde zaken totaal verkeerd interpreteert
    Meisjes van 12 jaar die zwanger zijn zie je ook niet.
    Wel van 18 jaar.
    En Dominicanen die op de deur komen kloppen.
    Geloof er niks van.
    Trouwens waarom zou je de deur open doen?
    En de bevolking mag gewoon op het strand komen.
    Ze zullen niet welkom zijn op het strand van een resort.
    En terecht: wat hebben ze daar te zoeken?
    Slaat ook nergens op dat je niet met twee op pad zou kunnen.

10. jc800alfa@gmail.com

jc800alfa@gmail.com New Member

Lid geworden:
    16 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben, als man, aangevallen geweest op mijn laatste trip naar Sosua. Een van die motoconchos geeft mij met een metalen buis geslagen op m'n schouder. Resultaat: kruisbanden aan schouder volledig stuk en maandenlang revalidatie en pijn, pijn...Wees als vrouw s'avonds supervoorzichtig. Tenzij je natuurlijk zo lelijk bent als de nacht. Let op, die mensen zijn arm.

11. ejmorren

ejmorren New Member

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Marco, erg vervelend voor je wat er gebeurd is. Maar wat is nu je conclusie? ga je niet meer naar de DR? Of denk je dat had in NL of Belgie ook kunnen gebeuren?

Over het verhaal van an:
    Tja spannende verhalen van an. 1 ervan heeft ze zelf gezien. D

12. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    motoconchos,

zijn interdaad onbetrouwbaar,toch kun je zeker tot je vriend houden.In Sosua had ik ze niet nodig,maar in puerto plata en cabarete maakte ik er veel gebruik van en leerde ik ze ook wat kennen.Deze jongens of straatboy's zien alles weten alles en willen gerust je bodygard zijn als je zich niet veilig voelt in sommigen buurten(als je ze maar betaald).De meeste hoertjes of dames van plezier hebben meestal een vaste vriend voor hun veiligheid).Natuurlijk zijn er vele hoertjes corrupt en proberen hun klant in het ooitje te nemen(af gelegen hoteltje zo doende kan je na de daad met haar wel eens overvallen worden.Zo dus opgepast voor alles en iedereen.)In cabarete kennen ze elke toerist die het nachtleven in gaat,ik ben er zelf eens van verrast geweest.Gelukkig ben ik zelf nog nooit iets ergs tegen gekomen.

13. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sommige hoertjes gooien een slaapmiddel in je drankje.
    Daarna word je beroofd.
    Laat dus nooit je drankje alleen.

Er zijn ook heren die gaan voor het liefdesspel onder de douche.
    Maar vergeten dan hun broek met daarin de portemonnee mee te nemen in de doucheruimte.
    Als ze klaar zijn met douchen is hoertje en portemonnee weg

14. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dre Broeders,

interdaad,in mei zat ik nog in een afgesloten appartemente complex en een canadees die er voor 3 maanden was had een hoertje mee genomen(een jong prachtig ding)en deze had iets in zijn drank gedaan,alles wat waardevol was laptop en geld was weg).Ik moet zelf zeggen dat hij serieus pech heeft gehad,want iedere avond is daar normaal een vaste bewaker.Deze had toen één vrije avond en gewoonlijk moet je dan bij hem het paspoort van onbekende personen afgeven.Hoe jonger de hoertjes hoe gevaarlijker voor je zelf,je bent als man vlug verleid en je verstand staat soms op nul en achteraf komt de miserie.Zo dus bij deze gewaarschuwd.

15. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Oostenrijker, die hier ook al jaren komt in Juan Dolio, kwam een meisje tegen op het strand.
    Hij nam haar mee op zijn kamer.
    Zij zou eten voor hem klaar maken.
    Ondertussen deed zij een of ander vergif in zijn drankje en hij viel bewusteloos neer en brak daarbij zijn neus.
    Heel de kamer zat onder het bloed.
    Hij heeft zo twee dagen bewusteloos in de kamer gelegen, totdat zijn Dominicaanse vriendin hem vond.
    Veel geld en bezittingen waren verdwenen.
    Ondanks het feit, dat hij het land kent na zoveel bezoeken, trapt hij er toch nog in.

16. jp@hotmail.com

jp@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    28 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik de eerste keer een meisie meenam op mijn kamer, ben ik de hele nacht wakker gebleven. Ik wist niet of ik haar kon vertrouwen en riskeerde het niet om in slaap te vallen. Je weet nooit wat ze gaan doen. Ik deed wel alsof ik sliep. De sleutel van mijn kluisje had ik netjes verstopt, maar die meiden zijn vindingrijk.Om haar te testen had ik ook wat kleingeld zogezegd laten rondslingeren, maar ik wist op de peso hoeveel geld er lag. En ik moet zeggen, ze bleef de gehele nacht rustig slapen -behoudens plaspauzes- en er was niets van het geld verdwenen. Toen wist ik dat ik haar kon vertrouwen. De volgende nacht sliepen we samen als twee roosjes. Natuurlijk bleef ik wel mijn belangrijke spullen in het kluisje stoppen en sleutel verbergen. Voorzichtigheid blijft de boodschap. Ze bereidde verschillende malen het middagmaal. Een gouden meisje die ik in oktober terug zal zien.

17. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Joeri,

de feiten die hierboven zijn aangehaald en waarmee we andere forum lezers willen van verwittegen voor toch op te passen.Ik zelf die in begin een bleuke was op de D.R. stond versteld wat er allemaal kon gebeuren daar ginder.Vermits ik in de dag een zonneklopper was en s'avonds een uit gaans type was,was er zeker geen gebrek aan knappe meiden al daar,je moest niets vragen ze kwamen van zelf.
    Zo doende dat je vlug verleid was en als je één intressant vond dan ging ik er heel mijn vakantie mee(wat me soms wel wat geld kosten).
    één keer ben ik eens bijna mijn pinkaart kwijt gespeeld aan een meid die ik heel de week al kende,en gelukkig was ik allert en had ik ze vlug terug.Nu zelf heb ik een meisje (20)vorig jaar in NOV. leren kennen ze was 3 weken bij mij in mei ook lief en zacht
    en zo verliefd als wat op mij???? en weldra ben ik er weer 25/08 maar weer is het zo dat ze me ook veel geld kost.Ik heb een appartement gehuurd in P.Plata,meubels e.a. zaken gekocht(valies met kleding en huishoudspullen)en voor de rest leeft ze op mijn kosten.Ik moet je wel zeggen dat de meubels op mijn naam staan,oke sommige zullen zeggen goed zot(misschien wel)maar vermits ik toch 4x maal per jaar naar toe te gaan woon ik bij haar(geen extra kosten).Zo dus als er gevoelens zijn voor elkaar dan help je haar toch en hangt ze ook van jou af.De toekomst zal het uitwijzen of ik er al of niet goed aan gedaan heb.Maar ik die zelf geen tiener meer is voelt zich wel 20 jaar jonger.

18. jp@hotmail.com

jp@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    28 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Francesco,

Dat meisje ken ik pas een week, heb ze leren kennen in mei. Eens ik terug in België belt ze me voordurend op en maar smsen (meestal bij ons s'nachts). In oktober ga ik terug, maar vrees wel een beetje dat ze teveel van mij verwacht. Ik wil mij niet volledig aan haar binden en wil nog andere mensen leren kennen. Ze is heel jaloers van aard. Voordurend zeggen dat je niet met andere vrouwen mag spreken. In ieder geval, ik verblijf in een hotel gerund door europeanen en voel me er wel veilig, maar ik let wel op mijn tellen. Dat verhaal van samen iets gaan eten en op een afgelegen plaatsje overvallen worden....Dat zal ik in ieder geval proberen te vermijden. In straten waar wat beweging is, denk ik wel dat je veilig bent. En ik probeer vooral s'avonds motoconcho's te nemen, denk wel dat dat veiliger is dan te voet in het donker naar het hotel te gaan.

19. j.h1

j.h1 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Francesco.

Ik ben net 2 weken terug van de Dr.
    Had ook een meisje meegenomen naar mijn hotelkamer. Daar een uur lang heerlijke sex gehad, toen zei ze na dat uur, dat ze even naar huis terug ging om het geld naar haar kinderen te brengen. Die konden dan de volgende dag eten kopen. Toen dacht ik nou ik wordt hier mooi genaaid, die komt nooit meer terug.Ik zat in Cabarete en zij woonde in sosua en zei dat ze binnen 30 minuten terug was. Na 1 uur gewacht te hebben was ze nog steeds niet terug, ik denk, ik wacht nog 30 minuten en dan ga ik slapen. Zo gezegd zo gedaan, ik lig nog geen 5 minuten in bed wordt er op de deur geklopt, staat ze daar voor de deur met haar weekendtas en tandenborstel etc. Dus deze was wel te vertrouwen, heb daarna nog enkele leuke nachten met haar gehad. Ga over 6 maanden terug naar dit mooie land, en ga haar proberen te vinden. Zo zie je maar weer dat niet iedereeen hier slecht is.

20. francois.eriksen

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    John,

jij hebt in je twee weken je genoegens gehad en gelukkig was ze ook nog te vertrouwen.Wat wij alleen willen verklaren is aan elke vrijgezel om op te passen hoe lief en hoe schattig ze ook mogen zijn vertrouw ze niet(moet je natuurlijk ook niet laten zien dat je ze niet vertrouwd).In mijn ogen geef je hier een verklaring af en heb je toch niet alles gezegd(hoeft ook niet),bv.wat heb je aan haar uitgegeven(hotel/eten/uitgaan en cach geld bv..Je schrijft in je laatste regels,over zes maanden ga ik terug en dan probeer ik haar terug te vinden,dit is de grootste fout dat je kunt maken,laat zij u vinden.Een meid die wat voor je over heeft laat je niet meer los.In zes maanden tijd heeft ze er al 20 andere gehad of wat dacht je.Ze moet toch overleven en haar kinderen en familie je valt zo ten prooi.
    Beste ik kan er van mee spreken,ik zeg niet dat deze meisjes slecht zijn maar wel op geld uit en jij op gezelschap en vermaak.Ik zelf
    ga veel uit in Sosua en je ziet veel meer gebeuren dan in Cabarete.Ik zelf heb een vaste jonge vriendin al daar,die ik volledig
    onderhoud(appartement,school en eten o.a.),heeft me al wat gekost.Probeer er dan ook 3 à 4x naar toe te gaan,daarom zijn vluchtprijzen voor mij belangrijk.Maar weet je die meiden daar hebben daar geen enkel benul van wat je ze geeft,wanneer ik wekelijks met haar telefonisch bel dan vraagt ze kan je dit en dit de volgende maal mee brengen(betreft kleding,sieraden,parfum)wat je ook geld kost.
    Ik zelf heb uitgerekend wat haar maandelijkse kosten zijn en dat betaal ik graag voor haar
    maar ook niet meer,komen ze soms toch met smoezen af dat ze ziek zijn medicatie nodig hebben en dergelijke.(en dit is alleen omdat ze andere familieleden er mee willen helpen.
    In augustus/sept. was ik er nog voor haar met 20 kilo bagage alleen voor haar en de voor laatste dag van mijn vakantie gaf ik een afscheidfeestje voor haar en familie in p.Plata en tijdens het feestje na een uurtje tafelen kwam er een gezin(7) bijzitten die ik van toete en blazen kenden maar wel zij en haar ouders(vrienden)kwamen verder de reststanden op eten zonder dat er overleg met me was wat het tafelen plotseling een meer kost werd voor me(vooral bijkomende drank),moest ik er maar bijnemen.
    Dank zij de eigenaars van het restaurant die ik goed kende viel het dan nog goed mee.Dat is daar allemaal de normaalste zaak.Je geeft s'morgens duizend pesos en een dag later wordt er weer geld gevraagt en dan zeg je neen of je vraagt uitleg,en dan hebben ze één of ander excuus.

Deel Deze Pagina