Criminaliteit

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door T van Roode, 27 sep 2006.

1. j.h1

j.h1 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco,

Het heeft inderdaad aardig wat poen gekost, maar dat is verder niet van belang. Je hebt gelijk ze kunnen lullen als brugman, want ze hebben allemaal wel een kindje, een zieke oma o.i.d.
    Je moet zeer zeker op je hoede blijven, maarja die verliefheid he.
    Als vakantieganger uit europa zien zij jou toch als een lopende geldautomaat.

2. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    John,

no dinero no sex

3. toenders

toenders New Member

Lid geworden:
    27 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de D.R. ook helemaal niet gevaarlijk.
    Ik ben op veel plaatsen op de wereld geweest en vond Sosua en Puerto Plata absoluut niet onveilig.Is volgens mij ook erg hoe je jezelf opsteld. Ga daar niet met sieraden,dure horloges zichtbaar teveel geld rondlopen en je zult er weinig tot niets vervelends meemaken.Ga daar niet de bange gringo uithangen,dan vraag je erom

4. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ronny,

je hebt misschien zelfs nog niets mee gemaakt en vele andere ook niet en interdaad je moet daar niet de rijke toerist uithangen.En overdag zal er ook niet veel gebeuren.Maar vermits ik nu in Puerto Plata verblijf raad men mij toch aan als blanke niet alleen over straat te gaan(avonds)en dit komt aanraden komt niet van blanken maar wel van de eigen bevolking.Zo dus zal ik het ook niet zoeken.

5. toenders

toenders New Member

Lid geworden:
    27 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Francisco,natuurlijk moet je niet sávonds in de favelhas gaan rondbanjeren als gringo

6. jc800alfa@gmail.com

jc800alfa@gmail.com New Member

Lid geworden:
    16 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    John en Francesco, ik heb afgesproken met een vrouw die ik vorige keer leerde kennen om samen twee weken te verblijven in een ressort, zonder nieuwgierig te zijn, John, wat bedoel je met veel geld? Spreek je dan een globaal bedrag af of geef je ze iets elke dag? Ik weet niet hoeveel of wat ze precies wil...

7. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Marco,

alle Marco als je ginder in een resort verblijft heb je waarschijnlijk voor je zelf geboekt.Dan gaat je uit bar of dergelijke en je leert iemand kennen je drinkt wat en je neemt ze mee naar je hotelkamer of ergens anders ze vragen je 2000pesos voor een uuurtje en misschien vinden ze je aardig en blijven ze de hele nacht,hotelkamer moet ook betaald worden.Je spreekt verder af want je bent daar voor een tijdje op vakantie zodus slapen eten en drinken en misschien gaan winkelen kost je geld of niet soms of dacht je dat deze dames het voor niets doen.Daarom hoef je haar nog niet telkens 2000 pesos te geven.
    Als jij Marco met haar voor twee weken naar een resort gaat betaal je toch haar verblijf of niet en al wat je doet er buiten.Ze zal dan nog waarschijnlijk een som van je krijgen
    voor bewezen diensten of niet soms?.
    Ik vraag me af je leerde de vorige keer iemand kennen,heb je ze dan niets betaald ???
    En ze bevalt u en je zegd de volgende keer mag je twee weken bij mij op resort verblijven
    dan betaal je toch deze kosten en al de andere dinges die je gaat doen.

8. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, Marco dit heet nu leven van het tourisme... In buurland Haïti is geen tourisme dus komt men massaal naar de D.R. om daar tegen een voordeliger prijs toch iets uit de pot mee te graaien. Je begrijpt dat de economie in de D.R. niet kan draaien op die paar bananen die je je tussen de middag in de supermercado aanschaft! In barretjes of winkeltjes verdienen de dametjes zo'n € 100.= á € 120.= per maand (!!!!)ook het personeel in de hotelletjes....Dat men veel (zie het uurloon hierboven) voor de (bij)veriensten vraagt is te begrijpen. Of je dat ook betaalt is een tweede. Wat daarnaast nog (mogelijk) brutaalweg van je gestolen wordt, is een derde!
    Een wereldwijd probleem in derdewereldlanden... Triest dat men geen andere mogelijkheid ziet om in het levensonderhoud te voorzien triest is het ook als je leest dat zo'n land van "het tourisme" leeft. Temeer daar wij allemaal weten wat dit inhoudt.....

9. j.h1

j.h1 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Marco.

De dame koste mij 40 dollar per nacht.
    Dan moet je nog hotelkamer huren is ook zo rond de 40 dollar, tenzij je haar in je hotelkamer in het resort wilt laten verblijven, dit kost zo rond de 100 dollar per nacht.
    Verder ga je overdag wel wat eten en drinken en je gaat een keer boodschapen doen, dit hoeft echter niet al te veel te kosten.
    Zo loopt het bedrag toch aardig op.
    En als je boodschapen gaat doen, dan willen ze dit nog erbij en dat er nog bij, daar kun je zelf de rem op trekken.

10. Peter Pan

Peter Pan New Member

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    levensgevaarlijk! om de haverklap wordt er iemand op beestachtige wijze vermoord, lees maar na op google: murder in dominican republic het zijn gewoon jackhalsen die scheermes figuren met hun tatouages en gouden kettingen om de nek, in de Bijlmer in Amsterdam kom je ze ook tegen, kan je beter naar op vacantie gaan als het daar mis loopt heb je tenminste de nederlandse politie bij de hand; in souza leggen ze een zakje cocaine op je toilet en roepen de politie; dan word je gearresteerd en ben je niet jarig

11. cees

cees New Member

Lid geworden:
    12 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Peter, Peter, Peter. Ik geef je maar een raad. Nooit naar de Dom.Rep. gaan. Voor dat je het weet ben je het haasje. Kom op knul....wakker worden en geniet.

12. hans.derieuw

hans.derieuw New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen mensen toch denk eens na. Waar worden de mensen neergestoken en waar zijn de meeste moorden...toch wel in Belgie zeker...ik voel mij veiliger op de dominicaanse dan in mijn eigen land. Denk daar maar eens over na Europeanen.....

13. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hans,

ik kan aannemen dat je een antwoord geeft op artiest Peter Pan maar dat je ons Belgenland gaat vergelijken met de D.R.vind ik dan weer straf.Waarschijnlijk weet je dan niet wat in onze omringende landen gebeurd.In alle landen zijn er buurten waar je beter weg blijft en waar al iets gebeurd en dat zal op de D.R.net het zelfde zijn.En wie zijn het die ons Belgenland onveilig maken juist de vele vreemde vogels die de laatste 20 jaar in ons land zijn neergestreken waaronde ook dominicanen.

14. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Centraal-Amerika lijdt steeds zwaarder onder misdaad
    DeWereld Morgen.be, 2011-03-11 16:13:00
    De Centraal-Amerikaanse regeringsleiders en VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon houden volgende woensdag (16 maart) een top in Guatemala-Stad. Veiligheid zal de agenda domineren, zeggen experts: de regio heeft steeds zwaarder te lijden onder drugshandel en georganiseerde misdaad. De top komt er enkele dagen voordat de Amerikaanse president Obama een bezoek brengt aan El Salvador. Initiatiefnemer voor de top is de Guatemalteekse president Alvaro Colom.

15. Dre Broeders

Dre Broeders New Member

Lid geworden:
    26 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu 20 moorden in de laatste 10 dagen .

16. manuvdn

manuvdn New Member

Lid geworden:
    11 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kuis daar zorap mogelijl je " schop " af .
    Want deze die zich roeren pikken ze er rap uit !

17. ashleyVL

ashleyVL New Member

Lid geworden:
    18 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal ik zal me eerst even voorstellen , Ik ben Ashley en ik ben een reis naar dominicaanse republiek aan het organiseren. Dit is niet m'n eerste keer in dominicaanse republiek ik ben hier al 8 keer geweest. Dit zal wel de eerste keer zijn zonder ouders of vrienden. De reis gaat naar Santo Domingo waar ik ook niet eerder ben geweest. Nu lees ik hier jullie verhalen en zelf ben ik ook in Punta cana buiten het resort geweest als meisje en er was niks aan de hand natuurlijk.Maar hoe zit dat in Santo Domingo kan iemand me hier iets over vertellen?

groetjes ashley

18. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Ashley,

mail me prive op knus1@hotmail.com zodat ik ej alles kan vertellen wat je wilt weten...

groetjes J.

Deel Deze Pagina