cursus nederlands in Cebu

Discussie in 'Filippijnen' gestart door smitfrc, 25 nov 2008.

1. smitfrc

smitfrc New Member

Lid geworden:
    28 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of mijn a.s. vrouw een taalcursus nederlands kan krijgen? Wellicht iemand die in Cebu woont en goed Nederlands spreekt? Het moet gericht zijn op inburgering. Ik weet dat er een instituur is in Manila..maar dat is niet te doen. Komende meimaand gaan we trouwen in Cebu en willen rond oktober 2009 ee MVV aanvragen. Wieeeeeeeeee ohhhhh wie. Uiteraard vergoeden we de kosten. Met googlen kom ik niet verder, heeeelllllppp!! Ik neem zowiezo materiaal mee in mei voor haar.

2. kees kwakernaak

kees kwakernaak New Member

Lid geworden:
    29 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste frank, ik wil je nog niet al te blij maken maar mogelijk ken ik iemand in Dumaquette (ca. 130km van Cebu) waneer ik ihier meer over weet bericht ik je.

3. smitfrc

smitfrc New Member

Lid geworden:
    28 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kees, dat zou mooi zijn. ALsje wat meer weet bericht me dan op mn email Gentle_46@yahoo.com

bedankt alvast!

4. guusvandermije@yahoo.com

Lid geworden:
    13 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    In Bay Bay Leyte starten ze ook een curcus Nederlanse taal die gericht is op de inburgerings examen die jou vriendin moet afleggen..

5. harun12

harun12 New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ..... IEDERE VROUW ook NEDERLANDSE gaat achter een man aan voor het geld, de status en als je een goede baan hebt, alleen ben je bij een nederlandse vrouw nog sneller ingewisseld want die hebben hun eigen inkomen, vandaar het hoge aantal echtscheidingen, een ware fipippijnse moslima zal niet van je scheiden denk daar maar eens over na!

6. perly oudevoshaar

perly oudevoshaar New Member

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom dat zo speciaal een filippijnese moslima moet zijn weet ik niet.
    ben zelf al bijna 10 jaar gehuwd met een filipina , en ik moet je er eerlijk bij vertellen dat mij dit prima bevalt, in iedergaval veel beter dan die hollandse soepkip waar ik voorheen 20 jaar mee getrouwd was. weet nog niet goed hoe ik dit heb vol gehouden.
    de filipina heeft dan ook veel meer normen en waarden dan de meeste hollandse vrouwen.een uitzondering natuurlijk daar gelaten.
    als je al begint met [kanker op met die filippijnse vrouwen] dan vraag ik mij eingelijk af in hoe vere jij daar dan ervaring mee hebt.ben er ziek van geworden [kanker] of beste onbekende gast draag je de naam wilders.in ieder geval is je iq niet al te hoog , sorry.
    maar leg het hier eens even uit vriend.
    ----------------------------------------------

IEDERE VROUW OOK NEDERLANDSE GAAT ACHTER EEN MAN AAN VOOR HET GELD.
    ik zal niet ontkennen dat je voor een klein deel wel gelijk hebt,
    dus dit betekend dat alle moslima het alleen voor de poen doen , wel een lekere vrouw heb jij dan.
    weer iets geleerd, ik wist dit nog niet van de moslima,s. zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren. ben wel blij dat ik geen moslima heb, mijn vrouw steekt dan toch wel iets anders in elkaar.

jan........

7. harun12

harun12 New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste MIJN VROUW zegt uit echte liefde met mij getrouwd te zijn, maar ik ben 800 keer zo rijk als haar, dus neem ik het haar niet zo kwalijk als ze hier over liegt, want ik moet mij van harte bij je aansluiten wat je tweede punt betreft: ook ik ben 16 jaar getrouwd geweest met een hollandse THEEMUTS en ik weet wel waarom ik niet van haar gescheiden ben, mijn geloof, uiteindelijk heeft ze zelf de biezen gepakt want ze vond het huwelijk niet zo leuk meer en het was uit de mode in de jaren 80! (zo zie je maar, ook hollandse theemutsen hebben wel degelijk normen en waarden) Overigens was de scheiding 1 van mijn gelukkigste dagen en is mijn Filippina 800X beter dan die theemuts! SEXY lief, aardig geduldig geen bitch, begripvol, zorgzaam, niet vet, familielievend, wijs, actief en ondernemend, zelfredzaam, eigen inkomen en zaak, etc etc, etc! Zelfs als ze om het geld met mij gaat, GRAAG, ik zou ook niet weten waar ik anders mijn geld aan uit moet geven, misschien nog een grotere auto?

8. harun12

harun12 New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    NEDERLANDSE LES VOOR ....
    "Die....Paspoort" moet zijn: "Die gaan alleen mee met je voor het geld en je neukt hen in ruil voor een paspoort!"
    Kom eens gezellig mee met een inburgeringscursus, nu wij allochtonen verplicht NL moeten spreken verwachten wij ook correct NL van NL ers! En vooral van de afdeling VERDONK!

9. Perche

Perche New Member

Lid geworden:
    2 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    goedemorgen Frank,

Zag dat je mooie planning hebt, maar hou rekening mee dat je optijd het examen aanvraagt. Daar kan enige tijd overheen gaan.
    Iedergeval suc6

Ajo

10. d.o.d.joe

d.o.d.joe New Member

Lid geworden:
    4 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij helpen, ik ben op dit moment op bezoek bij mijn vriendin op de philipijnen in cavite city, en heb overal al geprobeerd om informatie te verkrijgen om ze naar nederland te laten komen, want ik ben het gereis beu, en kost me een fortuin.
    ik krijg alleen info over tijdelijke visum, maar dat is de bedoeling niet.
    mail me op me adres aub want ik snap er niks meer van, d.o.d.joe@hotmail.com

11. perly oudevoshaar

perly oudevoshaar New Member

Lid geworden:
    1 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ha die joe.

www.ind verblijfwijser.nl
    als de link niet werkt gewoon op Google intoetsen.

hier staat alles op wat je weten moet.

jan.........

12. fvanbasten

fvanbasten New Member

Lid geworden:
    28 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet hoe lang het gaat duren voordat ik mijn Filipijnse vrouw in Nederland kan krijgen
    ik ben begin september met haar getrouwd op de Filipijnen

13. pijoe

pijoe New Member

Lid geworden:
    28 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het antwoord NIET wil weten. (2 jaar is snel)

14. electriphil

electriphil New Member

Lid geworden:
    14 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    NAV EEN TIP VAN EEN NEDERLANDER DIE OOK OP HET EILAND CEBU WOONT EN MIJ VERTELDE DAT VEEL MENSEN OP ZOEK ZIJN GEVRAAGD HEEFT OF IK HET LEUK VIND NOG WAT LES TE GEVEN.
    Mogelijk kan ik bovenstaande mensen helpen.
    Ongeveer eind november ga ik wonen in de omgeving van Cebu en ik ben een docent NT2 (= een leraar die inburgerings-en taalcursussen geeft en examens maakt, oa. het basisinburgerings examen (in het buitenland) en het nog in te voeren schriftelijke basisexamen.) op een ROC, dit jaar mag ik op sabattical. Nu is het zeker niet mijn bedoeling om een volledig taleninsttituut te beginnen, maar ik zou wel enkele mensen individueel of in kleine groepen tegen een redelijke vergoeding willen klaarstomen voor het inburgeringsexamen buitenland. Overigens spreekt mijn vrouw Cebuano, Tagalog / (Philipinno) en Awa Awa en kan mij hier event. bij helpen als uw geliefde Engels wat minder vloeiend spreekt, of niet kan lezen.. Heeft u intresse mail dan naar het adres van mijn vrouw amy_romanellios@yahoo.com
    Overigen ben ik IBV alle methodes (=lesboeken) wat de NT2 (Nederlandse) les A- (inburgering in het buitenland) aangaat, het maken van kopien is mogelijk of de referent / partner in NL zou in NL de methodes moeten aanschaffen. les op locatie in in overleg bespreekbaar.

15. g.mears

g.mears New Member

Lid geworden:
    26 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    is het opsturen van boeken per post naar Manilla geen optie dan? ik bedoel je koopt de boeken in Rotterdam (ik woon zelf in Brasschaat (B)En je stuurt de boeken met den post op naar de Filipijnen, dat kost zo een 25 euro's geloof ik.

16. inburgeringsleraarcebu

Lid geworden:
    12 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    opsturen per post van lesmaterialen of zelfs brieven naar de filipijnen is zeer af te raden, zo heb ik al 3x boeken opgestuurd, waarvan 2x zelfs geregistreerd/aangetekend, alle pakjes waren verdwenen. Ook brieven komen niet aan, zo zijn er veel brieven van kennissen verdwenen volgens hun zeggen en ook de pinoy ter plekke vertellen dit dus ik geloof hen. Het beste is dus of zelf spullen meenemen of aan iemand meegeven die naar de PI afreist.

17. inburgeringsleraarcebu

Lid geworden:
    12 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Op veler verzoek heb ik een apart mailadres aangemaakt, mensen die op zoek zijn naar een cursus nederlands hoeven niet meer via het mailadres van mijn vrouw te mailen (dit kwam doordat ik overhoop lag met de ict afdeling op het ROC, ik maakte mijn mailbox nooit leeg.)Mijn nieuwe mail luidt nu: inburgeringsleraarcebu@gmail.com
    -
    - Voor de duidelijkheid, ik bied vooral stoomcursussen aan om partners van nederlanders en belgen voor te bereiden op het inburgeringsexamen op de nederlandse ambassade, of het toelatingsinterview op de Belgische ambassade CQ consulaat.
    - Langdurige cursussen bied ik in eerste instantie niet aan, dit omdat inburgerinspartners heel goed zelf de stof kunnen bestuderen, de methodes zijn keigoed en dat bespaart de referenten heel veel kosten, een filippina/o is al duur genoeg immers!
    - In overleg kan ik wel een introductiecursus aanbieden waarna de filippina/o zelfstandig verder kan.
    TEN SLOTTE ik doe dit vooral bij wijze van hobby en bied de cursus aan tegen kostprijs en als leraar hoef ik er zeker aan te verdienen.Daarentegen neem ik dan wel de vrijheid om individueel te werken of in kleine groepjes, ik heb in NL al genoeg productie gedraaid in veel te grote klassen!

18. g.mears

g.mears New Member

Lid geworden:
    26 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De post is inderdaad niet te vertrouwen daar ben ik ook inmiddels achter, rest dan nog een probleem, ik ken niemand die op korte termijn naar de pillis afreist! ga zelf ook ff niet, wat kan ik doen?

19. koos kras

koos kras New Member

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Via google.nl ben ik er achtergekomen dat je in nederland via intertaal voor 1100 euro een cursus nederlands kunt doen, 840 eur. en 250 euro inschrijfgeld, nu moet mijn vrouw nog inburgeren maar ik vind dit erg duur. Verder weet ik dat men in Manila ook cursussen aanbied voor dezelfde prijzen, ook dat vind ik te duur. Mijn vraag weet iemand nog een andere cursus in Nederland, het lijkt mij het meest prettig om in nederland mijn vrouw de taal te laten leren, dan leert ze hier ook mensen kennen etc.

20. koos kras

koos kras New Member

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens dat van het inschrijfgeld 250 euro verzwijgen ze altijd en je moet dan ook nog boeken kopen, ook ongeveer 150 euro uehhh!

Deel Deze Pagina