cursus nederlands in Cebu

Discussie in 'Filippijnen' gestart door smitfrc, 25 nov 2008.

1. ad merda

ad merda New Member

Lid geworden:
    31 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Manilla is momenteel ernstig overstroom, daar heeft men de komende weken wel wat anders aan het hoofd dan inburgerinscursussen!
    Het is cinisch maar waar maar op Cebu heerst momenteel een ernstig watertekort, bij mijn vrouw kwam er 2 dagen wit water uit de kraan.gelukkig is er nu weer voldoende water voor de komende maanden. Overigens heb ik nog een vraag aan de inburgerinsleraar in cebu heb je ook een telefoonnummer?

2. r.beumer

r.beumer New Member

Lid geworden:
    11 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo weet er iemand waar en hoe het inburgeringsexamen aan te vragen?

3. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    probereer het eens te vragen aan inburgeringsleraarcebu@gmail.com hij heeft mij ook goed geholpen. ANDERS GEWOON GOEDKOOP VLIEGEN NAAR MANILA helaas meestal met die boeven van www.cebupacificair.com en op bezoek gaan bij de nederlandse ambassade in makati / manila

4. janstaander

janstaander New Member

Lid geworden:
    21 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wat bedoel je met de boeven van cebupacific ?
    ik begrijp je commentaar niet zo goed, ik vlieg al vele jaren met deze maatschappij naar alle plaatsen in de filipijnen en naar HKong en Macau, niks geen klachten, tja je moet je eigen eten meenemen....

5. fakoens

fakoens New Member

Lid geworden:
    21 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je boeken hebt dan heb ik wel een plaatsje voor je om nederlands te leren, in San Pablo City, provincie Laguna, 80 km ten zuiden van Manila....

6. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi jan, helaas woon ik hier in BXU en daar is cebupacific de enige die hier dagelijk vluchten uitvoert, helaas ben ik daarom gedwiongen om met hen te vliegen, dit ging jaren goed totdat het een keer mis ging, ik mijn aansluiting mistte en men bij cebupacifiair niets voor mij wilde doen, een keer mijn koffers kwijtmaakte, mij zwangere vrouw eerst toestond te vliegen en toen op het laatste moment toch weigerde (blijkbaar zat het vliegtuig vol), dergelijke zaken overkwam ook steeds vaker familieleden, kenissen, vrienden etc, (en je ziet het ook bijna dagelijks hier op ABS-CBN)zo vaak dat ik hen nu maar adviseer met pal te vliegen, goedkoop is duurkoop!

7. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, weet iemand hoe het momenteel zit met het inburgeringsexamen wanneer je stapelverliefd bent op een Filipinna en met haar getrouwd bent en haar naasr ons kouwe kikkerlandje wil halen?

8. RJF

RJF New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopkins,
    Mijn partner.. filipina is nu ruim 1 jaar in dt kouwe kikkerland .. en ja ik heb de hele procedure ook doorlopen ... ze is nu bezig met de verplichte inburgeringscursus in Ned. zal in november dit jaar examen gaan doen.
    Laat maar wat van je horen als je meer weten wil.. Groetjes, René

9. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb begrepen dat je op de filippijnen zelf je vrouw al nederlands moet laten leren, dat hebben we dus te danken aan de verdonken, fortuinen, wildersen en andere koebeesten! worden wij als nederlanders weer eens slachtoffer van onzxe gasten want ik las net in de krant dat de turken en marrokanen zonder inburgeringcursus naar nederland mogen komen omdat deze landen een verdrag hebben met de EU! wat een schrijnend onrecht!

10. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb begrepen dat je op de filippijnen zelf je vrouw al nederlands moet laten leren, dat hebben we dus te danken aan de verdonken, fortuinen, wildersen en andere koebeesten! worden wij als nederlanders weer eens slachtoffer van onzxe gasten want ik las net in de krant dat de turken en marrokanen zonder inburgeringcursus naar nederland mogen komen omdat deze landen een verdrag hebben met de EU! wat een schrijnend onrecht!

11. ruud reisiger

ruud reisiger New Member

Lid geworden:
    22 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je valt in herhaling hopkins!
    Het is inderdaad jammer dat onze gastarbeiders niet hoeven in te burgeren en veel lagere leges betalen voor hun visa. Zo moest ik voor het visum van mijn vrouw 850 euro betalen. En dan ook nog eens 700 euro voor het aanvragen voor het inburgeringsexamen op de Ambassade hier, 700 vraagt u? ja inderdaad, ze is 1 keer gezakt en dan moet je dus opnieuw betalen, dus 2 KEER 350 euro.

12. ruud reisiger

ruud reisiger New Member

Lid geworden:
    22 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Was het FF vergeten maar ik moet er bijzeggen dat de heer Boon, zo heet de inburgeringsleraar uit Cebu hier mij de tweede keer uitstekend geholpen heeft, zonder hem was mijn vrouw een derde keer gezakt, zeker nu ze de inburgeringseisen dubbel zo hoog hebben gelegd op de ambassade, ik geloof van 18 punten goed naar 42 punten goed; mag ik af zijn, dat had mij dan nog meer geld gekost. Gelukkig is ze nu in Rotterdam en moet ze pas over drie jaar op voor haat tweede toets. Iedereen veel succces met het inburgeren van de philippina's ze zijn het 1000% waard, en daarbij vergeleken is een paar 1000 euro niets! (zeg nou zelf waar vind je deze topvrouwen in ons eigen mooie land?

13. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste hopkins, het is inderdaad zo dat turkse en marrokaanse burgers geen inburgeringsexamen hoeven te doen, omdat ze volgens eu verdragen weer eens rechten hebben op allerlei uitspraken, ook eu ruimteburgers (dat is de eu + moldavie, belarus, oerkaine, georgie, moldavia, albanie en alle ex oorlogstaten en andere boevenstaten uit de balkandus, japan, de VS(die binnen 2 jaar failliet zijn)korea!, men spreekt er niet eens engels en japan, datr zijn wel engelssprekende beschaafde mensen. Je hebt gelijk wij zijn er weer eens het slachtoffer, de enige mensen die volgens mij nog moeten inburgeren zijn wij hier op de Filippijnen en Thailand waar het volledige ambasadepersoneel corrupt geworden.
    Waarom eigenlijk:
    - hier op de filippijnen spreekt men engels
    - men is hier westers en christelijk
    - men is hardwerken en heeft een westerse mentaliteit
    - men is hier zelfs hoger geschool en de scholen zijn hier ABSOLUUT beter dan in europa
    - de verpleegsters, ict mensen en scheepslui zijn hier TOP.
    - filippijnse vrouwen zijn zeer betrouwbaar en top, zeker als men dit vergelijkt met NL vrouwen!.
    - filippijnen en zeker de vrouwen zijn hier veel meer geemancipeerd, ze werken, krijgen kinderen en zijn hier zelfs president!
    - toch zijn filippijnen zeer sociaal en maatschappelijk betrokken en niet zo als de meeste migranten in NL sociaal onverschillig en
    alleen maar willen profiteren!
    kortom schandalig onrecht word ons hier aangedaan, mischien dat meneer GEERT VERKEERD hier wat aan kan doen?
    ==>. we hebben hier menteel een edelbare (Nederlandse rechter) als gast en ook zij spreekt van onredelijke onevenredigheid, ik ben benieuwd wie de puinhopen van PIM en VERDONK gaat rechtzetten!

14. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat het de staat alleen maar om het geld en bij onze gasten valt niets te halen en bij ons wel, zo zie je maar weer hoe je word gestraft als je jezelf keurig aan de regels houd, je belastingen netjes betaald. dan pakken ze je pensioen af of verlagen deze, moet je je scheel betalen om je eigen vrouw naar je eigen land te halen, alles moet je zelf uitzoeken en ze laten je gewoon verrekken!

15. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    net hoorde ik op de autoradio dat de regering nog snel de nieuwe wet inburgering er doorgejast heeft, per december 1 gaan de eisen voor het inburgeringsexamen heel erg omhoog en per maart volgend jaar schijnt er zelfs een schriftelijk examen te komen. op internet vind ik hierover niets, en niemand weet hier iets over wie kan mij hier mee verder helpen. btw ben net getrouwd in dumaquette en nu hoor ik deze onaangename verassing, ben net een week terug.

16. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    politiek ik snap er niets van we hebben niet eens een kabinet en er zijn nog nooit zoveel wetten aangenomen als deze vakantie, gaan die lui niet buiten hun boekje?

17. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet je de inburgeringsleraar vragen, heb trouwens al tijden niets meer van hem gehoord! moet je hem maar ff mailen, hij heeft mij ook goed geholpen, hoop dat zijn mail nog dezelfdeis: inburgeringsleraarcebu@gmail.com of inburgeringleraarcebu@gmail.com weet niet zeker of het met of zonder die s was maar gewoon beide proberen dan heb je atijd raak. lukt het niet dan ff mailen naar vlieghollander@hotmail.com veel suc-6

18. inburgerinsleraar

inburgerinsleraar New Member

Lid geworden:
    7 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    **Was mijn wachtwoord en inlognaam kwijt vandaar deze trage reactie!
    Hovenier heeft iid gelijk. Vanaf dit jaar december moeten de examinandi voor de TGN inburgeringtoets buitenland al aan A1 niveau voldoen en dat is 5x zo hoog als het huidige examen. De huidige boeken kunnen wel gebruikt blijven worden maar er moet gewoon veel meer vragen goed zijn. Daarom gebruik ik zelf al extra aanvullende boeken, dit omdat er van de examenvragen tegenwoordig 40 van de tachtig vragen goed beantwoord moeten zijn. Vanaf 11 maart 2011 gaat men ook een schriftelijke test invoeren, en dan wordt de TGN veel moeilijker. De examenkandidaten moeten dan gesproken woorden op kunnen schrijven. Hiervoor is nog geen oefenmateriaal voor op de markt en deze gaat de overheid ook niet ontwikkelen, dit omdat de methoden OP WEG en NAAR NEDERLAND te succesvol zijn geweest. Veel meer mensen dan de overheid had ingeschat, en dan met name analfabete mensen hebben de toets gehaald. De overheid wil het aantal geslaagden (in overheidstaal: importbruiden) flink reduceren en gaat geen methoden meer uitgeven. Sterker nog zij legt zelfs nu niet meer uit hoe dit schriftelijke examen eruit gaat zien.
    Dit laatste vertraagt de instroom van migranten weer met ca. 3 jaar want deze moeten eerst het eerste examen afwachten, en dan nog eens een jaar wachten op de drukkers op nieuwe boeken die zij maken op basis van dit examen, dan moeten de kandidaten het nog een jaar leren (eerst zonder leraar en als ze een keer zakken met leraar) en zie hier de instroom van migranten is weer met (minstens) 3 jaar vertraagd. De politiek kan nu weer schitterende statistiek (instroomcijfers) presenteren op het NOS journaal, de immigratie is dramatisch afgenomen, nieuw inburgeringexamen is een groot succes! En kan zo het opvolgende kabinet weer eens opzadelen met een onoplosbare erfenis cq. probleem, dat is meestal de sport in de politiek.
    Toch hoeft dit geen groot drama te zijn want men gaat natuurlijk de examens ontwikkelen en daarvoor worden docenten Nederlands NT2 (inburgeringleraren) ingehuurd die op hun beurt weer communiceren met collega’s dus binnen de kortst mogelijk tijd weten ook andere inburgeringdocenten dit.
    Ik zelf heb al een vermoeden hoe dit examen eruit gaat zien, want op het roc werkten we ook met soortgelijke examens en in principe kan men er niet veel aan veranderen, een goed houdbaar examen maken daar komt heel veel bij kijken en te veel veranderingen brengen grote risico’’s met zich mee. En uiteraard praten we hier over een land als Nederland waar alles zo goedkoop mogelijk moet zijn voor de overheid en je de burgers zoveel mogelijk moet laten betalen voor je diensten. (ook al hebben ze hierom niet gevraagd). Kortom, ik denk dus niet dat de overheid veel geld zal uitgeven om een volledig nieuw examen te gaan ontwikkelen, zeker niet in en tijd van bezuinigingen.

19. hopkins

hopkins New Member

Lid geworden:
    4 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Inburgeringsleraar, misschien is het goed dat je de mensen uitlegt dat je zelf absoluut niet achter het overheidsbeleid staat, anders krijgt de boodschapper de schuld! Vorig jaar vertelde je mij over een site waarop partners met een buitenlandse vrouw (of man of ''partner'')informatie kunnen uitwisselen, maar ik ben deze site kwijtgeraakt, net als je mailadres zou je mij even kunnen pm-men of een bericht alhier kunnen achterlaten met het url van dit forum?

20. inburgerinsleraar

inburgerinsleraar New Member

Lid geworden:
    7 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Hopkins, ik heb je gemaild en een pm gestuurd. Voor de forumgebruikers, met name die met een filippijnse partner, zou de volgende link erg interessant kunnen zijn namelijk: www.buitenlandsepartner.nl

wanneer ik de tijd vind zal ik een langer commentaar posten!

Deel Deze Pagina