De Inside Passage

Discussie in 'Canada' gestart door daanhenrichs, 8 feb 2008.

1. daanhenrichs

daanhenrichs New Member

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Einde mei is het zover, want dan gaan mijn vriendin en ik voor 4 weken Canada bezoeken met een camper.
    Voor ons is het de 1e keer dat we naar Canada gaan. Nu hebben wij ons oog laten vallen op de Inside Passage. Van verhalen en foto's moet dit bijna een must zijn om te doen.
    Ons plan is om van Port Hardy naar Prince Rupert te varen met BC Ferries.

Nu mijn vraag;
    Is BC Ferries de enige Ferrydienst die hieroverheen vaart.
    En hoe kan ik het beste deze reis boeken.

Ik lees graag de antwoorden van een doorgewinterde Canada ganger!!
    Groeten,

2. f.marquart

f.marquart New Member

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Daan,

Wij gaan dit jaar voor de 5de keer naar West Canada. In 2002 hebben we de Inside Passage gedaan, maar achteraf zou ik het niet weer doen. De boottocht duurt lang, is redelijk saai en vergt heel wat kilometers (om)rijden van of naar Prince Rupert.

Mijn tip is om wat langer te verblijven op Vancouver Island of de Rockies.

Meer hoogtepunten kun je op onze website vinden: http://home.planet.nl/~marqu042/

3. abadjura

abadjura New Member

Lid geworden:
    8 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Daan,

Ik sluit me aan bij Ferry. Die rit is zeker wel mooi, maar sinds je in mei gaat heb je kans op nat en mistig weer en dan ga jij niet veel kunnen zien tijdens die Inside Passage trip. Het is ook zo dat je deze trip op voorhand MOET reservern want de uitvaart is maar zoveel keren per week. En ja, BC Ferries zijn de enige ferries die de overvaart maken.

Zoals Ferry al aangeeft, de rit van Prince Rupert naar de Canadese Rockies is lang en ietsje minder interessant. Voor dit extra stuk van Port Hardy naar Prince Rupert en zo naar de Rockies kan je gerust 5 dagen tot 1 week in reistijd tellen.

Je kan misschien de Sunshine Coast doen vanaf Vancouver Island in plaats van de Inside Passage, daar is het net zo mooi.

Ik heb ook een reisroute online staan waar je misschien iets aan hebt: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html

Veel succes ermee!
    Groetjes,
    Ann (abadjura@gmail.com)

http://abadjura.myphotoalbum.com/

4. daanhenrichs

daanhenrichs New Member

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Ferry en Ann,
    Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie!
    Wat jullie vertellen over de lange 'saaie' rit hadden wij ook stiekem in gedachten.
    Daarnaast vaar je ook niet voor een appel en een ei mee met bc ferries...

Ann jij spreekt over de Sunshine Coast, dat klinkt ook wel lekker zomers, misschien dat we daar dan lekker blijven.
    Ferry, over de Rockies wil ik zowiezo rijden! Alleen al de foto's van alle reisverslagen die je op het internet kan inkijken, 1 woord GEWELDIG!

We gaan ons nu maar eens verdiepen in de Sunshine Coast en VI. Van horen zeggen moet het een gewlidig mooi eiland zijn.
    Nogmaals dank voor jullie reactie!
    Gr.

5. info@footprint-natureexplorations.ca

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Daan,

voor de Sunshine Coast mag je gerust kontakt met mij opnemen. Ik woon er (in Powell River) en run er een klein outdoor bedrijfje. Ik help je er graag op weg. Evenals op Vancouver Isalnd, waar wijzelf ook veel naartoe gaan.
    Een erg mooie kuststrook met erg veel leuke en mooie mogelijkheden. En 'sunshine' klopt ook, we kennen over het algemeen genomen erg goede zomers vanwege de ligging in de 'regenschaduw' van Vancouver Island.

Een goede keuze, prijs- en reistechnisch. Al ben ik zelf van mening dat de Inside- of Discovery Passage en meer noordelijk BC wel degelijk de moeite waard zijn (maar minder bekend bij het grotere publiek :))en je dus je reisinformatie mogelijk op een andere wijze moet verkrijgen.

Groetjes,

John
    info@footprint-natureexplorations.ca

6. walliededas@hetnet.nl

Lid geworden:
    26 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Daan,

Ik heb deze prachtige Noordelijke route al enige keren gereden(incl Inside Passage) en kan je wel de nodige tips geven als je wilt.

Groet,
    Wallie
    walliededas@hetnet.nl

7. daanhenrichs

daanhenrichs New Member

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi John en Wallie,

Als ik het goed begrijp adviseren jullie ons om de Inside Passage wél te nemen.
    Ok, het wordt ons er niet gemakkelijker op gemaakt door de goede info die we van jullie allemaal krijgen!! haha

In ieder geval zijn we wel van mening om VI beter te gaan ontdekken dan we op voorhand wilde doen, want het klinkt en ziet er allemaal wonder schoon uit!
    John, mooie site en ik zie gelijk met wie ik chat in dit forum.. (foto!!). Ik weet je nu te vinden, dus heb je misschien wel kans dat ik bij je op visite kom in juni!!

Wallie, alle informatie omtrent VI en de IP zijn van harte welkom en we zijn zeer geintresseerd in jou ervaring.

Beiden bedankt voor de reactie!
    Gr. Daan
    daanhenrichs@hotmail.com

8. sachl

sachl New Member

Lid geworden:
    25 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goed avond wij zijn Sach en Margot Jansen
    en willen volgend jaar mei en rondreis maken met en camper van 7,50 meter in west Cannada en ook de Inside Passage maar ben
    geschrokken van de prijs van 850 euroa
    kan dat kloppen.
    Mvrg Sach

9. Cor van Esveld

Cor van Esveld New Member

Lid geworden:
    22 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Sach, dat bedrag is afhankelijk met hoeveel personen je reist: zie de volgende website.
    http://www.bcferries.com/fares/Inside_Passage_Day_Cruise_2010.html
    maar die had je waarschijnlijk al gevonden.
    In jouw geval dus
    Camper (25 feet) is voor 20 feet $ 665,-
    voor elke foot meer 5 x $ 33,25 = $ 166,25
    2 volwassen = 2 x $ 170,- = $ 340,-
    Totaal $ 1171,25
    en dat is ± € 750,- en als er kinderen mee gaan natuurlijk nog duurder maar het is wel een oversteek van 15 uur en je rijdt niet met een bakfiets (grapje)
    In ieder geval veel plezier

Cor

10. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej Sach,
    BC ferries is inderdaad een heel dure rederij.
    Als ik het goed lees, maar wellicht heb ik het mis, reizen jullie met zijn tweëen. Dan zou je kunnen overwegen een kleinere camper te huren. Dat scheelt niet alleen op de prijs van de overtocht, maar ook in je benzineverbruik en, natuurlijk, in de huurprijs. Zeker als je kiest voor een truck-camper of camper-van, die ook in diesel-uitvoering zijn te huren. De prijs van benzine en diesel verschilt niet veel van elkaar in Canada, maar met een diesel rij je ca. 1 : 7/8 en met een camper op benzine(afhankelijk van de grootte) 1 : 3,5/4,5.
    In een 20 foot camper heb je binnen, gek genoeg, zelfs meer ruimte dan in een 25 foot camper. De extra ruimte in de 25f-camper wordt voornamelijk in beslag genomen door het extra bed, wat je helemaal niet nodig hebt, als je met zijn tweëen bent. Het cab-over bed(boven de cabine)is ruimer en slaapt prettiger dan het bed beneden. Het is wel handig om zo snel mogelijk even een molton hoeslaken te kopen bij b.v. Zeller of Walmart. Is warmer en wat comfortabeler slapen.
    Voor de overtocht zou je ook nog kunnen kiezen voor Port Hardy - Bella Coola, de zg. Discovery Passage (of andersom natuurlijk, al naar gelang jullie rij-richting). Deze overtocht is wat minder duur en slechts iets korter dan de Inside Passage, maar de beleving en uitzichten zijn identiek.
    Hoop dat je hier wat aan hebt en heb je nog (andere) vragen, laat het gerust weten.

Groet,
    Wallie.

11. Cor van Esveld

Cor van Esveld New Member

Lid geworden:
    22 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Sach
    Zoals Wallie reeds opgaf is de Discovery Passage is inderdaad zo'n € 250,- goedkoper met de gegevens zoals jij die opgaf, maar volgens mij begint de Discovery Passage pas in juni en vaart niet in mei zoals je opgaf te willen varen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

groetjes Cor

12. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook buiten de zomermaanden om kun je de Discovery Passage boeken. Kijk op bcferries.com bij Inside Passage Fall-Winter-Spring.
    Het leuke hiervan is, vinden wij, dat het dan geen aaneengesloten overtocht is, maar met één of twee tussenstops in b.v. Klemtu of Ocean Falls.

13. Sach Jansen

Sach Jansen New Member

Lid geworden:
    31 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Albast bedankt voor de informatie denkt dat het een goed alternatief is om naar Bella Coola
    te gaan lijkt mijn ook wel een mooi gebied
    we zijn wel aan het afwegen voor een camper van
    Nemen maar zijn wel aanmerkelijk duurder in huur

14. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Een camper huren is geen goedkope aangelegenheid, dat klopt.
    Het loont nu wel om rechtstreeks te boeken. Je betaalt dan immers niet in dure euro's, maar in veel goedkopere Canadese dollars.
    Een interessante site is b.v.:

www.fetchrvrental.ca

Hier vind je vele aanbiedingen van goede verhuurders als, Canadream, Go West, Traveland, Fraserway, etc.

Kom je op je zoektocht www.motorhomereservation.com tegen, zap dan snel door. Hier lopen meerdere aanklachten en aangiftes tegen i.v.m. oplichting.

15. sacha senten

sacha senten New Member

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Kan iemand ons vertellen of het raadzaam is een (binnen)hut te nemen op de inside passage. Ons reisburo vond dit een goed idee maar wij weten het niet en kosten zijn €69,00?

Groet S&S

16. walliededas

walliededas New Member

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij vonden het wel makkelijk, maar hebben pas ter plaatse beslist een hut te boeken, ook al omdat de weersverwachting(mist) niet zo gunstig was. In de mist is vijftien uur best een lange tijd en dan is het lekker om even ongestoord te kunnen slapen en/of te douchen. De meeste passagiers boeken geen hut, daarom zijn er in de regel altijd wel hutten over en die kan je dan in de terminal boeken en betalen. Ik zou dan wel een buiten-hut(+ $10) nemen, kun je in ieder geval zien of het weer opklaart.

Deel Deze Pagina