Diarree?

Discussie in 'Egypte' gestart door jopper00, 7 feb 2006.

1. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor van veel mensen dat ze diarree krijgen (lekker onderwerp trouwens...) in Egypte, zowel wanneer ze in Hurghada als Sharm el Sheikh zijn geweest. Is er iets van een medicijn tegen?

Hoe komt dit en wat kan ik hier tegen doen? Ik denk dat je hier niet vrolijk van wordt op vakantie.

Groetjes,
    Joost

2. Jos Gelad�

Jos Gelad� New Member

Lid geworden:
    9 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Joost
    Start enkele dagen op voorhand met
    Tarivid 400(breedsp.antibioticum dat
    vooral darmmicroben dood).
    Een tablet per dag en nemen tot een of twee dagen na je verblijf.
    Niet teveel rauwkost eten.
    Gegarandeerd geen problemen.Meeste problemen ontstaan door het leidingwater dat wordt gebruikt in de keuken en voor de afwas.
    Is volstrekt ondrinkbaar voor ons, zelfs niet gebruiken om tanden te poetsen.

3. joyce ramaker

joyce ramaker New Member

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    beste jos

hoe wil je mensen resident krijgen voor antibioticas krijgen

door ze dat te laten gebruiken als het niet nodig is

gewoon goed oppassen wat je eet en drinkt

joyce

4. Eagle

Eagle New Member

Lid geworden:
    29 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Joost,

Joyce heeft hardstikkel gelijk!! Als je te vaak antibiotica slikt werkt het niet meer als je ze eens echt nodig hebt.. Niet doen dus!! Uitkijken wat je eet en drinkt is voldoende, ik heb nog nooit last gehad. Verder kun je je laten inenten tegen buiktyphus, dat helpt ook al.. Kijk maar eens op www.lcr.nl wat je nodig hebt voor een reis naar Egypte.

5. christa_buining

christa_buining New Member

Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    als je het krijgt haal dan een kuurtje Antinal en je bent zo van de ellende af

6. elbert

elbert New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    antinal IS antibiotica by the way...

7. josgelade

josgelade New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben absoluut geen aanrader om preventief antibiotica te nemen maar
    voorkomen is beter dan genezen.
    Laat zeker in Egypte je vakantie niet vergallen door "Vloek van de Fharao" waar zeer vele toeristen mee te kampen hebben.
    Ik raad zeker een kuurtje Tarivid 400
    aan of de plaatselijke produkten Antinal of Drozatide.
    Kwestie van problemen te voorkomen zeker wanneer je op duikvakantie gaat.
    Duikers met diarree missen zeker drie
    a vier dagen duikplezier dat meestal
    vooraf moet geboekt en betaald worden.

8. Snorkelaar

Snorkelaar New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb (geluk bij een ongeluk kwam het ergste pas in Holland)een heftige dagenlange waterig diaree aan mijn vakantie in Sharm overgehouden ondanks de alle voorzorgen (alleen gekookt eten, geen ijs(-klontjes), alleen flessenwater, geen rauwkost). Ik ben nu begonnen met een Yakult en vifit kuurtje en dat helpt!

9. s.proost

s.proost New Member

Lid geworden:
    10 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    onze apotheker heeft ons proflora aangeraden.
    dit is een levende bacterie de je spijsverteringsstelsel wat beschermt.
    het zou pogen vreemde nieuwe bacteriën te neutraliseren.
    zwarte kool of norit is ook effectief bij diarree,let wel op met medicijnen, het neutraliseert alles, dus ook de anticonceptiepil.
    indien je toch de beschermt wil blijven,
    pil nemen, minstens 4 uur wachten, dan norit nemen.
    Dit zijn natuurlijke middelen, verwacht geen wonderen, let zowieso op!

10. s.proost

s.proost New Member

Lid geworden:
    10 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    we zijn net terug uit egypte, veel mensen van onze groep hebben diaree gehad van rauwkost.
    Zelf heb ik het me ook eens geriskeerd en ik had prijs, maar met 3 x 2 norits op een dag er, zonder veel ongemak op 1 dag vanaf.
    Idem voor mijn man.
    Blijkbaar een goed middeltje.

11. joni

joni New Member

Lid geworden:
    5 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hellow ..
    neem geen soep .. rauwkost .. en drink alleen verpakte (gesloten) water flesjes ..
    dan moet het lukken zondr .. gedoe
    groetjes

12. iwi8

iwi8 New Member

Lid geworden:
    22 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat alle nederlandse diarreeremmers maar thuis. Dit veroorzaakt meestal juist verstopping en dat is ook geen pretje!
    Onze tip is gewoon plaatselijk diarreeremmers, dat werkt als een paardenmiddel! En voor 2 euro's ben je klaar! Neem wel bouillon mee, zodat je voldoende zout binnenkrijgt. Dat houdt het vocht in je lichaam vast en voorkomt uitdroging. Heb al veel mensen aan een infuus zien liggen tijdens hun vakantie in Egypte.

13. Anjo

Anjo New Member

Lid geworden:
    26 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Besef je goed dat als je een diarree remmer neemt, je je darmflora (waar op dat moment al die fijne beestjes in zitten) stillegt.
    Dit heeft tot gevolg dat je klachten alleen maar toenemen.

Veel blijven drinken, alles fijn doorspoelen en evt ORS nemen.
    In nood een antibioticakuur nemen, niet preventief gaan nemen, daarvan word je resistent!!

14. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat de middeltjes als Imodium etc maar thuis want de bacterie die je in Egypte oploopt is hier resistent voor werd ons bij aankomst in Egypte meteen door onze Hostess verteld. Ook wij waren natuurlijk aan de beurt, we hebben bij de plaatselijke apotheek een middeltje hiervoor gehaald en het resutaat was dat je er binnen 1 a 2 dagen weer vanaf was. Pas ook op met ijs ik heb 2x een bakje ijs gehad en prompt was het raak. dus let op.

15. r.de.jong010

r.de.jong010 New Member

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ben net terug van een reisje Sharm el Sheikh.
    En natuurlijk de racekak zoals de meeste in ons hotel ondanks alle voorzorgsmaatregelen en plaatselijke medicijnen zoals de eerder vernoemde drotazide, de plaatselijke medicijnen hebben me wel van het lamlendige gevoel verlost, maar mijn darmen zijn nog steeds in de war en weten nog steeds niet wat ze met voedsel aanmoeten
    Ben na terugkomst maar na de huisarts gegaan en wacht nog op uitslag van een poepmonster.
    TIP!! kijk goed uit hoeveel je voor de plaatselijke medicijnen betaald, je wordt opgelicht waar je bij staat.
    op veel doosjes staat de prijs vermeld maar wordt door de apotheker van de doosjes afgekrast.
    Voor de rest een prima vakantieplaats, veel plezier gehad.

16. Geronda

Geronda New Member

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou inderdaad...wij zijn net terug uit Egypte (Hurghada) en onze darmen zijn hier ook helemaal van de kaart. Het begon al in Egypte en hadden toch rekening gehouden met wat we aten.De kinderen hebbens overigens geen last gekregen. Ook heeft één van de kinderen een klein ongelukje gehad in het zwembad en moest haar kin gehecht worden: 4 hechtingen. We kregen een antibiotica mee en een drankje wat achteraf gewoon paracetamol bleek te zijn. De rekening ? 205,00 euro en gelijk even afrekenen. We stonden er verstelt van, wat een afzetterij ! Denk er dus aan....

17. i.lonk.a

i.lonk.a New Member

Lid geworden:
    18 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik last heb van diaree ga ik daar naar de apotheek. Heb al eens immodium meegenomen vanuit Nederland maar het hielp niet. Sindsdien neem ik geen medicijnen mee mee. Ik ga daar naar de apotheek en als je daar een arts nodig hebt of je moet naar een ziekenhuis,kun je die kosten in nederland declareren bij je zorgverzekeraar. Tunesie en Egypte vallen onder Europa.

18. teus_venus

teus_venus New Member

Lid geworden:
    18 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar je vooral op moet letten is, dat je niet te koud drink, daar komen de meeste klachten van.Je komt uit een koud land en ga dan lekker in een warm land koud drinken, daar komen ook de meeste klachten van. Je moet trouwens water MET KOOLZUUR drinken of cola, dat is ook goed voor de bacterien. Dus GEEN gewoon mineraalwater drinken.

19. jacky2348

jacky2348 New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    in egypte koop je voor een paar euro ANTINAL bij de apotheek dat helpt het best, is een kuur dus wel afmaken!!!

20. fam.hovis

fam.hovis New Member

Lid geworden:
    22 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi joost

ik sluit me aan bij jacky is het zo alles in nederland medicijnen kan je thuis laten.Ik heb elke vacantie in egypte last van diaree,de rest van me gezin niet.Ik koop voor paar euro ANTINAL lekker slapen volgende ochtend eraf.Ik heb het idee,dat zoals druiven enz.dat ze dat niet met mineraalwater schoonmaken.dus ik heb daarna geen druiven meer gegeten geen last van gehad.

gr.marga

Deel Deze Pagina