Duiken op de Filippijnen

Discussie in 'Filippijnen' gestart door jopper00, 3 mei 2007.

1. jopper00

jopper00 New Member

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal! Wie kan mij iets meer vertellen over het duiken op de Filippijnen? Hoe is het zicht en de temperatuur, welke plek is het mooist om de te duiken, met welke duikschool heb je goede ervaringen?

Ik wil graag een duikvakantie die kant opmaken maar wil er nog even iets meer vanaf weten.

Bedankt alvast voor de genomen moeite!

2. mystic_moon

mystic_moon New Member

Lid geworden:
    19 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben 1 keer naar de Filipijnen geweest.
    Net terug eigenlijk... en ik mis 't !!!

Ik ging met Diving Philippines, www.divingphilippines.nl, op hun site staat ook meer informatie

3. ark van laer

ark van laer New Member

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ben juist enkele maandenterug uit de Filipijnen bekijk eens mijn reisverslag

http://www.duikforum.nl/reizen-algemeen/17851-reisverslag-filipijnen.html

wil je meeer info stuur mij maar een mail ldpraet@yahoo.com of kijk eens op hun website
    www.duikdefilipijnen.be

Mark

4. Maartten

Maartten New Member

Lid geworden:
    19 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het duiken in de Filippijnen is fantastisch. Erg onderschat naar mijn mening. Op sommige plaatsen overtreft het zelfs de mooiste plekken op aarde. ga naar Apo Island. Een beschermd natuurgebied rond een uniek eiland. Een must om naar toe te gaan als je gaat duiken op de Filippijnen.

5. Wolfgang

Wolfgang New Member

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je Malapascua ten zeerste aanbevelen. Mooi eiland en leuk duiken. Bekende stek voor Threasure Sharks

6. geurt

geurt New Member

Lid geworden:
    16 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze haaien heten Thresher Sharks ofwel Voshaai.
    Verder is wrak duiken bij Busuanga eiland Palawan wel gaaf en ook de riffen bij Anilao Batangas.

7. Sjaak & Martine

Sjaak & Martine New Member

Lid geworden:
    9 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bohol! daar moet je zijn, het duiken is er top; veel vis en veel bijzonder macro leven. Wij verbleven in een super gezellig resort. Oasis resort aan Alona Beach er zit ook een duikschool bij (seaquestdivecenter.ph). Het resort en de duikschool is eigendom van een Nederlander, en de manager is ook een hele aardig Nederlandse kerel. Het gehele personeel is waanzinnig vriendelijk en de divemasters zijn top in het vinden van macro leven waarvan je niet eens wist dat het er was. Al met al een hele goede vakantie daar gehad, alles van transfers tot duiken was top geregeld! en wij gaan zeker terug.

8. mighty44@hotmail.com

Lid geworden:
    20 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de ultieme Filipijnen Island-hopping duik/avontuur vakantie check gewoon ff: www.divetracks.nl !

Ben meegeweest op een track van 3 weken, en kan wel zeggen dat het de dikste vakantie van mn leven was!

9. JvOosten

JvOosten New Member

Lid geworden:
    5 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn dit jaar op duikreis geweest met Undiscovered naar de Filipijnen. Erg goede reisorganisatie en werken alleen samen met de beste duikscholen in het land. Ze stellen je reis helemaal op maat samen, bijvoorbeeld ook met hoogtepunten op het land zelf. Zie: www.undiscovered.nl

Ook zijn wij bij Malapascua geweest en hebben daar drie ochtenden mogen duiken met de voshaaien, fantastische ervaring. Malapascua staat ook bekend om goed macroduiken, dat op veel plaatsen kan in het land.

Goede locaties voor macroduiken zijn o.a. Puerto Galera, Dumaguete en Dauin, Apo Island en Panglao Island. Snorkelen met de walvishaaien bij Donsol is ook echt een aanrader (alleen in december tot mei).

Deel Deze Pagina