Eerste keer Italie

Discussie in 'Italië' gestart door Lindaatje, 19 jan 2010.

1. Lindaatje

Lindaatje New Member

Lid geworden:
    19 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Komende zomer wil ik met mijn vriend naar Italie, we zijn hier nog nooit geweest, dus helemaal blanco.
    Steden die wij graag willen bezoeken:
    Rome / Pisa / Milaan / Verona / Venetie en Rimini

Ons idee is om een soort excursie langs bovenstaande plaatsen te maken en uiteindelijk dan ongeveer een week in Rimini te verblijven. totaal zijn we 20 dagen in Italie.
    Is dit haalbaar? Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, dus de vele kilometers zullen het probleem niet zijn.

Ook zitten we te twijfelen hoe we het gaan doen. We hebben zelf geen auto die de reis naar Italie aan kan. Dus de keuze zou zijn of een auto huren in nederland en dan naar italie rijden, of een vlucht boeken naar italie en daar een auto huren.

Hebben jullie hiermee ervaring of tips?

Alles is welkom! alvast bedankt

2. dj_arson_hcp

dj_arson_hcp New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De vergelijking tussen hier een auto huren, of eerst vliegen en dan ter plaatse een auto huren zou je zelf wel kunnen maken denk ik? Vergeet niet dat vanuit NL naar Venetië zo'n 1300km is wat je aan brandstof kwijt bent (enkele reis). Vergelijk dat met het huren van een auto daar, ik zou dan bijvoorbeeld kijken op de site van het vliegveld. Maak voor beide opties een soort kilometer-berekening, met kosten per kilometer, afgezet tegen de extra kosten van een vliegticket (voor jezelf neem je dan ook nog de tijdsbesparing mee indien je gaat vliegen).

Wil je de rondreis verder op de bonnefooi doen? Of vooraf in al die steden al een slaapplaats boeken? Goed, dat is ook iets persoonlijks trouwens, maakt voor je reis ook weinig uit ;)
    Maar ik zie dat het toch fikse afstanden zijn binnen Italië, het rondje zoals je beschrijft is al gauw 1200km. Als je dan ook nog eens zelf heen en terug rijdt, zit je snel op 4000km in 20 dagen. Vergeet niet dat het in de zomer vrij druk kan zijn op de weg, en die 4000km dus mogelijk ook deels uit files kunnen bestaan ;)

Suc6 met je planning in ieder geval :)
    Het klinkt, ondanks de afstanden, wel erg leuk en interessant!

3. dj_arson_hcp

dj_arson_hcp New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Herstel: 4000km klopt niet :D

Ik rekende het rondje IT dubbel, maar ik neem niet aan dat je de rondreis ook retour gaat maken ;)

Deel Deze Pagina