Eerste keer Thailand met kids van 9 en 12 jaar.

Discussie in 'Thailand' gestart door Kristel, 28 feb 2015.

1. Kristel

Kristel New Member

Lid geworden:
    27 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst een verre reis maken met de kinderen(9 en 12 jaar). We hebben al een route gemaakt en de vluchten zijn al geboekt. Nu zijn we volop bezig met het boeken van de accomodaties en bekijken we de mogelijkheden qua vervoer. Heeft er iemand toevallig ervaring met de nachtboot van Surat Thani naar Koh Tao? Of met de Ferry? Wat zou onze beste optie zijn? En waar kan ik die eventueel boeken?
    Zo. 02/08: Vlucht Brussel - Bangkok
    Ma. 03/08: Aankomst Bangkok (05.35 uur) - Kanchanaburi (uitrusten)
    Di. 04/08: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
    woe. 05/08: Kanchanaburi (River Kwai + brug + erebegraafplaats) - Bangkok
    Do. 06/08: Bangkok(Groot paleis + What Phra Kaeo in de ochtend, namiddag Siam Aqua World aquarium)
    Vr. 07/08: Bangkok (Co Combo 5-urige Fiets / Boottocht met Co Van Kessel, eten bij T&K in Chinatown)
    Zat. 08/08: Bangkok (Chatuchak Market) - Chiang Mai (nachttrein)
    Zo. 09/08: Chiang Mai (zondagsmarkt)
    Ma. 10/08: Chiang Mai (Tempels)
    Di. 11/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
    Woe. 12/08: Chiang Mai - Surat Thani (vlucht) - First Monkey school
    Do. 13/08: Surat Thani (First Monkey School - Roze dolfijnen/vuurvliegjes?)
    Vr. 14/08: Surat Thani - Koh Tao (Ferry?)
    Zat. 15/08: Koh Tao (snorkelen)
    Zo. 16/08: Koh Tao (snorkelen)
    Ma. 17/08: Koh Tao - Surat Thani (Ferry?)
    Di. 18/08: Surat Thani - Bangkok (Vlucht)
    Woe. 19/08: Bangkok (zwembad of shoppen) (Inchecken terugvlucht 21.30 uur)
    Do. 20/08: Terugvlucht Bangkok - Brussel

2. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat begin is al pittig ! Zeker met twee kids .
    Maar kom , dat overleven ze ook wel .
    Voor de rest ziet je programma er ok uit .

In verband met boot /trein voor Ko Tao kan je meerdere links vinden in de vorige items ivm Surat Thani

3. Globaltraveler

Globaltraveler New Member

Lid geworden:
    4 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou zeker even contact opnemen met Hans Deckers. Hij is een Nederlander van origine en woont al 20 jaar in Thailand in Chiang Mai. Hij runt daar samen met zijn familie een klein resort (diverse prijsklasses van goedkoop tot luxe) maar daarnaast werkt hij ook als reisgids/professional en hij heeft een bedrijfje dat fietstochten aanbiedt, maar ook een bedrijfje dat andere excursies en/of meerdaagse tochten aanbiedt. Hij staat goed bekend en je vindt zijn profiel op TravelMoodz.com een website die reizigers rechtstreekt verbindt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en via dit profiel kun je rechtstreeks contact met hem opnemen:
    www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/hans-deckers-1

4. Kristel

Kristel New Member

Lid geworden:
    27 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties allereerst!
    @Etienne: Het begin is inderdaad pittig. In eerste instantie waren wij van plan om eerst Bangkok te doen en dan Kanchanaburi, maar omwille van de Chatuchak Market, hebben wij het omgedraaid. Wat de boot naar Koh Tao betreft, vind ik vooral veel info over de boten overdag, maar niet direct iets over de nachtboot? Het zou een boot zijn die vooral door locals gebruikt wordt. Vrij primitief zie ik op foto's. Maar mss wel te doen voor 1 of 2 nachtjes? Zo winnen we namelijk wel veel tijd en geld.
    @Globaltraveler: Bedankt voor de tip! Ik bekijk het even. We hebben in Chiang Mai gereserveerd bij Funky Monkey Guesthouse. Die waren ook zeer goed qua prijs en de reacties op tripadvisor zijn allemaal positief. Bovendien lijkt mij de ligging ook vrij goed en het mailverkeer verloopt ook vrij vlot en vriendelijk. Het zijn naar mijn gevoel ook wel behulpzame mensen.

5. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nachtboot naar Tao ken ik niet .
    Maar ik zou zeggen vraag info hierover aan Arjen (aap) want die woont en werkt in de first Monkey school.Dus die zou dat moeten weten.
    Ik weet wel dat er een nachtboot is van Chumphon naar Tao . Heb die zelf nooit genomen maar wel inderdaad verhalen gehoord dat dit erg basic is .

6. Etienne

Etienne New Member

Lid geworden:
    19 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nachtboot naar Tao ken ik niet .
    Maar ik zou zeggen vraag info hierover aan Arjen (aap) want die woont en werkt in de first Monkey school.Dus die zou dat moeten weten.
    Ik weet wel dat er een nachtboot is van Chumphon naar Tao . Heb die zelf nooit genomen maar wel inderdaad verhalen gehoord dat dit erg basic is .

7. Travelhenny

Travelhenny New Member

Lid geworden:
    20 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef graag nog een tip voor in Kanchanaburi waar ik een paar jaar geleden was. De bamboo raft tours die veel worden aangeboden vond ik maar saai, terwijl er ook tours zijn dat je kunt kanoën. Dat vond ik wel erg leuk en denk ik wel leuk met kids!! Destijds ook gewoon met 2 persoons kajaks... Ik heb online even gezocht, maar ik kan helaas de tourcompany niet meer vinden. Veel plezier!!

8. Travelhenny

Travelhenny New Member

Lid geworden:
    20 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef graag nog een tip voor in Kanchanaburi waar ik een paar jaar geleden was. De bamboo raft tours die veel worden aangeboden vond ik maar saai, terwijl er ook tours zijn dat je kunt kanoën. Dat vond ik wel erg leuk en denk ik wel leuk met kids!! Destijds ook gewoon met 2 persoons kajaks... Ik heb online even gezocht, maar ik kan helaas de tourcompany niet meer vinden. Veel plezier!!

9. Travelhenny

Travelhenny New Member

Lid geworden:
    20 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0

10. Travelhenny

Travelhenny New Member

Lid geworden:
    20 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry - dat is 3x, ik kreeg een foutmelding :S

Deel Deze Pagina