electronica meenemen uit buitenland

Discussie in 'Brazilië' gestart door Gerrit123, 25 nov 2014.

1. Gerrit123

Gerrit123 New Member

Lid geworden:
    19 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het, dat Brazilianen die bv naar Europa reizen, geen daar gekochte laptop of tablet mee terug kunnen nemen? Moeten zij bij terugkomst een Brazilaanse aankoopbon laten zien of zo? En Als dat waar is, wat gebeurt er als ik twee laptops mee terug neem?

2. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mog zonder problemen tot US$ 500 aan artikelen Brazilie binnen komen. Als je niet uit Zuid Amerikaanse landen komt, USA of Europa bijv.
    Maar neem niet 3 of 5 laptops mee, en zeg dan dat die maar 100 dollar per stuk gekocht hebben.
    De douane mensen weten best wel wat de dingen buiten Brazilie kosten.

3. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Gerrit, lijkt me logisch dat als aannemelijk dat eigen gebruik dan geen probleem. Als het op wederverkoop lijkt... common sense... Hoeveel toeristen komen dagelijks niet met laptops Brazil binnen...

4. Bert Ernste

Bert Ernste New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zeer uitvoerige informatie over deze materie.

[http://www.techtudo.com.br/artigos/noticia/2013/06/como-funciona-cota-de-importacao-de-eletronicos-aprenda-importar-agora.html]Hier[/url] beknopter, maar wat ouder.

5. Bert Ernste

Bert Ernste New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De tweede link als actieve link: http://www.techtudo.com.br/artigos/noticia/2013/06/como-funciona-cota-de-importacao-de-eletronicos-aprenda-importar-agora.html

6. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Bert,
    Dat betreft het importeren van dingen. Dwz je blijft in Brazilie en laat de dingen naar je opsturen.
    De regels voor de reiziger die Brazilie, per vliegtuig bijv., binnenkomen zijn anders. Gewoon tot US$ 500 vrij.
    Evenzo goed om die andere "impor

7. Gerrit123

Gerrit123 New Member

Lid geworden:
    19 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor alle duidelijkheid....... Mijn vraag ging niet over als ik Brazilië weer in kom (hoewel ik met mijn permanencia dezelfde rechten en plichten heb als een Braziliaan volgens mij) maar als mijn Braziliaanse vriendin op vakantie naar NL gaat, en een nieuwe laptop mee terug neemt. Voor Brazilianen schijnen die regel anders te zijn. Bert, bedankt voor de links, maar die laat ik morgen door m'n vriendin lezen. Ik kom er niet helemaal uit..... :-(

8. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @Gerrit,
    Mindset........
    Dan is die laptop niet nieuw ;-)
    Haal de stickertjes eraf, laat dat ding op een stoffige plek lekker open staan, nies tegen het scherm aan, koop er een goedkope laptoptas bij, doe er wat oude kabel en stekker rotzooi bij en zet

9. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    O limite de valor global corresponde a:

a) US$ 500,00 (quinhentos dólares dos Estados Unidos) ou o equivalente em outra moeda, quando o viajante ingressar no País por via aérea ou marítima

Alhier de Receita Federal:

http://www.receita.fazenda.gov.br/aduana/viajantes/dicaviajantes.htm

Eletronicas, speelgoed, schoenen, kleding, maakt niet uit.

10. Bigode

Bigode New Member

Lid geworden:
    12 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Nordestino

De eerste link die Bert Ernste hierboven gaf, geeft wel degelijk informatie voor de reiziger die voor eigen gebruik spullen meeneemt. Zie bladzijde 2. Een zeer heldere uitleg.

11. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik ben al zo vaak richting Brazilië geweest en soms met schofterig veel bagage dat wij hulp moesten krijgen, twee karretjes mutvol.
    FF dokken maar het kon mee, menig medewerker had dit nog niet meegemaakt.
    De enige keer dat wij er echt als enigste uit werden geplukt was vanwege een doos bonbons, ronde wel te verstaan. Wie gaat nou bolletjes van Nederland naar Brazilië vliegen?
    Afijn, eindelijk had het hele team wat te doen, handschoentjes aan en daar was de boosdoener, nog hartelijk gelachen en wegwezen maar weer...
    Was in Fortaleza.
    Zelfs in NL nog nooit meegemaakt, enigste was ff handje in de koffer op Brussel, beetje dom voelen...
    Kortom, mindset maar lul er maar overheen...
    Jullie leren het ook nooit. ;-)
    'Act natural' Stond op het papiertje :-D
    Laatste keer vliegen, twee laptops mee, nieuwe tablet en smartphone plus nog een stuk of 6 mobieltjes... ik vergeet vast nog wat :)
    PS Alles voor eigen gebruik hè!

Deel Deze Pagina