Emigreren naar Brazilie, een jaar later

Discussie in 'Brazilië' gestart door maartent@yahoo.com, 12 mrt 2006.

1. rooyen38@hotmail.com

Lid geworden:
    11 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Mensen, ik ben ook wel geinteresseerd in projecten in Natal (ponta negra)in hotels of pousada of apartementen die groter zijn dan 600m2.
    Maar ja echt serieus om dit te verwezenlijken dat kan ik pas in het jaar 2008 feb-april want dan kom ik weer terug in brasil aangezien ik over enkele weken 0ngv. 5 mnden in het buitenland vertoef.

2. Jan van Leeuwen

Jan van Leeuwen New Member

Lid geworden:
    19 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Karin,

Nog ff over de gezondheidszorg, zoals al eerder gezegd die is hier perfect als je die kan betalen. Ik woon in Fortaleza (CE) en heb een ziektekostenverzekering bij UNIMED die de ziektekosten overigens in heel Brazilië dekt (is een keuze, je kan ook kiezen voor dekking Estudual) kost mij nu ongeveer 230 reais per maand omdat ik wat ouder ben, dat is altijd nog veel goedkoper dan de zefde verzekering in Nedreland, eigen risico voor bepaalde onderzoeken en consulten van 20 %. De doorsnee Braziliaan kan/wil dat niet betalen, maar ik ben voor dat bedrag perfect verzekerd van een buitengwoon goede zorgvoorziening. Het enige probleem is dat de premie ook hier met tussen de 10 en 12 % per jaar stijgt. Veel succes meat wat je dan ook wil doen !!!

3. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jan, Alleen als toelichting. Unimed is een ziekteplan dat in het Noordoosten goed bekend staat en goede kwaliteit heeft maar in de rest van het land minder is.

4. jan willem

jan willem New Member

Lid geworden:
    21 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @karin

Autoverhuur....
    Eurorentacar is van een nederlander zit midden in ponta negra.(ken hem niet persoonlijk).
    Als je naar Natal gaat zou je ook eens met deze man kunnen praten misschien.
    Hoe meer meningen je hebt des te beter zal je bedrijfsplan

5. rooyen38@hotmail.com

Lid geworden:
    11 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jan Willem,

Volgens mij moet een ltda.. 2 directeuren hebben op papier en inwoner zijn van brasil

6. jan willem

jan willem New Member

Lid geworden:
    21 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vrouw en ik zijn gewoon hollands en we hebben maar 1 braziliaans persoon nodig gehad die we vertrouwen en goed kennen.

7. karinborgsteede

karinborgsteede New Member

Lid geworden:
    28 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoidie alvast weer bedankt voor de inf.
    Ik denk dat wij deze pers.wel hebben en dat deze daarvoor te vertrouwen is.Moet alleen evn kijken of dit echt nodig is.Als ik hier naar de ambasade ga,zal ik toch wel inf. daarover kunnen krijgen.En de man van het auto verhuur bedrijf heb ik gesproken als het goed is.harry heet hij geloof ik.Tja er komt veel bij kijken ,maar we zijn nog steeds positief.Hoop dat we zeker de goede pers.treffen om zaken mee te doen.Eerst gaan we in july maar eens goed rong kijken en meschien met wat mensen in contact te komen,die daar ook pas iets opgestart zijn.Dus wie weet ontmoeten een van jullie nog wel.

8. nicole van zonneveld

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb een vraagje ik wil ook gaan verhuizen naar brazilie mijn vriendin gaat terug en ik wil graag met haar me..zij is al een braziliaanse en ik wil graag met haar mee en ook vergoed daar te blijven weten jullie wat we precies moeten doen? veel liefs nicole

9. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @nicole:

In feite vraag je dus of je een permanent visum (verblijfsvergunning) kan krijgen op basis van je relatie.
    Officieel (nog) niet volgens mij. Mocht daar sprake van zijn, dan zou een samenlevingscontract of een huwelijk kunnen helpen. Brazilie

10. Ernste@newsbank.net

Ernste@newsbank.net New Member

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Nicole,
    Volgens mij kun je wel degelijk een permanente verblijfsvergunning krijgen op basis van een samenlevingscontract of homohuwelijk. Dus op basis van wat in het Portugees de "união estável" heet, waar Maarten over spreekt. Die samenlevingsvorm is in Brazilië niet volledig gelijkgesteld aan een huwelijk, maar een permanente verblijfsvergunning is wel mogelijk. Het is wel meer gedoe (bureaucratie) dan in het geval van een traditioneel huwelijk. Wat de precieze voorwaarden (hoe lang de relatie [bewijsbaar] moet bestaan etc.) en wat de te nemen stappen zijn weet ik niet.
    Google via http://www.google.com.br op de trefwoorden: "uniao estavel" permanencia.
    Succes.

11. maartent@yahoo.com

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er schijnen ook wel visa te zijn verstrekt aan hetero samenwonenden (in Brazilie), die zogenaamde uniao estavel is iets dat door een rechter wordt vastgesteld.
    Het samenwonen moet echter wel aangetoond worden, en de procedure kan alleen in Brazilie worden gedaan.
    Niet standaard, niet simpel en het kan fout gaan. Ik zou mijn schepen niet achter me verbranden op die basis.
    (er zijn hier een paar posters die het hebben gedaan, bij mijn weten, gebruik de zoekfunctie).

12. Ernste@newsbank.net

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar verwijzingen:

http://mixbrasil.uol.com.br/pride/seusdireitos/permanencia/permanencia.asp

http://revistaepoca.globo.com/Revista/Epoca/0,,EDR60663-6014,00.html

http://www.athosgls.com.br/comportamento_visualiza.php?contcod=15622

Ik begrijp daaruit onder meer dat het homohuwelijk in Brazilië erkend wordt als união estável. Een Nederlands samenlevingscontract (beëdigd vertaald, erkend etc.) zou minstens een belangrijk document moeten zijn bij de erkenningsprocedure in Brazilië.
    Maar eenvoudig lijkt het inderdaad niet.

13. Ernste@newsbank.net

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    De link met de komma's werkt niet door erop te klikken. Die moet je kopiëren en in je browser 'plakken'.

14. sven.vantveer

sven.vantveer New Member

Lid geworden:
    6 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @Bert

Is helemaal juist. Je moet de relatie wel duidelijk kunnen aantonen bij een rechter (vara de familia)

15. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het verkrijgen van een permanent visum wordt nog nergens in de wet gesproken over "união estável".
    Enkel het woord "Casamento".
    Huwelijk dus.
    Indien je als eerste (misschien ??) op die manier een visum wilt verkrijgen, ga je misschien een kostbare en jarenlange juridische strijd tegemoed. Je moet o.a. tegen traditionele RK gedachten vechten. Een lagere rechter, met dit soort ideeen, gooit al roet in het eten.

16. Jan van Leeuwen

Jan van Leeuwen New Member

Lid geworden:
    19 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Flecha,

Ik weet dat UNIMED vornamelijk hier bekend is, maar wat ik bedoelde is dat ik verzekerd ben in heel Brasilomdat ik daarvoor gekozen heb, de andere mogelijkheid was om de verzekering alleen Voor de staat Ceara te laten gelden. Net zo goed als ik gekozen heb voor een eigenrisico van 20% waarvoor ik en korting heb van 25% op de premie van een volledige dekking. Heb daar overigens tot nog toe alleen maar voordeel aan gehad. Het eigen risico geldt alleen voor consulten en bepaalde (laboratorium) onderzoeken. Operaties e.d. worden volledig vergoed.

17. Ernste@newsbank.net

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een verwijzing naar de stappen voor een permanente verblijfsvergunning voor paren van dezelfde sexe:

http://www.casaisgays.com.br/imigracao.htm

18. maartent@yahoo.com

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is inmiddels enige jurisprudentie, zoals het heet.
    Er zijn mensen die op die basis een visum hebben verkregen, en er zijn mensen die bezig zijn er een te krijgen, ook in een hetero relatie. Volgens advocaten is het mogelijk, maar zoals Spons opmerkt, het is nog niet een officiele regel en de pocedure is niet erg simpel.

19. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat "jurisprudência" aangaat.
    Belangrijk zou zijn dat zoiets door de STF beoordeeld zou worden.
    Dan komt de nieuwe, veel geloofde "súmula vinculante" in werking, en kunnen lagere rechters van de plaatselijke/statelijke rechtbanken en tribunalen geen kant meer op.

20. Ernste@newsbank.net

Lid geworden:
    1 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een pagina over permanent visum voor stellen van hetzelfde geslacht. Zie ook de opmerkingen aan het einde.

https://gestao.abe.serpro.gov.br/mundo/europa/republica-francesa/paris/servicos/informacoes-consulares/outros-vistos/visto-permanente/

Deel Deze Pagina