Emigreren naar Brazilie, een jaar later

Discussie in 'Brazilië' gestart door maartent@yahoo.com, 12 mrt 2006.

1. Brazil2008

Brazil2008 New Member

Lid geworden:
    15 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn 2 Nederlanders met een goed plan om ons te vestigen in Curitiba. Ik ben op dit moment zwanger en vroeg me af als de geboorte in Brazilië zou plaats vinden, wij als ouders dan recht hebben op een permanente verblijfsvergunning?

2. jimisnuts

jimisnuts New Member

Lid geworden:
    26 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke vraag, ik denk het wel, maar ik ben niet 100% zeker, andere posters weten gegarandeerd meer dan ik.

Bedenk wel goed wat de gevolgen voor het kind zijn. Zal het een Nederlands paspoort krijgen?

Hoe zullen de wetten in Nederland zijn in de toekomst? Kun je wel terugkeren met je kind als het mislukt?

3. micosafado

micosafado New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Brazil2008

Ik ga ervan uit dat de regel geld dat jullie in Brazilië moet investeren willen jullie aanspraak maken op een ( tijdelijke ) verblijfsvergunning. Want het kind is niet verwekt door een Braziliaan of wordt niet gebaard door een Braziliaanse

4. micosafado

micosafado New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jim

Je bent niet echt op de hoogte zie ik. Als Brazil2008 in Brazilië naar de NL consulaat gaan en daar het vrucht erkennen kr

5. ferzxman@telenet.be

ferzxman@telenet.be New Member

Lid geworden:
    11 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me stug dat je een verblijfsvergunning krijgt.
    En natuurlijk krijgt het kind een Nederlands paspoort.
    Een kind dat in Nederland in een asielzoekerscentrum wordt geboren, uit twee buitenlandse ouders, krijgt toch ook niet zomaar een Nederlands paspoort en de ouders een verblijfsvergunning.
    Of zie ik dat verkeerd?

6. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geheel met fernando eens.
    Geen recht op visum dus, daar ben ik wel zeker van.

7. micosafado

micosafado New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Herstel met eerder vermelding van mij.
    Blijkt dat als een kind van Nederlanders in Brazilië geboren wordt gewoon NL paspoort kan krijgen. Dus om eventueel terug te keren is dat geen probleem.

http://www.ind.nl/nl/Images/bro_buitenland_tcm5-1844.pdf

Van rechtswege: door geboorte of erkenning voor geboorte.

Elk kind van een getrouwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het buiten Nederland geboren is. Het kind van een ongetrouwde Nederlandse
    moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.
    Maar een kind van een ongetrouwde niet-Nederlandse moeder en een Nederlandse vader wordt pas Nederlander als de vader het kind vóór de geboorte erkent. Het Nederlanderschap kan in sommige gevallen ook van rechtswege worden verkregen door adoptie of door gerechtelijke vaststelling van het vaderschap

8. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kinderen die hier geboren worden Braziliaan. En een Braziliaans kind zal waarschijnlijk wel recht op een verblijfsvergunning geven.

Gedurende de regering van Ernesto Geisel is er voor een tijd een zogenaamd Depósito Compulsório geheven op reizen naar het buitenland. Je kreeg dat geld dan na een bepaalde tijd weer terug (maar de inflatie at een deel op). Er was toen een keer een Amerikaanse die aan boord zat van een vliegtuig dat van Rio naar de VS reisde. Onderweg kreeg zij echter de weeën en het vliegtuig landde daarom te Belém waar ze van een kind beviel. Er is toen een hele rel geweest omdat het kind Braziliaan was omdat het in Brazilië was geboren en zijn moeder dus het depósito compulsório moest betalen om die Braziliaan uit het land te laten reizen.

@Fernando, in Nederland word je Nederlander vanwege de Nederlandse nationaliteit van je ouders. In Brazilië, maar ook in landen als Engeland en de VS (die laatste meen ik) ben je van hun nationaliteit als je op hun grondgebied geboren wordt.

9. maarten@yahoo.com

maarten@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Flecha, zo zie ik het ook.

Het kind heeft in principe twee nationaliteiten, de Nederlandse omdat beide ouders Nederlander zijn, en de Braziliaanse omdat het op Braziliaans grondgebied wordt geboren.
    Mits het in beide landen bij de burgelijke stand oid wordt geregistreerd, denk ik dan.

Maar of dat een visum voor BEIDE ouders kan opleveren, daar ben ik weer niet zeker van.

10. Margo Bloem

Margo Bloem New Member

Lid geworden:
    22 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Maarten,

heel leuk je verhaal te lezen. Ik ben ook geïnteresseerd om voor langere periode te vertrekken naar Brazilie, (en wie weet als het me bevalt, te blijven). Ik ben wel alleen en 36 jaar, zou graag vrijwilligers werk met kinderen willen doen, maar daar kan je niet van leven. Zou je me tips kunnen geven over hoe en wat? Alvast bedankt.

11. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @Margo:

Ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk. Sven is op die manier in Brazilie verzeild geraakt, die weet er vast veel meer van.

Ik denk dat het meestal neerkomt op geld meenemen, een aardig bedrag op een bankrekening of wat dan ook, want wer

12. F�lix

F�lix New Member

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mico Leão, jij bent met de Gaasterland meegekomen, waar je vader meen ik kok(smaat) was. Ik neem aan dat je een van de laatste passagiers op dit schip was, omdat het in 1975 uit de running werd genomen en nog een paar jaar als Grieks schip dienst heeft gedaan (met roestige romp en - als doodzonde de houten opbouw van de brug wit geschilderd. Je was toen 3 jaar; Kun je je nog maar iets van Brazilië herinneren? En waarom heb je je gaúcho verleden de vuilnisbak ingemieterd en doe je nu net of je een neo-baiano bent? Je bent veel meer Nederlander dan een groot aantal ouwe stompen die hier al ruim 30 jaar wonen! Je droomt nog van Bahia, maar bent een ras Rottejdammej. Het wordt tijd dat je in NL inburgert, of daar definitief oprot, samen met dat bijterige driftige Jack Russeltje van je!

13. Jolanda-cp

Jolanda-cp New Member

Lid geworden:
    30 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Eindelijk een actief forum voor nederlanders die in Brazilie wonen of hier naar toe willen emigeren.
    Wij (Mijn braziliaanse man, zoontje en ik) gaan volgend jaar juli de grote stap wagen. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar allerlei informatie en hier dus terecht ben gekomen. Hopelijk kan ik hier mmet jullie nog veel informatie lezen en delen in de toekomst.
    Groetjes Jolanda

14. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Welkom Jolanda, we maken met plezier veel ruzie, maar zo tussen de regels door is er ook veel nuttige informatie te krijgen.

15. henk4455

henk4455 New Member

Lid geworden:
    29 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaat je man z'n geld verdienen Jolanda-cp?

16. Jolanda-cp

Jolanda-cp New Member

Lid geworden:
    30 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn man is IT-er. Hoezo?

17. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ms Gaasterland, aanvankelijk Helvetia.
    1950 - Gebouwd bij A. Vuijk & Zn - Capelle a/d IJssel

1970-1975 KNSM (KHL)

1975: verkocht naar Pieaeus en i/d vaart als "Bravo Alex".
    1979: gesloopt in Kaoshiung - Taiwan.

Aldus Aad Schol.
    Uitg. De Alk BV
    ISBN 90 6013 05601

(7 cil - 4950 apk Sulzer), dat echter wel.

18. F�lix

F�lix New Member

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zusterschip van de Graveland (1951) en ook zowat van de Eemland (1953) die een brugdek meer had en van de Kennermerland (1957) die nog meer ruimte in de middenopbouw -en! - airconditioning!- had. Alle 4 gebouwd voor de vaart op de Braziliaanse oostkust met relatief geringe diepgang om ook de ondiepe havens te kunnen bezoeken.
    Bemanningen van rond de 45! personen. De foto's zijn op Arendnet te zien. Tegenwoordig wordt zo'n afgrijselijke containerbak, om maar niet te spreken over die autoschepen die vanwege de door hen veroorzaakte visuele vervuiling een definitief vaarverbod zouden moeten krijgen, door zo'n 7 tot 12 man gerund. De kapitein wordt er manager genoemd en in de havens is nauwelijks tijd om van boord te gaan. Geen werk meer waar je "leuk" tegen zegt.

19. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Die (gelakte) beplanking onder de brug en brugvleugels was i.d. wel erg mooi.
    Ik geloof echter niet dat ze bij de KHL die zaak met witte verf bekalkten, de KNSM deed het wel met enige ES-Schepen.
    AirCo heb ik nooit gekend. Niet in Suriname. op de Orinoco, de Caribean, Panama of waar het maar blodheet was.
    Je dronk maar veel bier om (uitgeteld) te kunnen slapen.
    Alles veranderd.
    De gloeiende kooltjes in de kolenkachel (+ kachelkit geschep & gesleep i/d winter) was ook veel mooier dan een centrale verwarming, maar geef mij het laatste maar.
    Anton Pieck tafrelen, het lijkt wel mooi en vreedzaam.
    Waar ging dit onderwerp eigenlijk ook weer over ?

20. F�lix

F�lix New Member

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de KHL werden die inderdaad niet witgeverfd gelukkig. Het onderwerp gaat over emigreren naar Brazilië, wel, ik zelf arriveerde bv. met een KHL schip te Santos.

Deel Deze Pagina