Ervaringen met STIP reizen gevraagd

Discussie in 'Thailand' gestart door sap81, 29 mrt 2010.

1. sap81

sap81 New Member

Lid geworden:
    29 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil voor het eerst een rondreis in Thailand gaan maken. Ik heb er één op het oog bij Kras en één bij STIP.
    Heeft er iemand ervaringen met STIP reizen?

Bedankt vast.

2. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    STIP geen ervaring mee maar toevallig vroeg afgelopen week iemand mij te kijken naar de advertentie in de krant voor de reis naar Thailand omdat deze zo goedkoop is.

Hun website ziet er ook overzichtelijk uit en de rondreisprijzen zijn net zo duur als alleen een ticketprijs bij bijv. Airberlin of Eva air kost.

Het viel me op dat de vlucht via Mahan air uitgevoerd wordt en daar moet je zin hebben (overstappen/tussenlanding).
    Ook moet de aangegeven groepsgrote voltallig zijn anders gaat het niet door.

Als ik een korte trip/rondreis zou willen maken door Thailand dan zou ik gerust boeken.

3. irmav

irmav New Member

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

kijk eens bij 333 travel of greenwood hebben ook rondreizen, bij deze organisatie's ga je in mini busjes en niet in van die grote touringcars.

4. TheoM

TheoM New Member

Lid geworden:
    8 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar hoe je het bekijkt, persoonlijk zit ik liever in een grote touringcar dan in een krap minibusje.
    En er is ook nog zo iets als een prijskaartje. Greenwood is beduidend duurder dan Stip of Kras.

5. ilsedijkhoff@hotmail.com

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk ook regelmatig op de site van Stipreizen, inderdaad aantrekkelijke prijzen. Wel goed opletten wat er bij komt aan evt. excursiegelden en maaltijden.Wisselt nogal per reis of er veel of weinig inbegrepen is.
    Ik vond sommige reizen veel overeenkomsten met Kras vertonen.
    Als je "stip reizen kras" googeld kom je de reden tegen: http://www.reismanagers.nl/stipreizennl-kras-in-het-groen.html
    Ook vind je dan wat beoordelingen.

6. Emthij

Emthij New Member

Lid geworden:
    4 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer wil je met vakantie? Heb net eens hun site bekeken en zie alleen vertrek in apr/mei/jun. en dan nog niet eens alle reizen. Geen data voor de periode na half juni staat vermeld. Lijkt veel op "lastminute" aanbiedingen. Dat wat andere organisaties nog niet verkocht hebben, wordt hier ondergebracht. Wat mij verder opvalt is dat er vaak bij één reis 2 prijzen staan..... op de homepage bijv. vanaf 1089,-, klik je verder voor informatie kost diezelfde reis 1149,-..... Genoemde prijzen zijn zeker niet verkeerd maar kijk ook naar de overige kosten. Je hebt bij een aantal reizen nogal wat vrije dagen, wil je die ook opvullen dan kan het nog behoorlijk oplopen. En als het al te moeilijk is voor een organisatie om de eigen site te onderhouden, moet je je afvragen of de info verder wel juist is........
    Veel plezier bj de voorbereidingen.

7. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    de goedkoopste prijzen zijn de prijzen voor de maand april-mei dit zijn volgens mijn in CM woonachtige vrienden de minst aantrekkelijke maanden om door Thailand te reizen ivm hitte (40gr)en weinig tot geen regen.
    Zelf heb ik alleen ervaring met jul./aug. en ben altijd blij met de regenbuien die verkoeling geven.

8. peetjevanetten

peetjevanetten New Member

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi wij zijn met het gezin ,man vrouw 2 kinderen van 12 en 15 plus oma 74 naar thailand geweest met stip reizen de 16 daagse rondreis werkelijk geweldig kon niet beter dus doen hoor echt onse leukste vakantie tot nu grtjs petra

9. naomi

naomi New Member

Lid geworden:
    22 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

mijn keuze was eerst ook op kras gevallen, de 22 daagse thailand compleet rondreis,
    toen ik ging google naar beoordelingen over kras reizen waren die 9 van de 10 negatief!
    reizen die kort voor vertrek zonder reden werden geanuleerd, excursies die niet door gingen maar wel waren betaald.

ik durfde t niet meer aan, ook omdat ik liever niet met een vaste grote groep rondreis en ik gezien de afstanden die ze afleggen bang ben dat t een hoop km in de bus zitten wordt en weing tijd om rustig ergens rond te kijken.

ook mij werd hier geadviseerd om naar andere reisorganisaties te kijken maar die zijn meestal vele malen duurder, en het is voor ons als gezin een hele uitgaaf!

ik ga nu mn tickets zelf boeken, ik ga pas 2012 dus wacht op een gunstige prijs, mn excursies regel ik terplaatsen,
    en mn hotels en transfers laat ik verzorgen door greenwood travel, deze gingen zeer vriendelijk in op mijn mail en overschreden als enige niet mijn door gegeven budget!

succes met de voorbereidingen, en ik heb hier al hèèl veel hulp, ideeen en tips gekregen, dus blijf dit forum in de gaten houden :)

10. myrna

myrna New Member

Lid geworden:
    8 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn net terug van een tweeweekse rondreis thailand met Stip (met twee kinderen van 6 en 8)en kunnnen niet anders zeggen dat het een top vakantie was.
    Mede door de gidsen Peter en Nui hebben wij en ik weet zeker vell van de ander reizigers enorm genoten van deze geweldige ervaring.
    Mooie hotels , schoon ,heerlijk eten en de mensen zijn enorm aardig wij gaan zeker terug maar dan naar het Noorden.

11. miranda rijsdijk

miranda rijsdijk New Member

Lid geworden:
    7 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan eind oktober met stipreizen een rondreis maken door thailand
    ben benieuwd! maar tot nu toe is de service al perfect!

12. tc_kok

tc_kok New Member

Lid geworden:
    11 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Miranda Rijsdijk: Ga je toevallig ook 22 dagen vanaf 20 Oktober?? Ik wil ook die reis gaan boeken dus dat zal wel toevallig zijn.
    Groetjes Tamara

13. Remond

Remond New Member

Lid geworden:
    1 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Stip reizen is dezelfde als BBI reizen die voornamelijk via de Makro adverteren.

14. Ruben

Ruben New Member

Lid geworden:
    15 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Stip Reizen is wat mij betreft een prima reisorganisatie. Bekijk ook mijn review op de site van Rondreis.nl. Zie hier: http://www.rondreis.nl/reisorganisaties/stip-reizen/

Kijk bij de reis naar Thailand in 2009.

Deel Deze Pagina