Filippijnen reisvolgorde en met ferry of vliegtuig?

Discussie in 'Filippijnen' gestart door carmenopreis, 14 jan 2014.

1. carmenopreis

carmenopreis New Member

Lid geworden:
    14 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik met mijn vriend voor ongeveer 3 weken naar de Filippijnen (vertrek rond 23jan2014).
    Graag jullie advies, het is mijn eerste keer Filippijnen (ben zelf half Filippijns). Ik neem mijn vriend mee die er nogal nuchter over is en nog niet het idee heeft dat het een prachtig land is!..

Mijn concept schema is als volgt.

Dag 1 aankomst Manila, hier blijven we 3 dagen
    Vanaf daar willen we naar Negros waar we heen zullen vliegen. Is 2 dagen hier voldoende? wat zijn de leukste dingen om te doen in Dumaguete en in omgeving. Is het alweer mogelijk om vanaf Negros een ferry te nemen naar Cebu? We willen graag met de ferry, lijkt me een leuk evervaring. Dan in zuid Cebu gaan we naar Oslob bezoeken om de whalesharks te zien.
    Nu vraag ik me af of het handiger is om vanaf Oslob een bus(?) of iets dergelijks te nemen naar Cebu City, of dat we beter terug kunnen gaan naar Negros waar we vanaf Sibulan airport naar Mactan vliegen waarvandaan we naar Cebu city gaan voor 1 of 2 dagen.
    Van Cebu willen we met de fastferry naar Bohol voor 1 dag. Ik lees dat je dit niet vooraf hoeft te boeken maar 30 min voor tijd aanwezig kunt zijn en dan gaat het goed..
    Van Bohol naar Boracay voor 1 of 2 dagen. Kan ik dit het beste vliegen en vanaf welk eiland?
    Van Boracay naar Palawan.
    Nu nog een vraag tbv de Tyfoon..varen de fastferrys alweer hun schema? In 1 van de nieuwsberichten van de moderator staat dat palawan na tyfoon Haiyan voor ca 90% ok is,behalve onder andere Coron.
    Mijn tante dacht dat dit niet zo was, dat is wat ze hoorde van een kennis daar in de omgeving. Weet iemand of het aan of af te raden is hierheen te gaan?
    Wat denken jullie van mijn reisvolgorde? zou ik dit anders moeten doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem een aantal dingen in overweging:
    - het weer is zeer regenachtig vanaf begin juni, soms alleen regen in de middag, meestal dagen achtereen regen. (tyfoon)
    - fastferries worden zeer vaak gecanceleld soms dagen achtereen vanwege het weer.(je komt dan vast te zitten op Cebu of negros)
    -1 week per bestemming is meer realistisch, vanwegebovenstaande is reizen in de filippijnen zeer langdurig en riciovol.
    - ook op manilla worden vluchten soms dagenlang gecancelled/geanuleerd vanwege een tyfoon etc etc.(wees dus ruim van te voren ca een week terug in manilla vanwege bovenstaande wil je je terugvlucht naar Europa niet willen missen.(of een nieuwe moeten boeken voor 1000 den euros)
    - de busreisvan oslob (Of vv) Cebu kost 5-6 uur, het verkeer zeker in Cebu staat vaak muurvast en onderweg stopt de bus om de 50 meter en ook bij carcr staat het verkeer vaak muurvast.
    -filippijnen zijn nog steeds een derde wereldland, het verkeer waardan ook is een ramp vanwege de (veel te weinige) en slechte wegen.
    - neem dus heeeeeeeeeeeeeeel veel tijd op de Filippijn en met je reisschema.
    -palawan is heel erg ok, ook na de vele tyfoons (44) en supertyfoon (1)dit jaar, dit is e enige plek op de pi waar je asfalt voor je zit ipv eindeloze files.

3. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    reizen op de filipijnen valt inderdaad niet te vergelijken met de de rest van azie, het neemt meer tijd en is zeer moeilijk in te plannen vanwege de onbetrouwbare schema's van airliners en ferries(die steeds veranderd dan wel geannuleerd worden)Een filipijnse medereiziger zei eens: ''reizen in Azie is een avontuur, reizen op de filippijnen is een bedevaartstocht!

Deel Deze Pagina