Gambia in juli

Discussie in 'Gambia' gestart door Chelle-T, 22 okt 2012.

1. Chelle-T

Chelle-T New Member

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, hoewel ik al een hele tijd mee lees. Ik ben van plan op 28 juni naar Gambia te gaan samen met mijn vriendin, 16 dagen lang, dus we zitten er eind juni en begin juli. Er zijn een heel aantal zaken waar ik echter nog twijfels over heb. Ik zal eerst een indruk geven van wat onze bedoeling van de vakantie is en daarna enkele vragen stellen waar julie Gambia-kenners vast antwoorden op hebben!

We zoeken een combinatie van een lekkere strandvakantie en een actieve/avontuurlijke vakantie. Gambia met haar mooie natuur, cultuur en Nationale Parken én de leuke hotels met mooie stranden leek ons hier perfect voor. Zoals julie weten is juli echter regenperiode. Wij vroegen ons af wat we ons hier van voor moeten stellen? Het gaat dus om 28 juni tot 13 juli. Zijn het echt complete dagen regen? Of alleen snachts? En is er overdag voldoende zon om lekker aan het strand te kunnen liggen?

Een andere twijfel die wij nog net zo belangrijk vinden is het feit dat het door het regenseizoen ook geen hoogseizoen is in Gambia. Wij lezen op internet dat er restaurants etc dicht zouden zijn, ook bied bijvoorbeeld het Senegambia hotel in deze periode alleen logies/ontbijt aan en geen halfpension. Hoeveel hinder ga je hier van ondervinden? Kan je gewoon gezellig gaan uiteten of zijn de restaurantjes veelal dicht? Ben je dus bijna verplicht om op je hotel te verblijven?

Ook viel het ons op dat er maar 2 hotels zijn (die wij konden vinden) die aan het strand liggen met All In formule. Betekend dit dus dat de omstandigheden buiten de hotels zo prima zijn dat je gewoon ongestoord en op een goede manier wat kan eten buiten het hotel?

Veel vragen maar ik weet dat er genoeg kennis over Gambia op dit forum aanwezig is om ze enigszins te beantwoorden. U zou me er erg mee helpen!!

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
    Chelle

2. Carin

Carin New Member

Lid geworden:
    11 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan binnenkort voor de 6de keer naar het Senegambia hotel. Nog nooit in deze periode wel een keer in juni. Toen hebben we geen druppel regen gehad. Echter ook daar veranderd het klimaat, het regenseizoen lijkt later te beginnen om later te eindigen. Ik zou nooit in het hotel dineren, ondanks er op de strip restaurants gesloten zijn blijven er genoeg rtestaurants open. Je kunt ook heel veel vragen vinden op de gambia startpagina en dan door naar het prikbord. Deze wordt intensiever gelezen en beantwoord dan dit forum.
    Veel plezier met de voorbereidingen !!

3. Chelle-T

Chelle-T New Member

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb dit bericht ook meteen op het prikbord van de Gambia startpagona geplaatst.

Wat zijn je ervaringen met het Senegambia hotel? Waarom zou je nooit op het hotel zelf dineren?

Que weer hebben julie dus enigszins geluk gehad. Hopen dat het een trend is dat het slechte weer steeds later komt!

4. Carin

Carin New Member

Lid geworden:
    11 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je bericht gelezen op het prikbord. ik sprak de waarheid, veel meer en sneller een reactie.
    Onze ervaring in het hotel zijn prima, we gaan er nu voor de 6de keer naar toe dus dat zegt genoeg!!
    Buiten het hotel zijn zoveel restaurants waar je lekker kunt eten, in het hotel is het in buffet vorm. Het flamingo restaurant bij het hotel is altijd heel rustig.

5. betty en fred

betty en fred New Member

Lid geworden:
    18 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hotel is prima. Genoemde periode is inderdaad de regenperiode. vorig jaar zijn wij tm eind juni in Gambia geweest. Natuurlijk zijn er restaurantjes open maar heel veel zijn ook gesloten in die periode. Eind juni begon het steeds bewolkter te worden, wel heet. In juli is er zon maar toch ook wel heel veel regen. Alhoewel niemand koffiedik kan kijken hoe het weer volgend jaar is. Maar doorgaans begint vanaf 3e week juni de regenperiode. Weinig toerisme omdat het naseizoen in Gambia is.
    Hotel Ocean Bay in Bakau heeft ook een all-in formule maar misschien in het naseizoen weer niet om dat er te weinig toeristen zijn.

6. betty en fred

betty en fred New Member

Lid geworden:
    18 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Omstandigheden buiten de hotels zijn prima afgezien van de hustlers. Een duidelijk "NEE"is vaak voldoende.

7. Arto

Arto New Member

Lid geworden:
    25 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

Wij zijn net terug vanuit Gambia. Ook overnacht in het senegambia. Prima " hotel" al voel je dat niet. Het is een "park"midden tussen de vogels, apen en nog meer mooie dieren. Je kunt op de strip goed eten. Het hotel personeel vertelde wel datALS het regent alles blank staat...dan lijkt het mij dus niet een leuk aangezien je echt ook voor het mooie weer naar Gambia gaat.

Deel Deze Pagina