gambia wonen

Discussie in 'Gambia' gestart door lauracorsi226, 3 okt 2009.

1. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan me wat meer vertellen, wie heeft al ervaring in gambia????

we gaan dit jaar alles voorbereiden en willen voor winter 2011 in gambia wonen (gedeeltelijk).

hoe je het draait of keert blijven er 1001 vragen open we zouden het toch graag "bezonnen" willen doen!!!

is er iemand die reeds in gambia woont/werkt en die me zou willen helpen???????

groetjes, laura

2. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je graag willen helpen,maar ga hier niet mijn e-mail nr. op zetten.Stel maar vragen en ik zal kijken welke ik kan beantwoorden.Kan er wel al een paar noemen.Als je grond koopt,zet het op verschillende namen/Man/Vrouw /kids.Koop niet aan de strandkant,wat men ook zeggen mag.Probeer de papieren zelf met een Gambiaanse vriens(die je echt kan vertrouwen)in Banjul in orde te maken.Geef geen geld uit voor advokaat/notaris.Dat is geld weg smijten en nergens voor nodig.Als je een plot koopt,zorg dat je de plattegrond hebt.Waar en hoe het ligt en wie b.v de volgende compound is.Waar is de grenslijn.Denk er ook om of je lease of koop.Lease blijf je je leven betalen en kan elk jaar oplopen.Kopen geen probleem.Voor 35 tot 55.000 euro heb je een pracht van een huis.Zo,misschien heb je hier alvast wat aan.Stel anders je vragen maar hier.

3. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    dag tilly, alvast bedankt dat je wil helpen met info.

vraag 1: je zegt dat je voor 5OOOO euro een pracht van een huis hebt, op alle sites is het mintens het dubbele. welke weg bewandel ik om die goedkopere prijs te krjgen?

2: geen notaris zeg je maar hoeveel bedraagt schrijfgeld voor aankoop onroerend goed, aan wie betaal je deze als er gen notaris aan te pas moet komen? waar in banjul moet je zijn om de aankoop te laten registreren?

3: kan je misschien eens kijken wat jij zou bieden voor halcyon lodge (gardencity.gm)???

4: woon jij daar (misschien té persoonlijk?) ?

groetjes, laura

4. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Antwoord op vraag 1,Wij hebben laten bouwen door een vrienddie normale prijzen handteerd.Huis 10x15 en goede materialen.
    vraag 2 je kan alles zelf regelen in Banjul.Daar zit een groot kantoor (even navragen)
    3 zal eens kijken en 4 ja,wij hebben daar een huis en ook een vriend heeft er 1 laten bouwen door onze vriend.Kosten ong. 25 duizend euro.Het kan echt wel.

5. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Even gekeken op Gardencity Gambia en er staan inderdaad wel leuke betaalbare woningen op.Dat is aan jezelf.Maar hier zit dus weer een makelaar achter.Ga ,als je in Gambia bent een orienteren en kijk bij Maroen eens buiten op het prikbord.Er staan altijd wel huizen te koop.Ook een goedkope makelaar zit vlak voor de rotonde v.a. het vliegveld.Het heeft een restaurant,wasserette en doe ook in huizen.

6. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    zie jij mogelijkheid om een lodge te openen????

ligt mij erg maar lees zo veel negatieve verhalen....iedereen wordt berooid en gaat failliet....

7. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het je niet aanraden.Er zijn er al veel te veel.Dat is mijn eerlijke meniong en de spoeling wordt steeds dunner.weet er wel een die aaltijd goed gelopen heeft,maar dan moet je wel delen met een ander.Denk niet dat je dat zou willen.Oh,wat betreft ons huis,dat was incl auto,2 huizen en alles wat erbij komt.Dus ook de grond.80x35.Denk alleen dat je de grond niet meer te pakken krijgt voor die prijs.Ook de muren zitten erbij.gr. Tilly

8. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hey tilly,
    hoelang is t geleden dat je daar kocht??
    wat doe je daar, enkel genieten of heb je iets opgezet?

is het volgens u waar dat je geen enkele gambiaan mag vertrouwen of heb je hier positievere ervaringen mee???

hoe zit het met corruptie???

heb je al eens een container naar ginds gestuurd? hoe verloopt het??

hoeveel centjes moet men voorzien om maandelijks rond te komen? stel dat we de europese levensstandaard willen behouden??

groetjes, laura

9. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je me zeggen welke lodge het is die goed loopt? staat het te koop?
    wat bedoel je met delen???

thanks, laura

10. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraaf 1 11 jaar.2 zeer weinig,3ligt ook een beetje aan jezelf ,hoe jij je tegenover hun opzet.Sommige denken nog steeds dat wij beter zijn dan hun.Zeker niet waar.Voor ons is iedereen gelijk,maar oppassen is geboden.Nooit container gestuurt(zit nu met een huis vol)Wel eens meegelift,niet goed aangekomen.Was niet met Degene die op het prikbord staatr hoor.,Daar schijnt men zeer tevreden over te zijn.Normaal leven zoals hier is daar duurder.Kan je local foot eten,geen probleem.Dan kom je er wel .Maar ga je regelmatig naar de supermarkt ,dan ben ik in elk geval meer kwijt aan huishoud geld dan hier.Maar ga eens verder op de Gambia site.Daar kan je zoveel info krijgen als je zoekt .De Lodge is 52 % van een Gambiaan en jij zou dus maar 48% hebben.Maar de man is niet makkelijk.Jij kan het wet
    rk doen en hij is er nooit.Wil alleen maar geld zien.

11. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hey tilly, via internet zijn er maar heel weinig lodges te koop.

stel dat we ter plaate toch een geschikte lodge vinden die verkocht wordt...
    weet jij toevallig hoe ik het moet aanpakken ter plaatse om met zekerheid te weten of die winstgevend is?

groetjes, laura

12. s.looijenga1

s.looijenga1 New Member

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Laura
    Ik denk dat je beter een paar maanden wat kunt huren ,en kijken hoe het daar is ,volgens mij weet je niet veel en dan is het niet slim om zomaar naar Gambia te gaan en te inversteren ,en een bedrijfje op te starten is heel moeiijk hoor ,bijna onmogelijk ,ik heb daar ook wat vacantie huisjes ,maar gestopt met verhuur ,teveel gedoe ,het beste is net als tilly ,daar van je pensioentje te genieten ,verder niks.
    Marianne.

13. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad ben ik een leek én zijn we van plan om daar eerst een half jaar vakantie te nemen, niet direct te kopen ezelfs gewoon ergens iets huren om te wonen ....

iedereen wijst me op de moeilijkheden die je daar tegen komt om daar aan een zakelijke avontuur te beginnen maar niemand expliekeert deze dingen.....

ik ben juist op zoek naar "detailuitleg"!
    iemand bereid????

laura

14. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Laura,ik ga i.v.m een perssoon hier helaas verder niet op in.Heel jammer,maar zo is het nu eenmaal.
    De meeste mensen mailen al naar elkaar i.p.v via een prikbord.Dit om een hoop gezanik te voorkomen.

15. s.looijenga1

s.looijenga1 New Member

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tilly
    Je laat je toch niet kisten he ,deze persoon is er juist op uit ,dan moeten we jullie ervaringen missen voor zo n persoon??
    Hij is het niet waard hoor .
    Marianne.

16. s.looijenga1

s.looijenga1 New Member

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Laura
    Ik ga 4 nov voor 1 mnd naar Gambia en ga mijn app renoveren en dan weer verhuren ,misschien iets voor jullie ,mooie omgeving en vlak bij Senegambia water en elecriciteit aanwezig ,kun je rustig alles bekijken .
    Marianne.

17. lauracorsi226

lauracorsi226 New Member

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoikes,

zal ik hier dan geen detailuitleg krijgen???

tilly, kan ik je via email contacteren?

marianne, ben jij al een ervaren gambia"bewoner"????

18. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of Marianne haar e-mail door geef,maar ze heeft de mijne en dan kan je persoonlijk mailen.En ja,Ook Marianne is een doorgewinterde Gambia kenner.Voor Marianne.wij gaan de 15e dus het wijntje staat klaar.Wij zien elkaar nog wel.HaHa.

19. s.looijenga1

s.looijenga1 New Member

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tilly
    Heerlijk vooruitzicht lieverd ,kom zeker weer langs .
    mail je binnenkort ,moet nu weer aan de arbeid.
    Laura je mag mijn e mail hebben maar weet niet hoe ik dat kan doen ,tilly kan het je ook geven ,geen probleem .

20. omigambia

omigambia New Member

Lid geworden:
    19 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet,omdat hier het e-mail van haar er niet bij is.Dus Laura,hoe komen wij aan je e-mail?

Deel Deze Pagina