Geld sturen ivm huisuitzetting

Discussie in 'Gambia' gestart door pim mentjox, 15 jul 2012.

1. pim mentjox

pim mentjox New Member

Lid geworden:
    6 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Afgelopen December was ik ruim een week in gambia en heb het daar uitstekend naar mijn zin gehad. Vervolgens met iemand van het hotel een tour gemaakt en daarnaast ook avonds veel met hem gelachen en gesproken. Op de laatste avond ook mailadres uitgewisseld en op die manier contact te houden.
    Na een paar mailtjes wat ik al een beetje vreemd vond, aangezien als ik een vraag stuurde er nooit een antwoord op terugkreeg. En van zijn zijde altijd het mailtje kreeg, alles goed? Mis jullie wel! Nu kreeg ik van hem een mailtje waarin stond dat hij de huur niet meer kon opbrengen en zijn huisbaas hem eruit wilde zetten. Er stond geen exact geldbedrag bij wat hij nodig heeft, alleen dat ie mijn hulp wilde. Mijn vraag is natuurlijk wat nu? Ik weet hoe arm mensen in Gambia zijn uiteraard. Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren en hoop dat mensen hier een beetje ervaring mee hebben en mij een advies kunnen geven.

Vriendelijke groet,

Pim

2. Jack1

Jack1 New Member

Lid geworden:
    1 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Pim, dit zijn zaken die regelmatig gebeuren.
    Of ze worden uit hun huis gezet, of er is iemand ziek of hun kind moet van school omdat het schoolgeld niet betaald kan worden.
    Bij de een gebeurt het na één keer kontakt, bij de ander soms na jaren.
    Meestal is het een k.verhaal om maar geld te krijgen van die rijke blanke.
    Een héél enkele keer berust het op waarheid. Maar ga er maar vanuit dat 90% niet waar is.
    Ik zou doorvragen en aangeven dat je geen geld kan sturen, maar voor ze zal bidden dat het goed komt. Ook zou ik de naam van de verhuurder vragen en als ze die geven daarna aangeven dat je kontakt hebt met iemand die wel wil gaan praten met de huisbaas.
    Als je toont dat je niet onwetend en onmondig bent, is vaak ineens het probleem opgelost.

Bij mij was in zo'n situatie de doodzieke moeder ineens weer beter en weer thuis.
    Jack

3. pim mentjox

pim mentjox New Member

Lid geworden:
    6 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Jack,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Wist toch niet precies hoe ik dit het beste kon aanpakken.

Groet,

Pim

4. karoninka

karoninka New Member

Lid geworden:
    6 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de huisbaas en de huurder kunnen ook onder één hoedje spelen dat gebeurt nu op dit moment ook veel regenseizoen en ramadan geen inkomsten en veel kosten.

Deel Deze Pagina