Geld wisselen

Discussie in 'Bulgarije' gestart door robi.69@telenet.be, 27 jun 2006.

1. robi.69@telenet.be

robi.69@telenet.be New Member

Lid geworden:
    27 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,op 27-07 vertrekken we naar Albena hotel Ralitsa,het is de eertse maal dat we Bulgarije bezoeken,waar kan ik het beste geld wisselen?? Er is me al verteld op de luchthaven zou het veiligst zijn,is dat zo?
    Graag wat raad hierover,dank u.

2. bert.vandenbroeck

bert.vandenbroeck New Member

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo robi,
    Je kan bij aankomst op de luchthaven een beetje geld wisselen om de dag mee door te komen bij wijze van spreken. De beste koers kregen wij bij de Reifeizen (bank), ook de hotelbalie is ok, maar minder goeie koers. Wissel geen geld in de kleine wisselkantoortjes langs de straat en wissel NOOIT op straat. Beperk je tot lage bedragen want je kan er bij terugkomst niets meer mee aanvangen dan gewoon weer omwisselen. Fijne reis nog

3. robi.69@telenet.be

robi.69@telenet.be New Member

Lid geworden:
    27 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi iedereen,de vakantie zit er alweer op het was gewoon fantastisch,de vraag die ik hierzelf gesteld had kan ik dan ook zelf beantwoorden nu om zo ook anderen te helpen moesten ze hier vragen om hebben.
    Heb uiteindelijk telkens geld gewisseld aan de hotelbalie,was goede koers en werd ook aangeraden door de plaatselijke reishostess,best niet te veel ineens en ook in de buurt zijn er voldoende geldautomaten.

4. hansdb

hansdb New Member

Lid geworden:
    17 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Binnenkort vertrekken wij ook naar Bulgarije. We komen pas om half negen 's avonds aan in het hotel, maar zouden uiteraard dan nog een stapje in de wereld zetten. Kan er dan nog ergens geld gewisseld worden? bv. aan de hotelbalie, of doen die dit ook niet meer na een bepaald uur?

Bedankt voor het antwoord!

5. monika

monika New Member

Lid geworden:
    27 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    wij gaan volgende week ,naar bulgarije.
    nu wouden we graag weten ,met wat voor munteenheid je er kunt betalen.
    volgens onze rabobank is het de euro?

bedankt alvast

6. jelmer@mail.bg

jelmer@mail.bg New Member

Lid geworden:
    28 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt betaald met de Lev, de Lev staat standaard op de koers van de oude D Mark. Makkelijk rekenen is het dus wel want hij is dus bijna gelijk aan onze oude gulden. Neem geen valuta uit Bulgarije mee naar Nederland, je kan het niet in NL terugwisselen naar Euro's. Veel plezier in Bulgarije. Lees A.U.B ook de tip van Kristin

7. Kingkoek007

Kingkoek007 New Member

Lid geworden:
    1 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom regelmatig in Bulgarije, kleine wisselkantoren vragen meestal te veel. Maar je kan er gewoon pinnen bij de bank. Dit is ook mogelijk op de luchthaven Sofia Varna en Bourgas weet ik niet.

8. mariasalvador2

mariasalvador2 New Member

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    KAN JE NIET MET MET EURO BETALEN in bulgarije

9. aliekebab

aliekebab New Member

Lid geworden:
    9 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, euro is (nog)geen wettelijk betaalmiddel.

Je kan overal veilig pinnen of met je creditkaart betalen. Dan moet je wel een chip op je kaart hebben (zowel op je credit als bankpas)dit is een veiliger moderne methode. Die helaas in nederland nog word tegengehouden.

Je hoeft dus ook niet met veel contant geld rond te lopen. Zelf loop ik nooit meer dan 50 lev (+/-25 euro) rond.

10. rawa_3@hotmail.com

rawa_3@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    is bulgarije een goed koop land kun je bijvoobeeld met 100 euro veel doen ??

11. remkokampen

remkokampen New Member

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Joost:

Voor 100 euro kun je genoeg pret beleven. De prostituees zijn jong, zien er goddelijk uit en doen werkelijk alles wat je vraagt. Meestal kun je ze wel een uur afneuken voor 40รก50 euro. Voor 100 euro kun je vast wel 3 uur regelen plus bier erb

12. vp

vp New Member

Lid geworden:
    8 nov 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wisselen van geld in Bulgarije doe je best ter plaatse. Niet op voorhand in land van vertrek en zeker al niet aan de luchthaven. Officieel 1.9558....

Luchthaven = meestal rond de 1,6 - 1,7
    Hotels meestal rond de 1,8
    Banken tussen 1,9 en 1,95
    In de kleine wisselkantoren in de resorts kan je of goed of slecht zijn. 50% werkt er eerlijk de andere leggen er de toeristen op.

KIJK ALTIJD NAAR WELKE RICHTING DE KOERS IS, indien de wisselkantoren liegen over hun koers zal je altijd enkel WE SELL zien. Dit zijn de kantoren die je moet vermijden.

Wissel je geld dus liefst (qua veiligheid en betrouwbaarheid) in het hotel of in de bank.

Meer informatie op www.bluebird-travel.be

Groeten

Deel Deze Pagina