Geldigheid documenten

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door el gringo mas vakano, 12 sep 2011.

1. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorig jaar in November mijn Geboorteakte en Burgelijke staat laten legaliseren bij het Dominicaans Consulaat in Amstelveen. Mijn vraag is of iemand weet hoelang deze legalisaties geldig zijn. Ik ga in December weer voor circa 6 maanden en misschien dat ik deze doucmenten dan nodig heb. De laatste keer heb ik ze nergens vor gebruikt. Vandaar mijn vraag..

groetjes

2. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het cunsulaat enkel een verklaring van legalisatie gegeven (met stempel van het consulaat) of eveneens een vertaling in het Spaans erbij gevoegd?
    Overigens legaliseren kan ook bij ieder notariskantoor en bij de rechtbank.
    Er kan een "vergelijkend afschrift" worden afgegeven waarbij de notaris verklaart dat het afgegeven stuk een door hem/haar uitgegeven afschrift van het origineel is.
    Een beëdigd vertaler Spaans kan dit in het Spaaans vertalen. (Heeft een eigen stempel).
    Dit kan overigens voor alle officiële handelingen. Handig om te weten !

3. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    bij het Geboorteakte en het document Burgelijke Staat, zijn alle vragende gegevens als naam en dergelijke , ook in het spaans en vele andere talen vertaald, in het klein eronder. Dit was volgens het Consulaat voldoende, en met een stempel erop.. Maar misschien dat jij hier iets ander over weet te vertellen..?

en weet ej dan ook hoelang zo,n legalisatie geldig is??

4. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Legaliseren is niet het zelfde als een visum aanvragen. Een visum is voor een bepaalde periode. Een legalisatie is het erkennen van de echtheid van het stuk met stempels/handtekening van de gemeenteambtenaar. Normaal zou dit voor altijd voldoende moeten zijn. Ik ken het betreffende stuk niet en weet niet of het niet om iets anders dan legaliseren gaat.
    Ook ken ik de wetgeving niet in de D.R.
    Ik zou het consulaat in Nederland bellen/mailen omtrent geldigheidsduur....

5. zaina

zaina New Member

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik ben een jong meisje 21j, die graag zou emigreren naar dominicaanse republiek. ik vind gewoon dat nu het moment is om dit te doen want later zal ik aan een gezin willen beginnen enz. dan wordt het al moeilijker. maar mijn vraag is nu, wat moet ik hiervoor doen? waar moet ik alles regelen en hoeveel zal dit mij ongeveer kosten? hopelijk kan iemand mij helpen...

6. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Start eens bij de ambasade ;)

7. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    haha hiermee kom je er niet chica.
    maar als je wil stuur me je email adres in een pm en dan kan ik je je antwoorden geven op wat ej allemaal wil weten.
    saludo

8. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zaina,

21 j. en al zo een beslissing nemen,ben je er dan al geweest?Waarom niet eerst 3 maanden daar verblijven om te wikken en te wegen.

9. zaina

zaina New Member

Lid geworden:
    4 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er geweest als kind. mijn moeder heeft daar gewoont en is daar ook getrouwd. helaas heb ik geen contact meer met haar. dus ik kan haar ook geen info vragen. er is niets meer in belgie dat mij tegen houd. nu is het moment. veel later moet ik het niet doen want dan zou ik graag ook wel willen beginnen aan een gezin enz. dan is die mogelijkheid er al niet meer. ik weet gewoon niet wat de nodige papiern zijn om mijn droom te kunnen realiseren. zou het mogelijk zijn om mij te helpen? hier heb je mijn mail adres: missdominicana2@hotmail.com. alvast bedankt

10. arieb

arieb New Member

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag Eurodominican eens op deze site http://www.dominicaanserepubliekforum.com/forum zijn vrouw is advocate, zij wonen in Santiago, zijn vrouw doet ook veel zaken voor de Nederlandse overheid, beiden weten miz wel het klappen van de zweep!

Ga ervoor zou ik zeggen, rare opmerking van Francisco , ik was ongeveer dezelfde leeftijd toen ik Nederland achter mij liet en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Heel veel succes

Deel Deze Pagina