Getrouwd, en dan??

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door el gringo mas vakano, 1 mei 2014.

1. el gringo mas vakano

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste kenners, saludo,

Ik ben van plan om binnekort te trouwen met mn vrouwtje hier in de DR (4 jaar samen, verschillende keren maandenlang op mij gewacht, toekomstplannen voor hier in de DR dus visa speelt geen rol)

mijn vraag is, waarneer wij getrouwt zijn, en ik koop later in de toekomst een huis (op mijn naam). En mocht t huwlijk dan ooit stranden, wie heeft dan recht op t huis?=?

2. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er vanaf op welke manier je trouwt.
    Maar in principe is de helft van haar. Ook van eerder aangeschafte eigendommen

3. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is, als je daar een huis bezit, of je bij scheiding wel rechten hebt als buitenlander.

4. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ieder de helft. easy as that. buitenlander of niet.

5. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gros van de lokale bevolking is niet getrouwd, ook al woont men al vele jaren samen en heeft men kinderen. Naar buiten toe zegt men dan getrouwd te zijn maar dit is dus niet officieel. De moraal van trouw ten opzichte van elkaar is toch al ver te zoeken en als je geluk hebt kom je daar in jouw geval wel achter als je er permanent verblijft.
    Mijn idee: Ga eerst een aantal jaren "samen wonen" en kijk dan wat je verder wilt.

Deel Deze Pagina