goedkoop hotel boracay

Discussie in 'Filippijnen' gestart door hovenier, 30 mrt 2012.

1. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    wie kan ons helpen aan een goedkoop hotel op boracay, ik ga dan met de vrouw begin mei hier b1 week vakantie vieren, richtprijs 1500 peso per kamer per nacht.
    bvd voor tips

2. japi

japi New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    check www.myboracayguide.com

Daar kun je ook de transport regelen van Kalibo of Caticlan airport naar je hotel.
    Kies voor bootstation 1,2.

3. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hartstikke bedankt voor de tip, ik heb er geboekt. Het is een erg mooie en informatieve site, nadeel is wel dat je op de site niet kunt zien of of iets al is volgeboekt, je komt altijd duurder uit.
    Boracay was erg mooi maar ook erg duur, maar goed je gaat niet naar de filippijnen (de vduurste bestemming in azie) om goedkoop uit te zijn.

4. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Boracay heeft wat dat betreft een monopoliepositie, het is het enige lange witte strand in de filippijnen, je kunt er zelfs tot ver de zee in lopen zonder je voeten open te halen aan stenen en rotsen. op andere witte strandjes heb je dit probleem wel en vaak zijn de stranjes erg kort een paar 100 meter. Dit is de reden waarom het zo druk en duur is op boracay, dit jaar gaan er geloof ik 1,1 miljoen toeristen naar tot een stijging van 10%. Boracay is echt de moiete waard maar bereid je voor op file open op het 3,5 km lange white beach en neem flink wat geld mee!

5. grevers

grevers New Member

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is er inderdaad enorm druk! men mag er wel matrixborden neerzetten op het strand, ik overdrijf niet, de kalverstraat in 020 is echt rustiger!
    Wel is het een prachtig eiland, maar wat een teleurstelling want wij waanden ons eindelijk een beetje verlost van 3e wereldlandtafrelen, maar niets was minder waar, ook op boracay werden we belaagd door straatkinderen met hele vieze handen die je handen beetpakken, bedelaars, verkopers en nog eens verkopers, studenten in geldnood, straathonden en agressieve taxichaufeurs, je hebt geen seconde rust hier, het is bijna net zo erg hier als in manila of cebu. Toegeven het eiland zag er wel schoon uit itt tot vieze steden als manila en cebu. Ook het strand was niet volgepakt met de middeleeuwse trafrelen van (vr)etende filipijnse families die hele varkens verslinden, schreeuwen, brullen, spugen (zelfs op de tafel tussen het eten) en dan met de radio kei en snoeihard aan. Maar de prijzen op met name boracay, maar ook manila en cebu, nog duurder dan Spanje en zandfoort!, ook hotels zijn hier duur (net als in manila en cubu)
    Filippijnen zijn echt een avontuur maar 21 dagn hier is wel de bloody limit, we hebben het hier echt gezien, het land is nog erger overbolkt dan nederland, overal echt overal mensen die schreeuwen en brullen, hey americano give me money! (en als je dat niet geeft schelden ze je uit in hun lokale dialect), ik heb nog nooit zo een geldbelust volk gezien, echt in de rest van azie zelfs in indonesie is men minder materieel belust en vriendelijker.

6. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je beter in zandfoort blijven en er een strandscherm van 10 euro huren. Voor wat betreft de overige stranden in de pi is dit echt een familieaangelegenheid, men huurt dan een cottage en eet dan lechon baboy (ipv zwijnen verslinden). de botjes spuugt men uit in spuugbakjes op tafel, deze zijn net als vingerwasschaaltjes heel normaal in azie. en daar hoort natuurlijk muziek bij, meastro musico! Een volk met spaans bloed kan niet zonder muziek en dansen,lachen en praten, mensen en menselijk zijn, echt al die dingen die wij zure en zeurende en familiehatende nederlanders vergeten zijn! Btw. dat spug

7. vliegende hollander

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    btw dat spugen doen er vooral de lagere sociale lagen want dit wordt ook op de filippijnen als onbeleefd gezien, soms spuugt men uit kwaadheid, als je als gierige witneus geen fooi geeft bijvioorbeeld!

8. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet sommige Aziatische landen niet gaan vergelijken met westerse standaarden. Zoals de vliegende het al aangeeft moet je sommige dingen op de koop toe nemen. Let niet alleen op de slechte dingen maar kijk eens ook om je heen voor de goede dingen? Noem die eens hier in de forum. Geef de andere reizigers eens een tip hoe de filippijnen wel te overleven ipv alles hier op dit forum af te breken.
    Zeg bijv. filippijnen zijn misschien het akeligste land in azie, het is hel arm en alles is er kapot maar de stranden op boracay zijn er prachtig, mooier dan bijv. bali en als je vroeg gaat zwemmen heb je het white beach voor jezelf alleen.opbouwende kritiek dus, hier heeft de forumreiziger iets aan!

9. grevers

grevers New Member

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben heel erg kritisch, maar dit land is zeker geen vakantieparadijs en ik wil mensen alleen maart behoeden voor teleurstellingen. Ik vond het land echt een ervaring unieke opzich (die ik vanm mijn leven niet zal vergeten) en moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het graag bij deze unieke ervaring wil laten. hey joe / kanoe gimme money!

10. jacks

jacks New Member

Lid geworden:
    16 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het er maar net aan ligt waar je verblijft op de filipijnen.Davao heeft veel rustige plekjes en hele beleefde mensen en taxi chauffeurs.Ik vind dit land zeker wel een vakantie paradijs.Eerlijk gezegd vind ik het eten in restaurants beter en nog eens goedkoper ook.Met name in manilla en davao.

11. hovenier

hovenier New Member

Lid geworden:
    2 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    tja ieder land een ander verstand, toch kan ik wel adviseren om niet naar boracay te gaan, veel te druk, zoek eens een leuk strand op palawan.

Deel Deze Pagina